bol elmalı , cevizli tatlı;




Malzemeler;
*4 adet elma(soyulup dilimlenmiş)
*Yarım çay bardağı toz şeker,
*1 çay kaşığı tarçın,
*1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz,

Hamuru;
*1 yumurta,
*1 çay bardağı süt,
*1 çay bardağı krema,
*1 çay bardağı pudra şekeri,
*50 gr yumuşak tereyağ,
*1 su bardağı un,
* 1 paket kabartma tozu,



   Elmalar yağlanmış fırın tepsisine dizilir, üzerlerine ceviz serpilir, şeker,vanilya tarçın karışımı dökülür.Fırında 160 derecede 20-25 dakika pişirilir.



  Diğer yandan hamur için gerekli tüm malzemeler çırpma kabına konulur ve mikserle 2 dakika kadar çırpılır. Fırından çıkan sıcak elmaların üzerine dökülür ve bir 25 dakika daha pişirilir.

Alt katında yumuşacık tarçınlı cevizli elma dilimleri, üst katında süngerimsi, yumuşacık
kek hamuru ile yemek sonrası tatlı yerine de ikram edilebilir..

 
ağız tadıyla....

20 yorum:

  1. Elmaya tarçın ne kadar yakışıyor değil mi? Bayıldım buna, elmalı şeyleri severim eline sağlık, mutlaka deneyceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. soğuk havaların , kışın kokusu gibi sanki elma tarçın..

      Sil
  2. Of of ne olacak benim bu tatlıyla olan imtihanım. Nefissssssss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim sınavda hep börek ve tuzlulardan yana oluyor:))teşekkürler.

      Sil
  3. hımmm nefis nefisss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık. Turta gibi şekli farklı :)

    YanıtlaSil
  5. Hmmm, elma, ceviz ve şeker. Daha ne olsun bi tatlıda? Bundan iyisi Şam'da kayısı. ;) Teşekkürler paylaşım için. Mutlu yıllar... :)

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık deneyeceğim yalnız krema koymasam olmazmı?

    YanıtlaSil
  7. Çok farklı bir tarif. Evde değerlendirilmeyi bekleyen bir sürü elma var. Tariflerime ekledim.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım..Ben de az önce buna çok benzeyen bir kek yaptım,soğumasını bekliyorum:))Afiyetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohh sana da afiyetler olsun o zaman Arzu.

      Sil
  9. Elmalı tüm tariflerde ne hikmetse tarçın veya pudra var.

    YanıtlaSil
  10. Offf harika bir tarif bu, mutlaka denemeliyim:)

    YanıtlaSil