Bulgurlu Pazı (Dible)

Günlük güneşlik Kasım günleri. Ancak aldanmamak lazım
çünkü sabah akşamları buzz kesiyor hava.
Bugün benim az öz yemek tariflerimden, kitapta Karalahana Diblesi olarak geçen  tarifin
''bence'' uygulanma şekli var;
*1 demet pazı,
*2 kaşık kadar tereyağ(ya da zeytinyağ)
*2 kuru soğan,
*1 su bardağı pilavlık bulgur.
*Tuz, karabiber, kırmızı biber..

Yapımı herkesin uygulayabileceği kadar basit bir yemek;
-Pazılar yıkanıp, ince doğranır, soğanlar yemeklik küp küp kesilir.
-Yayvan bir tencerede önce tereyağ eritilir, üzerine sırası ile,
pazılar konur, üzerine soğan ilave edilir, bulgur serpilir, bir sıra daha aynı şekilde
tencereye yerleştirilir, en son sıcak suyu , tuzu, karabiber kırmızı biberi
atılır , önce bir miktar harlı ateşte sonra ocağın ateşi azaltılarak, kısık ateşte
suyunu çekip, bulgurlar ve sebzeler yumuşayana kadar pişirilir..

Karalahana ve asma yaprağıyla da uygulanabilen bir tarif,
ben pazı tercih ettim.Bulgur zaten en sevdiğim..
Hem leziz hem doyurucu, yanına ayran iyi gider...
ağız tadıyla...


GÜZEL BİR HAFTA SONU DİLERİM,
SEVGİNİZ BOL OLSUN*


8 yorum:

  1. Merhabalar, pazı dipleniz çok güzel ve leziz görünüyor. Ellerinize sağlık. Hayırlı hafta sonları.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Tam bana göre bir tarif Mehtap'cığım, eline sağlık, pazıyı da, kara lahanayı da severim malum Karaenizliyiz:) hatta pazının kıymasız dolmasını yaparım, sarımsaklı yoğurtla. Teşekkürler tarif için. Sevgilerimi bıraktım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet et sevmeyenler için güzel ve doyurucu oluyor, aslında benimde etle aram yok ama hayatımdan da tamamen çıkartamıyorum, sevgiler müjde ...

      Sil
  3. ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık, nefis görünüyo gerçekten..

    YanıtlaSil