roma


hava soğuk, hemde buzz gibi.düşün İstanbul'a kar yağıyor . sıcak evde otururken soğuktan şikayet etmeye hiç hakkım yok.dışarda aç açıkta olanlara allah yardım etsin. diziler yok , filmlere sardım ama nedense kendime hiç uygun olmayan film seçmelerine doyamıyorum.
buyrun Roma..

Yönetmen Alfonso  Cuaron'un , kendi çocukluğunun geçtiği yerlerde yaşananları anlattığı bir film ,Roma.
1970' lerde Meksika'da Roma mahallesinde bir evde geçiyor.Ev ahalisi dört çocuk , anne-baba, iki hizmetçi, arada bir gelip sonra temelli yerleşen bir anneanne ve bir köpekten mütevellit.Evin hizmetçisi Cleo evin tüm işlerinden ve çocuklardan sorumlu. Olaylar genelde Cleo odaklı anlatılmış. Evin hanımı Sofi doktor olan eşi tarafından terkedilince destek için annesi yanına geliyor. Bu arada Cleo'da hamile kaldığı için sevgilisi tarafından hakaretlere uğrayarak terk edilince, evde tam bir kadın dayanışması baş gösteriyor.Ailenin kadınlarının maddi, manevi sıkıntıları rutin yaşamları içerisinde anlatılmış. Arka planda Meksika'da yaşanan depremler, ayaklanmalar, protesto gösterileri, kültürel ve sosyal yaşam aile ile ilişkili olsa da olmasa da, bir şekilde yer almış.
Uluslararası alanda pek çok ödül sahibi olan Roma, duygusal bir film.
Siyah beyaz çekilmiş. Gözümüz renkli filmlere alıştığından ,seyrederken başta bir tuhaf geldi, sonra alışılıyor.
Film 2 saatten fazla sürüyor.
İzlerken hep ekstra bir şey olacak mı? diye bir beklentiye girsem de film bu beklentimi karşılamıyor.
 Roma filmini izleyecekseniz eğer ,bu kadar bahsi geçmesinden dolayı, aşırı bir beklentiyle seyretmeyin derim.

35 yorum:

  1. İzlemiim iki saatten fazla izleyip bi de sükutu hayal hiç hoş olmaz 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında itiraf ediyorum başladım sarmadı bıraktım. Ertesi gün yine kaldığım yerden devam edip bitirdim 😊

      Sil
  2. Ayyy ayy, dizici değilim, topu topu 2-3 dizi seyrediyordum ama şimdi onlar da olmayınca aynı sıkılmacaları, film bulamamacaları ben de yaşıyorum. Kadınlı, dayanışmalı filmleri seviyorum dur bi ara bi bakınayım bu filme ;) sevgiler

    YanıtlaSil
  3. "Siyah beyaz" hali çok keyifli buluyorum. Genel olarak rengin değerini ve bir araya getirilme zorluğunu unutmuş bir dünya olarak bunu daha çok "gürültü" şeklinde deneyimliyoruz. Bu yüzden "şey"in özünü renkler dolayısıyla çoğu zaman kaçırıyoruz. Siyaha ve beyaza -elbette arasındaki sonsuz gri tona da- tutunduğumuzda belki kaçırdığımız bu özü yakalayabiliyoruz. Film konusunda siyah beyazı pek tercih etmemiş olsam da fotoğrafta bu durumu seviyorum. Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz çocukluk ve gençlikte siyah beyaz a doymuşuz .Renk güzeldir. Normalde de siyah beyaz tercihim değil benim.

      Sil
  4. Roma,Roma olalı böyle bir film görmedi..😀 duygusal bir film ama ayrıca aile drama filmimiş de..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi öyle. Roma diye başlayıp Meksika ile devam..

      Sil
  5. Bu filmi ben de yeni izledim ve ben de çok beğenmedim. 👎

    YanıtlaSil
  6. Biraz klasik bir hikaye gibi doktor evlendi mi acaba merak ettim :)

    YanıtlaSil
  7. Zorluklar insanları bir birine bağlar. Seyretmek lazım.

    YanıtlaSil
  8. Hoppala! Niye beğenmediniz acaba? Valla tam bir kadın filmi Roma. Erkek egemen bir dünyada kadınlık vaziyetleri diye seyredilirse mesela. Belgesel tadında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kadar fazla mana yükleyemedim.bizim toplumda alası yaşandığı için olabilir belki.sıkıldım filmi izlerken, değişik bir film gözüyle izleyebildim sadece.belgesel tadında doğru olmuş.

      Sil
  9. bu filmi yakın arkadaşım da bana önermişti sizden de okuyunca kesinlikle izlemeye karar verdim.Teşekkür ederiz. kendi bloğuma da beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farklı seyirler farklı izlenimler yaratıyor.beğenerek izlemenizi umarım.Ben teşekkür ederim.

      Sil
  10. Bu film üzerine yazan blog yazarları beğenmemiş sizin gibi. Biz millet olarak sevemiyoruz bu tür filmleri.

    YanıtlaSil
  11. Merak ettiğim bir gilmdi. Ama o kadar da iyi değil diyorsun. Seyretmekte acele etmeyeyim o zaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim fikrim öyle.belki siz seversiniz, seveni de çok gibi.

      Sil
  12. Eski hikayeler ve siyah beyaz fotoğraflar çok hoşuma gider, o fotoğraflara dalar giderim, kendi çocukluğumun zamanlarında şimdiki halimle yaşamak isterim :)Seyretmek istediğim bir film, bilgi için teşekkürler, ben severim belki :)

    YanıtlaSil
  13. Bana keyifli geldi konusu. İzlerim diye düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu izlenebilir bilmiyorum ben çok büyük beğenilere katılamadım.

      Sil
  14. Roma filmini izlemedim henüz ama listemde var ��

    YanıtlaSil
  15. ay listeye aldım iyimiş :)

    YanıtlaSil
  16. bi de bu yönetmenin filmleri iyi oluyo, diğer filmleri de iyii :)

    YanıtlaSil
  17. Çok beğenenlerle büyük beklentiye girmeyin diyenler arasındaki film.Ama en nihayetinde Oscar adayı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oscar alır mı alır. Bu kadar konuşulunca.

      Sil