hem okurlu hem yazarlı gün.


Geçen gün yaşamımda ikinci kez bir yazarla karşılaşma fırsatım oldu;
Buket Uzuner.

0'nun bize anlattığı kadarıyla ve şekliyle hayatına
değme fırsatımız oldu, o da kitaplarını imzalarken tek tek hepimizle kısa sohbetler
yaptı.(Yukarıdaki resimde sırada olduğumdan yayınlayayım dedim)
Yazar kimliği olan kişileri, bu işi meslek edinmiş, ortaya bir eser çıkartıp üstelik her aşamasıyla kendilerini vererek yıllarca uğraşmış,  eserini tanıtmak için de ayrıca çabalamış,
bir sürü okuyucuya ulaşıp, bir  çok hülyaya sebep olan kelimelerin ustalarını
hep merak ediyorum.
Onun için bu fırsatı kaçırmadım.
Buket Uzuner' in pekçok eseri kitaplığımda mevcut.16-17 yıl önce ilk olarak;
-Kumrak Ada Mavi Tuna 'yı okudum.
Sonra;
-Uzun beyaz Bulut,
-İstanbullular,
-Su,
-Toprak,
Hepsinde içimize işleyen güzel hikayeler var.
(''Yazarken bazen seyrederek yazarız'' dedi..)


Buket Uzuner renkli bir giyimle çıktı karşımıza sanırım turkuaz rengini çok seviyor, güler yüzlü
görüntüsü var, bol muhabbetli. Kendisi aslında Çevre ve Biyoloji konusunda eğitim almış bir fen insanı.Küçükken astronot olmayı hayal edermiş, dünyayı tepeden görmeye hala niyetli gibi
geldi bana. Yukarılardan olmasa da dünyanın çeşitli ülkelerini görmüş, oralarda yaşamış,
kültürlerini tanımış, eğitim almış, çalışmış  hatta gezi kitapları da varmış ama
ben onları henüz okumadım.
Sadece Güney Amerika'yı görmediğini mahçup bir ifade ile dile getirdi. Kitaplarının
konusunun geçtiği yerlere gidip oralarda araştırmalar yaptığını anlattı,
sanırım yazdığı yerlerin havasını bir soluklaması gerekiyor ,görmesi gerekiyor.
Şimdi ''Su'' ve ''Toprak'' kitaplarından sonra dörtlemenin ''Hava'' olanı yazılıyormuş,
olay da Kayseri de geçecekmiş..
Merakla bekliyoruz Defne'nin yeni macerasını..
Bu etkinlik Erbulak Oyunculuk ve Yazarlık evinde yapıldı. Sahibesi Ayşe Erbulak
moderatördü ve Ayşe Erbulak'ın gelen konukları tıpkı evine gelen bir misafir gibi içtenlikle karşılamasına bayıldım.
Babası Altan Erbulak çok sevdiğimiz bir sanatçıydı. ..
Buket Uzuner'e de Altan Erbulak'ın kendi çizdiği bir karikatürü armağan edildi.
 Hayatta el yazım hiiç güzel olmadığı için,Buket Uzuner'in yazısına hayran kaldım,
üstelik romanlarını el ile yazıyormuş, dolma kalemle, tam hayallerdeki yazarlar gibi...

Okumadığım kitaplarından İki Yeşil Susamuru'nu seçtim.
şimdilik bu kadar,
görüşürüz...
hafta sonunuz güzel geçsin...

10 yorum:

  1. Ne şanslısınız . Severim Bulet Uzuner'i Hava'yı merakla bekliyorum ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söyleşinin yapıldığı yerin yakınımda olması büyük şanstı yoksa İstanbul'da pek çok güzel şeye trafik nedeniyle ulaşmaya üşenir olduk. ''Hava'' yı bende merakla bekliyorum bakalım uyumsuz kahraman neler yaşayacak.

      Sil
  2. Ne güzel Mehtap'cığım, yazarların imzasıyla kitap almak çok hoş, Altan Erbulak'ı da çocukluğumdan, ilk gençlik yıllarımdan hatırlıyorum mekanı cennet olsun çok severdik...o zamanlar ülke ne güzelmiş yahu..:(((Altan Erbulak'lı, radyoda Orhan Boran'lar...huzurlu, mutlu bir ülkeydik...:((
    sevgilerimle..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. salonda siyah kalemle çizilmiş bir karitakür resmi vardı, gözlükleri, gülen gözleri, yüzü ben de o resime bakınca duygulandım.Gerçekten güldüren insanlar vardı ve gülebilen insanlar,huzurlu mutlu ülkemde.Neyse daha da kötülerini görmeyelim de..

      Sil
  3. Ne güzel bir gün geçirmişsiniz...

    YanıtlaSil
  4. Buket Uzuner hem gençlik idolüm hem beni yazmaya iten kisi. Hem kitaplarini hem kisiligini çok severim. Umarim günün birinde kendisiyle tanisma firsatim olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım sizinde karşılaşacağınız bir gün olur.

      Sil
  5. Kumral Ada Mavi Tuna yine hiç unutamam çok severek beğenerek okumuştum romanı. .Türkiye'de bu etkinlikler ne kadar güzel arada kıskanmıyorda degilim:)))şaka şaka sevgiler yolladim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim biliyorsun ki Türkiye'de hiç kıskanılacak halde değiliz, üzme bizi bak böyle şakalar yapıp:) Benden de sana kocaman sevgiler

      Sil