Patatesli börek

Günaydın , günlük güneşlik bir İstanbul Kartal'ından herkese selamlar..
Kahvaltı için börekler benden olsun;
*4 adet yufka,
*1 su bardağı zeytinyağ,
*1 çorba kaşığı un,
*1 çorba kaşığı sirke,

İç harcı;
*5 adet patates,
*yarım demet maydonoz,
*kimyon,
*kırmızıbiber,
*tuz..
-Bir bardak zeytinyağ, un ve sirke bir kabın içinde iyice çırpılır.
-Yufka tezgaha yayılır, üzerine bir fırça yardımıyla bu sosdan sürülür, ikinci
yufka yayılır ona da aynı karışımdan sürülür.
-Yufkalar 12 parça olacak şekilde sigara böreği sarılacak şekilde kesilir, geniş tarafa
patates harcı konulur ,kenarları içe katlanarak sarılır..
-Diğer iki yufka da aynı şekilde işleme tabi tutulur.
-180 derece de pembeleşene kadar pişirilir.
-Önceden hazırlanıp buzdolabında bekletilebilir..

4 yufkadan 24 adet börek elde ediyoruz, bereketli , masrafı az bir o kadar da
lezzetli , el açması tadında bir börek oluyor.
 ağız tadıyla....

33 yorum:

  1. Patatesli börek en sevdiğim böreklerden, bir de peynirli maydanozlu börek severim, kıymalı hiç sevmem eline sağlık beybisi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tahmin ediyorum zaten beybisi:)) sevgiler...

      Sil
  2. Çok severim, canım da çekti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz yemek bloglarının bir işi de canımızı çektirmek valla sevgili Reyhane...

      Sil
  3. Çok severim, canım da çekti..

    YanıtlaSil
  4. kolay bir tarif olmuş yapacağım bende bugün ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Nefis görünüyor,ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım,sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık,bizim çocuklarda sadece patatesli börek severler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah bu çocukların yemek ayırması yok mu bende oğluma peynirli börek yediremem, ne fena oluyor...

      Sil
  8. Çıtır çıtır bir börek olmuş, fotoğraftan belli, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet el açması tadında diyebiliriz, teşekkürler...

      Sil
  9. Ellerinize sağlık patatesli böreğe ayrı bir sevgim vardır…
    Un ve sirke kullanmakla hazır yufkaya el açması börek lezzetini vermiş oluyoruz…
    Ve ben böreklerin bu haline bayılıyorum…
    Sevgilerimle…

    YanıtlaSil
  10. Patatesli börek nefis görünüyor.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Eline sağlık Mehtap'cım nefis olmuşlar Nasılda çıtır çıtırlar.Bu tarz börekleri bende sık yapıyorum ev halkıda çok seviyor.Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  12. Yeter ki içinden patates çıksın. Patatesi çok seviyorum. Böreklere çok yakıştırıyorum. Klasik hemen hemen her tarifte kullanılsa da ben seviyorum. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yumuşacık yapısı ile girdiği poğaça ve börekleride yumuşacık yapıyor, teşekkürler..

      Sil
  13. Ellerinize sağlık :) Çok güzel ve çıtır çıtır duruyor :)
    http://sedefilemodamakyaj.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  14. Marifetli olmak böyle bişi işte.. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak şimdi :)) teşekkürler sevgili Füsun...

      Sil
  15. Patatesli börek benim de favorimdir Mehtapcım:)Unlu ve sirkeli denememiştim hiç..Deneyeceğim ben de:)Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende daha önce unlu denemiştim ama sirke katılan mamuller kıyır kıyır oluyor.. sevgiler...

      Sil
  16. Borekler sendenmis ama kacirmisim:)) ellerine saglik afiyet olsun canim sevgiler..guzel bir hafta olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin yerin ayrı ayırdım sana Emelcim..Sevgiler...

      Sil