Bademli, Susamlı Un kurabiyesi

Bugün arkadaşlarım gelecek, sabah erkenden kalktım, mutfaktayım.
Radyoda şöyle müzikli bir kanal, hazırlık yapıyorum.Neler yaptım sonra yazarım,
sizler içinde  ağzımızın tadı yerine gelsin diye önceden yapmış olduğum
Bademli Susamlı Kurabiyelerimin tarifini vereyim;


*125 gr margarin,
*1 çay bardağı toz şeker,
*1/2 çay bardağı susam,
*1/2 çay bardağı badem(öğütülmüş)
*1 çorba kaşığı kadar sıvı yağ,
*4 Türk kahvesi fincanı un,
*1/2 paket vanilya

Oda ısısındaki margarin,toz şeker, yarım çay bardağı susam,
yarım çay bardağı badem(fındıkda olabilir) un ve vanilya karıştırılır,
zor  toparlandığı için 1 çorba kaşığı sıvı yağ iyi oluyor hamur için.
Sonra cevizden biraz büyük yuvarlaklar yapıp fırın tepsisine verin,
düşük ısıda güzelce pişsinler, çıkınca da üzerine pudra şekeri serpin.
Çok lezzetli kurabiyeler..
Ölçüleri ikiye katlarsanız daha çok adet çıkar ,benim bu ölçülerle 13-14 adet
kurabiye çıktı..

Denemenizi tavsiye ederim..

Ağız tadıyla..

9 yorum:

  1. Ellerine sağlık güzel görünüyor ♥

    YanıtlaSil
  2. Bak canim istedi simdi. Düsündüm ve malzemelerini hesapladim, sekersiz versiyonunu aynen yapabilirim. Kac tane ciktigini da belirttigin iyi oldu, hesaplayabildim böylece. Bir tanesinde 3-4 puan var (yani benim uyguladigim programda) en az iki tane yiyebilirim cayin yanina. Harika, tesekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rejimdeyiz demek, bir de ben yapabilsem, kiloları geçtim sağlık için şart. Sevgiler

      Sil
  3. Çok pratik anlatmışsınız bazen matematik problemi gibi anlamakla uğraşıyorum tarifi. :) Çok da güzel görünüyorlar ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İlhan bey, kolay bir tarif olduğu için problem halini almadan halledilebiliyor:)

      Sil
  4. Geldim ve kaçiyorum bu tarifler çok tehlikeli. Eline saglik.

    YanıtlaSil
  5. Afiyet bal olmuş zaten:)) ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil