Kahve Çekirdeği Kurabiyesi

*100 gr tereyağ,
*1 çay bardağı sıvı yağ,
*1 yumurta,
*1 su bardağı pudra şekeri,
*1 su bardağı buğday nişastası,
*2 su bardağı un,
*1 tatlı kaşığı türk kahvesi,
*2 çorba kaşığı kakao,
*1 çay kaşığı kabartma tozu,
*vanilya.

Un +nişasta +kabartma tozu+ vanilya karışımını sonradan eklemek üzere tüm malzemeleri
elinizle karıştırıp güzel bir kurabiye hamuru elde ediyorsunuz.
sonra ceviz büyüklüğünde toparlaklar yapıp üzerlerine bir KÜRDAN la bastırıyorsunuz.
Orta ısılı fırında bir 20  dakika kadar  pişiriyorsunuz..

Pek çok sitede görüp denemeye heveslendiğim kahve ve kakao kokusunu
içinde barındıran bu görüntüsü de şahane kurabiyeleri Cahide'nin bloğundaki tarifle yaptım, sık yapılacaklar listesine ekledim.

ağız tadıyla...

21 yorum:

  1. Ama arkadaşım yaaa eline sağlık çok güzel görünüyor taaa can evimden vurdun (kahve çekirdeği))
    diyet denen kendimi aşağılayıcı durumun içindeyim:))(ama not ettim biliyorum uzun sürmez bu hallerim))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay öyle deme kilolu olmamak sağlık konusunda pek çok eksiyi artıya dönüştürüyor, bende
      dikkat ediyorum bu konuya.Sevgiler...

      Sil
  2. aaa ne hoş ve değişik denemek istedim şimdi
    ellerine sağlık
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten de kahve çekirdeği gibi :) ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şekli çok benziyor, teşekkürler..

      Sil
  4. Tam bir kahve cekirdegi :) Ellerine saglik, kurabiyenin hic bir turlusune hayir demem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kurabiye çay ve kahveyle atıştırmalık çok iyi oluyor.

      Sil
  5. Nefis görünüyor,kahve kokusuyla birleşince tam benlik olmuş bu kurabiyeler..Ellerine sağlık canım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Şu sıra çok sık gördüğüm bir kurabiye, aklımın bir köşesinde bakalım ben ne zaman yapacağım...
    sen onayladıysan ban de yaparım o halde:))) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. test edilid onaylandı:)) sevgiler Filizcim.

      Sil
  7. bende sık sık görüyorum, ama deneyen bir blog arkadaşı olunca daha cesaretlendim yapmak için. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili moon aklıma yatan , iştahımı kabartan tarifleri denemeden duramıyorum, çocuklarda bu tip şeyleri tercih edince deniyorum, beğendiysem yazıyorum, hatta sık sık
      yapıyorum.sevgiler.

      Sil
  8. Allahım şu kurabiyeler in şeklinin güzelliğine. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Kahve seven biri olarak bu kurabiyelere bayıldım. hatta onları bir içim kahvenin yanında hayal ettim. Hep çay ile değil de bence bu kurabiyeleri kahveyle de tüketebiliriz...:)))Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle kahve ile de çok yakışır, sevgiler...

      Sil
  10. ellerine sağlık ben özellikle kahvenin yanına yakıştırıyorum

    YanıtlaSil