Kapalı pizza-(Calzone)


 
 
Ramazanı Ayvalık'ta annem ve babamla geçiriyoruz. Gün içinde annemle muhabbetimiz
''iftara ne pişirsek?!'' konusu üzerinde yoğunlaşıyor.
 Bu konuda annemin favorilerinden biri Oktay Usta menüleri:)
  Oktay ustada geçen gün Batuhan Piatti vardı , Calzone pişirdi. Bakmayın böyle yazdığıma
ilk kez duydum ama annecim ;
-aa yapalım bunu bak güzelmiş dedi, bizde İtalyan işi Calzone yani kapalı pizzayla
leziz bir iftar sofrası kurduk;
 
*5 su bardağı un,
*1 küçük çay bardağı zeytinyağ,
*1 paket kurumaya,
*tuz
*aldığı kadar su,(ele yapışmayacak bir hamur olacak kadar azar azar ilave)

*2 domates,
*1 kaşık salça,
*fesleğen,
*1 yemek kaşığı kadar zeytinyağ,
*tuz karabiber

*kaşar peyniri,
*salam,
-Domatesleri bir kaseye rendeleyip salça ve zeytinyağla karıştıralım, tuzunu ve fesleğeni
ilave edelim(Biz sarımsak kullanmadık ama tarifte vardı)

-Bir kaba koyduğumuz beş bardak unun ortasını havuz yapıp zeytinyağ,kurumaya,tuz
ve su ilave ederek kulakmemesi yumuşaklığında bir hamur yapalım.
bu hamurdan biz 11 beze yaptık.
-Bezeleri merdane ile açalım. Yarı tarafına önce domates sosu, üzerine salamlar,
onun üzerine bol kaşar peyniri rendesi konulup diğer yarısı D olacak şekilde kapatalım.
Kolay kapanması için kenarlarını su ile ıslatalım, açılmasın diye de  kenarlarını
kıvıralım.
-Tepside bir miktar mayalandırılıp 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirelim.

Gördüğünüz gibi,çok güzel puf puf kabardı...
çok beğendik:))


                                                                  afiyet olsun...

38 yorum:

  1. Mehtapcim bu nefis birseye benziyor..yemeye gelebilurmiyim:) hem annenin hem senin elinize saglik..afiyetler olsun.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen hamur işini seviyordun değil mi, gel ben sana yaparım, gerçekten ummadığımız kadar güzel oldu.Teşekkürler, sevgiler...

      Sil
  2. ilk defa duydum,çok merak ettim şimdi tadını:)ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili verda ,tadı çok güzel sıcak sıcak puf puf:)

      Sil
  3. Emel'e katılıyorum çok harika görünüyor, pişiye de benzettim, elinize sağlık, afiyet bal olsun, bu arada hamur işlerine bayılıyorum ben de, sevgiler Mehtap'çığım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama pişi gibi kızartmıyoruz fırında onun için biraz daha kuru.. teşekkürler.

      Sil
  4. Çok güzel görünüyor sanki hani çiğ börek varya ona benziyor :) ellerine sağlık Mehtap denemek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet görüntüsü benziyor, teşekkürler aslıcım.

      Sil
  5. ilk defa duydum ,oldukça güzel görünüyor elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. oruç sonrası o kadar çok yedim ki şu harika börek bile çekici gelmiyor :(
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bayılırlar evdekiler, ellerine sağlık Mehtapcım. Deneyeceğim..

    YanıtlaSil
  8. Annenizinde sizinde ellerinize sağlık çok lezzetli görünuyor..sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Yapımı bana göre değil ama, yapan biri olursa afiyetle yerim :)
    Çok lezzetli görünüyor gerçekten...
    Ellerinize sağlık...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hamur yoğurmak bana çok zevkli geliyor, stres attırıyor valla:)
      teşekkürler heyyfi.

      Sil
  10. mmm şahane olmuş canım eline sağlık ilk fırsatta denenmeli sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. hmmm....çok lezzetli görünüyor,zaten oktay usta da güzel yemek yapar,ellerinize sağılık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güleryüzlü sevimli bir aşçı olduğu kesin.. sevgiler..

      Sil
  12. Görüntüsü harika ellerine sağlık. Kapalı pizzayı ben de yapmayı çok istiyorum bir ara yaparım inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hamur işini seven beğenecektir, sevgiler..

      Sil
  13. Nefiss birşeye benziyor:)
    Ellerine sağlık canım,en kısa zamanda denemeli.

    YanıtlaSil
  14. değişik ve güzel bir tarifmiş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aklımıza yatan tarifleri deniyoruz:) sevgiler..

      Sil
  15. Ben de seyrettim ama yapmak hiç aklıma gelmedi , ama şimdi cezbedici geldi ve deneyeceğim :) annenin ve senin ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annemin de hepinize sevgi ve selamları var.teşekkürler..

      Sil
  16. Bizim ünlendiremediğimiz pidelerimizi, hamur işlerimizi İtalyan'lar ne güzel kullanıyor. Gerçekten nefis sizin ve annenizin ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum mutfağımızı yeterince tanıtamadığımızı ve başka mutfakları fazlaca ünlendirdiğimizi düşünüyorum .Annem teşekkür eder, sevgiler...

      Sil
  17. Canım ellerinize sağlık nefis olduğu belli harika görünüyorlar sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  18. Çoook harika. Çi böreğe benziyor. Akraba çi börekle galiba. Ellerine sağlık mehtapcım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anacım görüyorsun kapmışlar bizden işte:))teşekkürler.

      Sil
  19. Nefis, ben calzoneye bayılıyorum.Mayasız, makarna hamurundan yapıyorum. Sizin hamuru da denemek lazım,elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa bizde bir dahakine mayasız yapalım bakalım o nasıl olacak, teşekkürler..

      Sil