hayal kurmak..

''..Sabah kızarmış ekmek kokusuyla gözlerimi açtım.Kuzineden odun çıtırtıları geliyor.
Üzerinde küçük gri güğümde çay suyu kaynamakta.
Gözlerimi tekrar kapadım.Derin bir sessizlik. Kar bütün sesleri yutmuş.
Hiç dönmeden uyumuşum, nasıl yattıysam aynı şekilde uyandım. Yorgunluk uçup gitmiş.
Yerdeki döşek sanki kuştüyü yatak gibi rahat ettirmiş bedenimi.
Sobanın sıcağında hemen üzerimi giyiniverdim, kazak , yelek.Ayaklarıma yün çoraplar.
Üstünde gül desenleri olan kırmızı mavi örgü patikler.Şalvar kalıncana, pazenden dikilme.
Kısa kornişe takılı kumaş perdeyi kenara itip dışarı baktım ,
lapa lapa kar yağıyor bir de güzel tutmuş.
yatağımın çarşafını ve yorganını katlayıp, duvar dibindeki dolabın üzerine koydum,
döşeğide yuvarlayıp, dürdüm kaldırıp dolabın yanına dayayıverdim. Kapının arkasınaki
askılıktan aldığım siyah yün şala sarınıp dışarı attım kendimi.
vay canına , nasıl bir ayaz çarpıverdi yüzüme birden. Kirpiklerime yağan karlar kondu.Gözlerimi
kapatıp ,burnumdan derin bir soluk aldım.kapı önünde siyah lastikler vardı.Patiklerle
giymesi zor oldu ama ayağımı zorla sıkıştırdım içine. Karda yürümek,gıcır gıcır sesleri
duymak, beyazlığın sonu yokmuş gibi hissetmek ne de iyi geldi.
soğuğa da alıştım. her yanım kar oldu. içerden seslenmeseler daha ne kadar kalırdım
bilmem...''



yeni yıl için bir dilek daha bırakıyorum;
2018 yılında ,okuyacağımız, yaşayacağımız ,hayaline ulaşacağımız
güzel  hayat hikayeleri  olsun.
Nerede olmayı, nasıl yaşamayı düşlüyorsak öyle günlerle dolu olsun.,

12 yorum:

  1. Aaa, bu öykü müydü? Ben sahici sandım ne güzel dedim, Mehtap'ın evinde kuzine var, üzerinde fokur fokur çay kaynasın, kestane çatır çatır yap hatta soğan koy mmm....ne güzel öyküydü:)eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçüklüğüm hemen her çeşit sobalı evde geçti.Gaz, odun, kömür hepsi..Şimdi kalorifer sobanın keyfi olmasa da rahat,tembel işi,temiz.

      Sil
  2. Ee, ben bunu yaşamıştım çocukken 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım çoğumuz yaşamışızdır.:)sevgiler.

      Sil
  3. Sıcak odadan neden kapı dışarı attın ki kendini soğuk havaya karşı? Sıcak mı bunalttı yoksa seni?

    YanıtlaSil
  4. Bizde karlar eridi bahar gibi bir hava var. Gerci cok kar meraklisi degilim ama yeni yila girerken iyi olurdu 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ,en azından çocukların mutlu olması açısından isterim bende.Ama İstanbul'da tam bir çile oluyor .

      Sil
  5. Çok güzel bir paylaşım olmuş, inşallah dilediğiniz gibi hayallerimizin gerçekleştiği bir yıl olur 2018 :)

    Bu arada bloğunuzu yeni gördüm ve hemen takibe aldım, sizi de bloğumuza bekleriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cümlemizin dilekleri gerçek olsun Mücahit. Hoş geldin, iyi yıllar.

      Sil
  6. Buraya hala kar yağmadı,hatta güneş var -_- Kar yağsın istiyorum ama artık ben yaaa!
    Hayal ettim ben de o anı ah ah nefis bir hiss.
    2018'in herkes için nefis geçmesi dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağdı mı şöyle yatıp yuvarlanacak kadar bol yağsın lapa lapa:))Kışın kar düşlemeyi seviyorum.

      Sil