Ekşili Pırasa Çorbası



*1 kg pırasa
*3/4 su bardağı kırmızı mercimek,
*4-5 dal pazı yaprağı,
*3 çorba kaşığı zeytinyağ (  ya da tereyağ)
*2 çorba kaşığı nar ekşisi,
*1 çorba kaşığı toz şeker,
*tuz

-pırasalar doğranır, mercimekle birlikte 7-8 su bardağı su ile haşlanır.
(Düdüklüde haşlayabilirsiniz)
-Haşladıktan sonra blendırdan geçirip pürüzsüz bir kıvam almasını sağlayarak,
narekşisi, zeytinyağ, tozşeker, tuz karabiber atıp bir taşım daha kaynatın.
-Yıkanıp damarlarından ayrılan pazı yaprakları ince kıyılarak çorbaya ilave edilip
yeşil renkleri sönmeden hemen ocağın altı kapatılır.

Lezzetli mi lezzetli, pırasa için ayrı bir alternatif...
havalarda tam çorba havası...

Ağız tadıyla...

11 yorum:

  1. pırasayı bende mercimek çorbası yaparken kullanırım ama pazıyı denemedim...
    tam şifa çorbası olmuş ellerine sağlık .. afiyet olsun:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pırasa yakışıyor mercimeğe, teşekkürler Filizcim.

      Sil
  2. Kış mevsiminden çıktığımız şu günlerde hali hazırda daha pırasalar kış lezzetini kaybetmeden yapılabilecek tariflerden biri. Ellerine sağlık. Üstelikte besleyici..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yavaş yavaş yaz sebzeleri yerini almaya başlar, aslında ben hevesle beklemedeyim çünkü yazın daha çok sebze yeme şansımız oluyor. Sevgiler mutfak hazinem.

      Sil
  3. Cok degisik bir corba olmus, ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
  4. denemedim ama nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. bir kase aldim...
    keklerden...bogreklerden tattim:)))))))))cayimida ictim kaciyorum:))))))))

    YanıtlaSil
  6. Değişik bir tarif denemeye değer nefis görünüyor :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil