(arasıra) Yüksek Hızlı Tren



Yıllar önceki trenlerle yolculuk etmenin zevkini bilir misiniz? Taka tuka taka tuka sesler, ara istasyonlarda peronlarda pişmaniye, haşhaşlı ekmek , simit satan satıcılar, üsten yarıya kadar açılan pencerelerden yüzünü rüzgara vere vere gitmeler. Koyu lacivert giysili, şapkalı kondüktörlerin tüm yolcuların inip binmesini kontrol edip keskin bir düdük sesiyle makiniste ''tamamdır'' haberi yollaması, elimizdeki kartondan ufacık biletlerin biletçiler tarafından vagon vagon dolaşıp delinerek kontrol edilmesi..Genelde ısısı ya çok sıcak yada bazen soğuk pulman koltuklu vagonlarda uzun uzun saatler süren yolculuklar.
Bu trenlerde pek çok kez yolculuk eden birisi olarak hızlı trenle yolculuk beni bir hayli heyecanlandırdı doğrusu. Biletlerimizi internetten rezervasyon yaptırdık önce. Koltuklara dikkat etmeniz gerekiyor çünkü vagonun yarı koltuğu düz istikamette yarı koltuğu ters istikamete doğru yerleştirilmiş.Ters gitme sıkıntınız varsa bunu göz önüne alın. Bilet fiyatları 85 TL gidiş dönüş alırsanız %20 indirimli. Rezervasyon yaptığımız biletleri  daha sonra gidip pendik istasyondan aldık. İstasyon bizim oturduğumuz semte yakın olunca işler kolay. Sabah 7.30 daki tren için yarım saat önce evden çıkmamız yeterli oldu. Giriş kısmında kimliklerle biletler ,cici bici, gayet bakımlı,
saçlar makyajlar yapılı kızlar tarafından kontrol edildi, bagajlar Xray dan geçti.
Yolcusunu yolcu etmeye gelenler orada vedalaştılar,
perona girip öyle el sallama falan yok maalesef:(
Oysa  güzel bir duygudur birilerinin yolcusunu vagonlara el sallayarak uğurlaması ya da karşılaması..

Tren tertemiz, koltuk araları mesafesi çok rahat.Dizleriniz ön koltukla yapışık gitmek zorunda
kalmıyorsunuz.Gayet rahat oturuyorsunuz yolculuk boyunca. Bagajlar için hem vagon girişinde yerler var , hemde koltuk üzerlerinde geniş kapaklı yerler ayrılmış.  Hızlı trenimiz tam vaktinde kalktı.Tüm istasyonlara tam vaktinde geldi, tam vaktinde de bizi Konya'ya ulaştırdı.
Trendeki monitörlerden sonraki durak yazısı, istasyonlara yaklaşıldığında da uyarı anonsu var.
Yalnız bu uyarı anonslarına rağmen dönüş yolumuzda tren Arifiye'den kalktığında arka taraftan biri koştura koştura;
''Ya hu inecektim ben yetişemedim, yetkili yok muuu?'' diye bağıra bağıra gelmez mi..
Ön tarafa doğru yandım anam diye koşturan yolcuya nasıl bir çare bulundu bilmem ama
tren tam gaz İzmit'e devam etti.
Bu olayın devamı bizim için Alacakaranlık kuşağı gibiydi
şöyle ki herkes aman inmiştir herhalde adamcağız derken, İzmit'den kalktı trenimiz.
Şaka gibi bu sefer genç bir öğrenci palas pandaras vagonda;
'' inecektim ben yaa'' diye yine ön tarafa doğru koşturmaz mı??
Herkes şok oldu, bu nasıl bir şey ,şakamı diye. Baktım yan koltuktaki teyze mantosunu giyip,
yanındaki kızdan ''sen benim bavulumu indiriver yavrum, kalmayayım bende diye
Gebze'ye kadar ,çantası kucağında hazır nizamda bekledi trenin durmasını.
Trende görevlilerce  yiyecek içecek satışı yapılıyor, çay kahve ne isterseniz.
Çubuk çay ilk kez gördüm, bence normal sallama çay daha iyi, termosla demli çay olsa
hepsinden iyi;
Tren ,bazen hızlı derken 100-150 civarı gidiyor ta ki Eskişehir'i geçinceye kadar.
Ancak Eskişehir Konya arası 250-255 hızı görebiliyorsunuz. Hissediyor musunuz? Hayır.
Otobuşten daha az sarsıntılı diyebilirim. Tam olarak tüm yolu bu hızla gidebilse sanırım
iki saatte İstanbul'dan Konya'ya gidersiniz. Şu anda 7.30 da kalkan trenle 12'de Konya
istasyonuna inmek de gayet güzel ve rahat bir yolculuk. Biz bir gece kaldık ama yaz aylarında
sabah 7.30 a binip ,gezip görüp akşam 17.45 le , 22.00 de İstanbul'da olma şansınız var.
Ha tabi İstanbul derken Pendik, sonrası hani karşıda falan oturuyorsanız,
ne diyim Allah kolaylık versin:))
Hep uçak hep otobüs olacak değil ya yurdun her yerine trenle de gemiyle de ulaşım sağlansa keşke.

(GERÇİ ŞU BANLİYÖ TRENLERİMİZİ KALDIRDILAR DAHA DA YAPAMADILAR YA
BUNU DA NOT ETMEDEN GEÇMEYEYİM.)
24 AY İÇİNDE BİTECEKTİ HANİ??



14 yorum:

  1. Hızlı Tren ulaşım açısından iyi oldu ama o eski Trenlerin tadı ayrı. Bende Konya'da yaşıyorum birçok kez trenle Ankara'ya gittim, henüz İstanbul'a trenle gitme fırsatım olmadı ama dediğiniz gibi uçak, otobüslere alternatif tercih edilebilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şehriniz çok güzel kırmızıbaşlıklıkız. İstanbul o kadar bunaltıyor ki gittiğim her Anadolu şehrine yerleşmeyi arzu eder oldum.

      Sil
  2. Ben de eski trenle doğu ekspresi hayali kurmaktayım. Yirmi dört saat. Bakalım nasıl olacak :D

    YanıtlaSil
  3. Yeğenim sıksık gidip geliyor ama ben hiç gitmedim. Enson 2002 yılı mıydı tam hatırlamıyorum İstanbul'a gidişim sonra gitmedim. O zaman güzel güzel Haydarpaşa'da iniyorduk:( Şimdi iptal olmuş çok kötü:( yolcuların inememelerine güldüm amma geniş insanlarmış:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Haydarpaşa başlıbaşına bir konu. Kapatıverdiler şimdi atıl kaldı ulaşımın en büyük çözümyollarından biri İstanbul için.Görmezden geliyorlar. Ay o yolcular kamera şakasımıydı hala düşünüyorum:))

      Sil
  4. Hızlı tren yolculuğunu merak eden biri olarak yazınızdan çok şey öğrendiğimi söylemeliyim. Güzel detaylar vermişsiniz. Dalgın yolcuların hali fenaymış.:)
    Yazın uzun günlerinde yüksek hızlı trenle günübirlik yolculuklar için ideal planlar yapılabilir dediğiniz gibi. Şimdiden bir ön çalışma yapmak lazım bunun için... Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir çok şehre yeni hatlar yapıyorlarmış, bitse de hepsine gitsek:)
      Ben teşekkür ederim, sevgiler..

      Sil
  5. Ne güzel anlatmışsınız.Ben de çok severim tren yolculuğunu öğrencilik yıllarımdan çok anılarım vardır. Hızlı trene çok istememe rağmen binemedim daha. Bizim Sarıyer'e çok ters. Bu güzel paylaşım için teşekkür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Sarıyer için zor gerçekten.Keşke Pendik'den Kartal'dan Boğazın taa uçlarına vapur, motor seferi koysalar biz bu yakadakilerde o taraflara kolaycacık gelsek. Ulaşıma takmış durumdayım İlhan bey.Selamlar..

      Sil
  6. Bugün "annemle hızlı tren yolculuğuyla bir yere gitsek ya" diye düşünürken denk geldi bu yazı:)

    YanıtlaSil
  7. Mehtap eski yıllara götürdün Adapazarı Pendik az gitmedim yıllarca yıllarca..hızlı tren i denemek lazım gittiğimde biryerlere gitmek gerek..bakarsın Konya olur..alırım not lari senden..sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Emel seni buralarda yeniden görmek güzel:) hoş geldin.

      Sil