Fıstık Kurabiye

 


Tarifi sevgili Lezzetli Atölye Nilgün  'ün bulut kurabiyelerinden, malzeme eksikliğinden
 renkleri tutturamasam da benimkiler ''beyazbulut'' kurabiye olsa da
 tadı şahane bir kurabiye oldu, ev ahalisinin genel isteği üzerine ikinci yapışım,
 ağızda eriyen cinsten, denemeyen pişman olur ona göre;

*250 gr tereyağ,
*1/2 su bardağı un,
*2,5 su bardağı mısır nişastası,
*3/4 su bardağı pudra şekeri,
*1 paket damla sakızlı vanilya,
*1 paket kabartma tozu,
*1 kahve fincanı antep fıstığı (öğütülmüş halde)
kaplamak için pudra şekeri...

Tüm malzemelerle yumuşak bir hamur elde edilir.
Hamurdan kopardığımız cevizden ufak parçalar pudra şekerine bulanarak tepsiye dizilir.
160 derece önceden ısıtılmış fırında üzerleri çatlayana kadar (kısa bir sürede pişiyor)
pişirilir..
Sıcakken tepsiden almaya kalmayın sakın adı üstünde bulut kurabiye dağılıverir,
soğuyana kadar sabır lütfen...

ağız tadıyla, bu güzel tarif için Nilgün'e sevgiler...

23 yorum:

  1. ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Canımmm çok güzel olmuşlar ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  3. Beyaz bulut ta guzel olmus:)) afiyetlen ye ama banada ayirr:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet ben yaptım diye değil valla çok leziz oldu:)) senin payın ayrıldı sevgiler...

      Sil
  4. Zaten Nilgün'ün bütün tarifleri garantili. Bence sizinki de süper olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bundan sonra Nilgün hn dan kurabiyeler denemeye devam edeceğim kesin, teşekkürler...

      Sil
  5. ellerine sağlık çok güzel olmuşlar
    sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  6. ah nilgünümün tarifleri, o tereyağlı kurabiyeleri...
    Mis!
    ellerinize sağlık, güzel görünüyor.
    Mutlu seneler

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık.Çayı kapıp gelesim geldi valla :) Bana da beklerim http://mutfakhazinem.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin mutfak hazinem , en kısa zamanda geliyorum, selamlar..

      Sil
  8. Ellerinize sağlık,damla sakızlı ve fıstıklı iki harika lezzet bir arada, en kısa zamanda denemeliyim. Sizi takibe aldım sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz, gerçekten tavsiye ederim, ben sık sık yapmaya devam ediyorum...

      Sil
  9. Nasıl canım çekti anlatamam. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  10. tam da 5 çayımı aldım elime :)))
    afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  11. Fıstık kurabiye tam fıstık olmuş :)) Ellerinize sağlık :)
    http://www.sosyalmedyakafe.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, bloğunu çok faydalı buldum söylemeden geçmiyim, sevgiler...

      Sil
  12. Ellerinize sağlık fıstıklı kurabiye nasıl da güzel olur …
    Afiyetler olsun size…
    Sevgilerimi bıraktım…

    YanıtlaSil