İnsanın Düşünmekten Canı Yanar mı?


Nevşin Mengü haber spikeri iken , her akşam saat 18.00 de onun haberlerini takip
ederdik.Sunumu, yorumları anlatış şeklini beğenerek izlerdik. 
Sonra sevgili Nevşin kızımız,bence, zülfi yâre dokunmaya başladı diye , işinden
ayrıldı ya da ayrılmak zorunda kaldı.Niye işi bıraktığını,
belki başka bir kitabında yazar, yine bu kitabında olduğu gibi zevkle okuruz.
''İnsanın Düşünmekten Canı yanar mı?'' adını koymuş kitabına,
belki ironi yapmış,belki bir benzetme.
İran'da 2009 yılında TRT Türk muhabiri iken,İran'da yaşanan seçim,
sonrası,öncesi ve yaşadıklarını anlatıyor kitabında. Bizim
görmediğimiz belki de bir turist olarak bulunsak bile asla göremeyeceğimiz detaylar var.
İşte şöyle kültürü, şöyle sanatı , dili var vesaire tarzında ,değil.
Gerçek İran, gerçek yaşam, gerçek kültür. Öyle ki okurken ,olmaz olsun böyle hayat
diyebilirsiniz.
Benzerlik kurmaya kalktığınız şeylerle,
aklınızdan geçse de ,yok yok deyip,halinize şükredebilirsiniz.
Ve düşünürsünüz ki;
Dünya üzerindeki bir insan için,
Toplumda yaşayan bir birey için,
Ailenin en küçük ferdi için bile
en değerli şey
 özgürlük ve bir insan olarak önemsenmek.

10 yorum:

  1. Okuma merağı oluştu bile bende.. En azından konusu oldukça farklı..

    YanıtlaSil
  2. Nevşin Mengü ismi çok geçiyor özellikle twitter'da. İnanır mısın hangi kanaldaysa hiç izlemediğim bir kanal olsa gerek çünkü bir zamanlar haber spikeri olduğunu şu an sayende öğrendim. (Ben uzunca bir süredir sadece Fatih Portakal'ın haberlerini izliyorum.)

    İran yazık, devrim yaptı evet devrimler hep ileriye doğru olur derken, geriye doğru devrim yaptılar.:( İstatistiklere göre dünyanın ençok UYUŞTURCU kullanan insanlarına sahiplermiş. Afganistan da öyle. O da İran gibi geriye doğru gitmişti. Demek ki, şu anda olduğundan GERİYE doğru bir yaşam tarzına gidince, insanlar uyuşturucuya, hayal dünyasına sığınıyorlar. Başkası ellerinden gelmiyor:(( Kitabı çok okumak isterim.

    Emeğine sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CNN de haber spikeriydi, çıkardılar işten.Dobra olununca hoşa gidilmiyor biliyorsun.

      Sil
  3. hiç duymamıştım geçen de sölemiştin, bi not alayım, ilginç duruyo :)

    YanıtlaSil
  4. İrandaki yaşamı en iyi ben bilirim. Özgürlük nedir en iyi onlar bilir belkide. Onların ülkesine baktığımda her gün şükrederim yaşadığım toprağıma

    YanıtlaSil
  5. heeey sizden duymuştum sayenizde okudum yazdım tişkirler :)

    YanıtlaSil