Beyin Salatası

Neredeyse tadını unutacağız;
Beyin salatasını annemin çocukken çok sık yaptığını bilirim , ben de çok severim ,
ne yazık ki çocuklarım için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.
Geçenlerde öyle bir sakakat günü yaptık annemlerde,
beyin salatası ve ciğer tava hazırlamıştı annem,
şöyle taktik verdi bu bembeyaz yumuşacık beyin  salata için efendim;

 *** Beyin üzerindeki zarın çıkabilmesi için ılık tuzlu suda bir süre bekletilir..
*** Bir bıçak ucu yardımıyla zarı üzerinden dikkatlice ayrılır.
*** Sıcak suya alınarak haşlanır.
*** Zeytinyağ limon ikilisiyle tatlandırılır, lokum gibi yumuşacık afiyetle yenilir..


Ciğer tavanın da resmini koymadan olmaz, o da tam kıvamındaydı her zamanki gibi,
 
Ben geldim belli yaşa ama ne olursa olsun anne yemeği bir başka..




27 yorum:

  1. Tadini bile bilmiyorum:(( nedendir bilmem ama yiyemiyorum bir turlu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa Filiz hanım bence deneyin . Lezzetli..

      Sil
  2. Selamlar,
    Ben hiç sakatat sevmem cocuklarınızı anlıyorum :D Annem banada küçükken çok yedirmeye çalışırdı ama çok başarılı olamadı :D
    Bu arada blogunuzu izlemeye aldım bende bloguma beklerim :)
    www.mehtapslifestyle.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla ben yemiyorlarsa hiç zorlamadım küçükken de şimdi de..sevgiler adaşım..

      Sil
  3. Beyin salatasını ciğeri bende çok severim Çocuklar küçükken beyini haşlayıp çorbalarına katıp hep yedirirdim. Ama şimdi hiç sevmiyorlar.Ellerinize sağlık ikiside nefis görünüyor..Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çorbaya katmak iyi fikirmiş.Teşekkürler...

      Sil
  4. mehtap bende pek severim sakatat türlerini, afiyet olsun size.

    YanıtlaSil
  5. Anneciğinizin ellerine sağlık anne eli lezzeti bir başka oluyor.

    YanıtlaSil
  6. Herkes sevmez ama ben bayılırım, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tarif verirken dedim bakalım seven var mı , neyse çokmuşuz, sevgiler..

      Sil
  7. Ellerine sağlık. Kızlarım büyürken çok yapardım (yararlı diye ) ama doğrusunu söylemek gerekirse kendim tadını bile bilmiyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  8. ben yiyemem ama sevenler için güzel tarif canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Bizim evde cok yapilan salatalardandi, evlendikten sonra da ben hic yapmadim. Benim icin guzel bir hatirlatma oldu, ellerinize saglik :)

    YanıtlaSil
  10. Beyin salatasını yerim ama olmazsa olmazım değildir. Ellerine sağlık Mehtapcım.

    YanıtlaSil
  11. cok haklısın canım yaş kac olursa olsun anne yemekleri bir başka nasılsın canım uzun zamandır sizlere uğrayamadım hastanede yattım bir ay kadar ve blogcanlarıma uğrayamadım yoğun bakımdaydım vede tlf felan hep yasaktı neyse artık buralardayım banada beklerim canım sevgilerrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oo çok geçmişler olsun, sağlıklı günleriniz olsun, hoşgeldiniz tekrar aramıza, sevgiler..

      Sil
  12. canım eminim cok faydalıdır...bende yiyip yememkte kararsızım:)

    YanıtlaSil
  13. Canım ellerine sağlık. Farklı bir salata olmuş. Bu tür tarifler her yemekte olduğu gibi kişile göre farklılık gösterebilir. Besleyici olması açısından ben beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle alışmayınca ne pişirilir ne de tadına bakılır bazı yiyecekler...

      Sil
  14. dediğiniz gibi beyinin tadını unuttum :)

    YanıtlaSil