Yoğurtlu Arpa Şehriye Salatası


 Günlerin vazgeçilmezi salatalardan klasik bir tarif;

*1,5su bardağı arpa şehriye
*1 adet tavuk göğsü,
*1 bardak garnitür,
*1 bardak kornişon turşu,
*1 bardak mısır,
*Süzme yoğurt,
*2 çorba kaşığı mayonez
*1-2 diş sarımsak..
*Yarım demet kadar dereotu..
*tuz ...

Arpa şehriyelerin yarısını az zeytinyağda kavurup, rengi kahveleşince kalanı ilave edelim.
Üzerini geçecek miktarda sıcak su ilavesiyle yumuşayıncaya kadar pişirelim.
Arpa şehriye su kaldırır onun için arada karıştırarak su ihtiyacını kontrol edelim.
Suyunu çekip yumuşayınca altını kapatıp soğuyana kadar arada karıştıralım.

salatanın ana malzemesi hazır, sonra dilediğinizi katabilirsiniz, ben
haşlayıp didiklediğim tavuk göğsü, turşu, havuç bezelye patates üçlüsü ,
mısır kullandım.
Olmazsa olmaz dereotu..
süzme yoğurt...

Günüme yapmıştım  ..
Güzel oluyor...

Ağız tadıyla...

44 yorum:

  1. Afiyetler olsun, ellerinize sağlık =)

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize saglık güzel gözüküyor:)

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık klasik ama çok lezzetli bir salata sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Salata deyince akan sular duruyor. Hemen deneyebilirim ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem yemeklerde hem biz hanımların günlerinde başköşede kendisi, teşekkürler İlhan bey.

      Sil
  6. çok güzeldi,eline sağlık ablacım

    YanıtlaSil
  7. Güzel bir salata olmuş,ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Mehtapcım...
    gerçektende günlerin vazgeçilmezi böyle salatalar... ben tavuklusunu yaparım da aklıma şehriye eklemek gelmez...
    iyi fikirmiş.. hem daha dourucu olmuştur... emeğine sağlık canım..
    ya bu arada arkadaşlarla gün yapmayı özlemişim buralarda...:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gurbet zor galiba, kocaman sevgiler gönderiyorum..

      Sil
  9. Merhaba nefis görünüyor ellerine sağlık :) sevgilerimle blogkizsalseyler

    YanıtlaSil
  10. besleyici ve lezzetli bir salata var canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Evet salatalar vazgecilmezimiz himmm eline saglik

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık.Salatalar güzeldir

    YanıtlaSil
  13. Hafif ve güzel bir salata olmuş.
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Her türlü salatayı çok severimmm... Ellerinize sağlık....

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. ayy hemen yapmalıyım eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdiden afiyet olsun o zaman.. Teşekkürler..

      Sil
  16. Bayılıyorum bu tariflerine ellerine sağlık canım :))

    YanıtlaSil
  17. Pudra sekerim bayılırım arpa sehriye salatasına ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Salata deyince benim icin tamamdir her turlusune kesinlikle varim :) Eline saglik mehtapcim afiyetle..:)

    YanıtlaSil
  20. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık :D www.acemiden.com

    YanıtlaSil
  21. Guzel lezzetli oldugundan emin oldugum nefis bir tarif..sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Ellerinize sağlık nefis gözüküyor.

    YanıtlaSil
  23. Hafif bir salata olmuş.Hiç denememiştim eline sağlık.

    YanıtlaSil
  24. güzel görünüyor... ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  25. elinize sağlık, çok sağlıklı bir tarif
    www.elitstil.com

    YanıtlaSil
  26. Elini,ze sağlık, en sevdiğim salatalardandır , sevgiler .))

    YanıtlaSil
  27. Merhaba, bloğunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  28. Wow, this looks so tasty and delicious! My mouth is watering just looking at that dish! Easter Day

    YanıtlaSil
  29. Çok severim bende ne güzel olmuş

    YanıtlaSil
  30. Merhaba ben Arda Türkmen yemek sitemizde yapılacak olan yarışmaya katılmak isterseniz sitemize gelerek site adresinizi adınızı ve soyadınızı her hangi bir tarife yorum olarak göndermeniz yeterli olacaktır.

    http://www.ardanin-mutfagi.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yarışmalar hiç bana göre değil, teşekkürler yine de...

      Sil