Pırasalı Börek



*5-6 sap pırasa
*3 kaşık zeytinyağ,
sosu için;
*2 çorba kaşığı yoğurt,
*1 çay bardağı zeytinyağ,
*2 yumurta,

*4 adet yufka,
*beyazpeynir,
*tuz, karabiber, kırmızıbiber.
Pırasalar ince ince doğranıp, zeytinyağda yüksek ateşte kavrulur.
2 kaşık yoğurt, 1 çay bardağı zeytinyağ, 2 yumurta iyice çırpılır..
Yufkalardan biri ufak fırın tepsisine yayılır, diğerleri de 2 ye bölünüp kat kat üzerine
serilir,aralara yumurtalı, yoğurtlu sos sürülür.
Ortadaki kata pırasalar, üzerine peynirler yayılır..
Sonra diğer yufkalar serilerek, üzeri kapatılıp, kalan sos dökülür, pişmek üzere fırına verilir..

Bu hafta hep mutfaktayım,
görüşürüz...



15 yorum:

  1. Pırasayı severim ama börekte hiç denemedim. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok severim ve her hafta pazardan alırım, onun içinde bazen farklı tariflerle denemeyi seviyorum, teşekkürler...

      Sil
  2. çok güzel görünüyor, elinize sağlıkk ;)

    YanıtlaSil
  3. Pırasalı börek hiç yemedim ama eminim çok lezzetlidir. Bu tarifi not alıp deneyeceğim. Blog keşiften geliyorum takibe aldım sizi, bende bloguma beklerim :))

    YanıtlaSil
  4. Mehtap'çığım çok duydum ama hiç denemedim ve yemediğim bir börek bu, nedense ben iyi börek yapamıyorum, yaptığım börek akşama kuruyor:(( fırın mı kötü, ben mi beceriksizim (herhalde ikincisi:))anlamıyorum:))eline sağlık, afiyet olsun. Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pırasalı böreği genelde el açma yufka ile yapıyorlar aman benim tembel tarafıma geldi işte sonuçta hazır yufkayı da elde açıyorlar deyip,pişiridm:) bence senin fırında sorun vardır Müjde gerçekten fırınlar pişirmede çok önemli,sebzeli olunca börek istese de kuruyamaz, merak etme, sevgiler:))

      Sil
  5. pırasa sevmeyenlere alternatif bir tarif olmuş eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. ayy annemin böreği oda yapıyo bundan öyle güzel oluyo ki ben sebze canavarı olunca o kafadan atıp denedi sanıyodum :D meğer herkes yapıyomuş, bide anne pırasalı börek mi olur demiştim :))

    YanıtlaSil
  7. Pirasanin her halini severim, böregini de, yumurtalisini da, yemegini de. Hele bir haslayip kizartip, una bulayip kizartilmis hali vardir ki (üzerine sarimsakli yogurtla) bayilirim!
    Eline saglik, harika görünüyor:)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba... Ben yeni keşfettim burayı... Artık gelirim... :)

    Bu arada, benim de ilk kitabım Ters Düz geçenlerde çıktı! :) Okursanız yorumlarınızı beklerim. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  9. Pirasayi cok severim ama borek de hic denemedim. Eminim guzel oluyodur :) Ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  10. Merhaba blogunu çok beğendim. Bende kendi sitemde bir çekiliş düzenliyorum katılmak istersen beklerim.

    http://www.selmamutfakta.com/2016/02/bloggerlara-ozel-cekilis.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katılan arkadaşlara şimdiden iyi şanslar ama çekilişlerle hiç aram yok..Sizin bloğunuzda çok faydalı ..

      Sil