kadın ve erkek ayrımı



Bazı illerde pembe otobüs, kadınlara ayrı metro vagonu haberleri falan var ya hani, kadınlar ayrı erkekler ayrı.Hatta geçtiğimiz günlerde bir Anadolu Lisesinde kız ve erkek öğrencilerin ayrı sınıfta okuyacağına karar vermiş bir okul müdürü.Öylesine okuyordumda dün bizzat bir ayrımının içinden geçince bir fena oldum doğrusu. Nasıl sinir bozucu bir şey.
Biz kadınlar bunlara nasıl müsade ediyoruz, usul usul koyun gibi sessizce uyuyoruz
sinirlenip kızdım. Ya sabır! dedim, burası yeri değil çemkirmenin.


İstanbul'da her mevsim ,her ay ,her gün sabah akşam binlerce kişinin ziyaret ettiği
Eyüp SultanTürbesi burası. Özellikle Ramazan aylarında ziyaretçileri dahada fazla.
Şaşalı kıyafetleriyle sünnet çocuklarını getirirler ben kendimi bildim bileli .
Kurban kesmeye bile gidilirdi önceleri Kurban bayramlarında. Şimdi yapılmıyordur sanırım bu .
Adak adayan, şükür için giden, dua etmeye giden,turistik giden. Yani ziyaretçisi çok fazla.
Bir kaç sene önce tadilatta falandı türbe .Sonra yapılmış geçen yaz gidemedik. Bu sene geçen gün, hadi gidelim dedik.
Türbenin girişini bayanlar ve baylar diyerek ikiye ayırmışlar.Önce eşim sinirlendi ne oluyor diye
sonra ayrı ayrı girdik ayakkabılarımızı elimize poşetlerle alıp(İçerde yerler halı kaplı,cami gibi ayakkabılar çıkartılıyor.Bu da ayrı bir giriş kalabalığı yaratıyor.Niye gerek duymuşlar anlamadım)
        Tamam ayrı ayrı soktunuz içeride kadınlar çok kalabalık ,genelde gruplar halinde gelmiş, erkekler daha  seyrek bir kuyrukla ilerlediler. Ama biz duvar dibinde kalakaldık, içeri girmek zor
Hemen eşimi bulup yanına geçtim sırada erkekler ve bir ben,kadınlar duvar dibinden sırayla içeri giriyor erkekler hemen türbenin önünden ilerliyor.
Türbenin olduğu yerde yüksekçe bir setin üzerinde elinde bir değnek, başı beyaz takkeli
orta yaşlı,beyaz gömlekli bir adam bağırıp duruyor ''bayanlar duvar tarafı ,erkekler bu taraf ''diye.
Hadsiz,
Densiz.
Sonra sırada eşimi ve beni yanyana görünce usul usul kenara geçip oturdu, bekçiyle muhabbete daldı.
Kadınlar duvar dibinde  uzaktan sessizce  dualar ederken, beyleri türbeyi en önden
görüyorlardı. Tamam türbeyi uzak yakın görmüşsün önemli değil, duada nerede olsa edilir
yeter ki gönülden olsun,
lakin bu kadarda kendimizi itip kaktırmayalım kardeşim.Oraya zaten gelmişiz eşimizle, dostumuzla, kim kime napacak.
''Rahat etsin bağyanlar'' , kısmı hikaye, kandırmaca.
kendinizi öteletmeyin, ayrıştırmayın..
Hayata aynı şekilde doğarak geliyoruz,
dünyada kadın ve erkek birlikte yaşıyoruz.
bunu sakın unutmayın.
ayrıştırmayın kendinizi.
Biz değerliyiz , insan olarak  unutmayın.
Herkese iyi bir hafta diliyorum,Günaydın olsun.

11 yorum:

  1. Günaydın.
    Ne güzel yamışsınız...
    Evet ya bu ayrıştırmaya sinir oluyorum.
    Bence bizi var eden Yüce Yaradan ayrımı yapmazken kulların yapması feci bi durum...
    Çok iyi yapmışsını eşinizin yanında durmakla.
    İyi haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Camilerde tamamda türbe ziyaretinde ben ilk kez karşılaştım, abartmışlar artık. Size de iyi haftalar Gülşah.

      Sil
  2. Son zamanlarda okuduğum en gerçek, en etkileyici, en paylaşıp da altına imzamı atacağım yazı.
    Yürekten katılıyorum.
    Eşinizin yanında yürüdüğünüz için sizi, "sen şu taraftan git" demediği için eşinizi tebrik ediyorum. Kadınlar orada koyunculuk oynamasaydı da sizin gösterdiğiniz özgüveni gösterebilseydi, o takkeli yobaz bu cesareti bulamazdı ki kendinde. Ama bizim hanımlar, "sen özelsin, seni korumak için bu önlemleri alıyoruz" masalına inandıkça, daha çook ayrımcılık görürüz biz.

    Kaleminize, yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim de kubad. Valla artık böyle olaylara dayanamıyorum ki sakin ve empati yapabilen bir insanımdır.Lakin öyle şeyler duyuyor ve şahit oluyoruz ki sinirlenmeden edemiyorum.Allah sonumuzu hayretsin.

      Sil
  3. Bende bu ayrıma insanlar, özellikle kadınlar neden tepki göstermiyor diye merak ediyorum. Çok sinir bozucu bir durum. Kurbağanın altını yavaş yavaş ısıtırsan ölürmüş:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı kadınların bu ayrışma hoşuna gidiyor gibi geliyor bana artık.Evet bizimde ateşi yavaştan yakıyorlar, ısınıyoruz galiba.

      Sil
  4. Hay kalemine sağlık, ne güzel yazmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol handan.içime dert oluyor bazen bu gibi konular.

      Sil
  5. 2002 yılında AKP başa geldiğinde "İran'a döneceğiz" derken bize gülüyor, alay ediyor ve paranoyak olmakla suçluyorlardı.
    15 yıl geçti, AKP hala başta ve ülkenin geldiği nokta işte bu:
    Kadın- erkek ayrımı, haremlik-selamlık

    Demek paranoyak değilmişiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gören görüyor,elinden bir şey gelmiyor.Görmek istemeyen bahanelere sığınıyor.Durum bu..

      Sil
  6. Eskiden beri ters gelmiştir bu durum bana. O adam sapıksa beniş eşim de sapık o zaman. Hatta babam, abim, oğlum hepsi sapık. Öyle tuhaf bir milletiz ki karşımızdaki erkeği hor gördüğümüzde yanımızdakini ne konuma ittiğimizi göremiyoruz.

    YanıtlaSil