HAYATIN DEĞERİ...

'' Bir gün çocuk babasına sorar;
-Hayatın değeri nedir baba..
Babası cevap vermek yerine;
-Al bu taşı ve markete satmaya götür, der.
Eğer birisi fiyatını soracak olursa iki parmağını kaldırarak işaret et ve hiç bir şey söyleme.
Çocuk taşı alıp markete gider ve bir kadın sorar;
-Taşın ne kadar? onu bahçeme koymak isterim.
Çocuk hiç bir şey söylemeden parmaklarıyla iki işaretini yapar. Kadın;
-İki dolar mı? Tamam alıyorum ,der.
Çocuk koşarak babasına gider.Dediğini yaptığını ve bir kadının 2 dolara taşı almak istediğini söyler.
Babası taşı şimdi bir müzeye götür ve aynı şeyi tekrar yap ,der.
Çocuk müzeye gider ve taşı bir adam görür.
-Bu taş çok güzel ,onu müzeye koymak isterim.Fiyatı nedir?, der.
Çocuk yine eliyle 2 işaretini yapar.Adam;
-200 dolar mı? Tamam almak istiyorum der.Şaşıran çocuk babasına koşar ,müzede adamın
taşı 200 dolara almak istediğini söyler.
Babası şimdi de taşı,  değerli taşlar satan bir dükkana götürmesini ister.
Çocuk dükkana gider, taşı gösterir.Adam ;
-Bu değerli taşı nerden buldun? Ben almak isterim ,der.
 Çocuk yine eliyle 2 işaretini yapınca, adam;
-200.000.- dolar mı? Tamam, almak istiyorum,der.
Çocuk şok olmuş halde babasına koşar.
Babası ;
-Oğlum şimdi hayatın değerini anladın mı?
Nerden geldiğin, nerde doğduğun, teninin rengi ,ne kadar zengin bir ailede doğduğun
önemli değil. Önemli olan kendini nerede konumlandırdığın, çevreni oluşturan insanlar.
Kendini ne şekilde taşıdığın.
Tüm hayatını 2 dolarlık taşmış gbii hissederek yaşabilirsin
Tüm hayatını seni 2 dolarlık taş olarak görenlerle yaşayabilirsin.Fakat her insanın
içinde bir elmas vardır ve çevremizdeki insanları seçebiliriz.
Değerimizi bilen ve içimizdeki elması gören insanlarla kendimizi
bir markete ya da bir mücevher dükkanına koymayı seçebiliriz.
Ve ayrıca başka insanlarında kendi içindeki cevheri
görmelerine yardımcı olabiliriz.
Çevrenizdeki insanları akıllıca seçin, hayata fark
yaratacak olan şey bu. Bazı insanlar sizi paha biçilemez göreceklerdir.''

Bu kıssadan hisse olayından sonra ,yeni yıl için,
 bir dilek daha bırakayım;
2018 yılı , bize içimizdeki sevgi ,huzur ve değeri hissettirecek insanlarla dolu geçsin.
Ve bizlerde etrafımızdaki insanlara sevgi ,huzur ve değer verelim..



(öykü İnt.Alıntı..)

8 yorum:

  1. Çok doğru, çok anlamlıydı. Önemli olan içimiz, özümüz..
    Huzurlu ve ışıklı bir yıl diliyorum..

    YanıtlaSil
  2. Daha önce okumamıştım çok beğendim Mehtap, sondaki dileiğine aynen katılıyorum, Amin diyorum. :)

    YanıtlaSil
  3. Hikaye gercekten cok anlamliydi ilk defa duydum :)

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel ve doğru bir hikâye :)

    YanıtlaSil
  5. oooooo ne anlamlııı saoool :)

    YanıtlaSil
  6. Şanslı, mutlu, sağlıklı bir yıl diliyorum Mehtap. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir hikayeydi 😊

    YanıtlaSil