Yozgat Blues

 Yavuz ,yabancı dilde pop şarkıları söyleyen bir şarkıcı.
Neşe adlı vokalisti ile Yozgat'a bir arkadaşının gazinosuna turneye geliyor.
Yozgat 'ta  herşey istediği gibi gitmiyor.
Ancak Neşe için aynı şey söz konusu değil.
Neşe ,evlenmek için kız arayan  berber çırağı Sabri ile tanışıyor.
Sabri ile arkadaşlığı onu hem Yozgat'a alışmasını,hem de yeni bir iş sahibi olmasını
sağlıyor.Sabri'nin açacağı kuaför için ona yardım ederken ilişkileri ilerliyor ve
Sabri 'nin evlenme teklifini kabul ediyor. Yavuz ise şarkıları tutmadığı için işlerinden
atıldıklarını, beş parasız olduklarını Neşe'ye hiç söylemiyor.
70'li model arabasını satıyor,kaldıkları otel parasını bile öyle ödemek zorunda kalıyor.


Film az konuşmalı, ve nerelerde çekildiği görüntülerden pek anlaşılmadığı için tamamen
seyircinin hayal dünyasına kalmış. Bu tarz ''sanat'' filmlerini pek seyretmem sırf da bu yüzden.
O öyle mi, bu böyle mi diye düşüne düşüne seyredersiniz.Kitap değil ki bizim hayal gücümüze
bırakılsın.Film dedi mi görseli olmalı, gözlerimize,kulaklarımıza hitap etmeli.
Diye düşünüyorum. Tabii ki bir seyirci olarak.
 Sonu da bu tip filmler için tam tahmin ettiğim gibi bitti.
Öyle ortada.
Seyredenler nasıl düşünecekse öyle.
Yavuz gitti mi? yoksa son anda vaz mı geçti?
Böyle sonları da sevmiyorum. Alışmışız film ya ''mutlu son'' olup bizi gülümsetecek,
ya da '' acıklı bir son '' ile gözlerimizi yaş dolduracak, hüzünlendirecek.
Sanatsal bir film ise gözlerinizde bir soru işareti ile kalırsınız
ve perde de jenerik ,müziği ile birlikte akmaya başlar..

Film 2013 yapımı .Ercan Kesal 'a 2013 yılında  En İyi Erkek
Oyuncu ödülü getirmiş. Aynı yıl,Yozgat Blues filmi bir çok ödül almış.
Tebrikler.
Bu tarz filmler ilginiz dahilinde ise seyretmişsinizdir.Ben de son dönemlerde
dizilerden tanıdığımız Ercan Kesal oyunculuğunu beğendiğim için ,
hazır TV 'de rastlamışken izledim. 
Buraya da bir not düşeyim dedim.
Hepimize iyi hafta sonları olsun...
Görüşürüz..





6 yorum:

  1. Okudum da sanırım asla gitmek isteyeceğim bir film değil.:)))kusura bakmasın yapanlar, çekenler ve de oynuyanlar. Yozgat da akp'nin kıllarıyla dolu bir yer diye biliyorum:((hiç sevmem...psikolojik olarak etkiliyor bu tür şeyler beni..:(

    Emeğine, eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle Yozgat'ın güzellikleriyle tanıtıldığı bir film değil.Bir araç plakalarından belli Yozgat olduğu.Ben memleketimi öyle kötü ,harab yıkık dökük gösteren filmleri sevmiyorum.Üzülüyorum.

      Sil
  2. Ben de filmlerin sonu olsun istiyorum, havada bırakılanlar çok rahatsız ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle.Yabancı olsun yerli olsun ama bir sonu olsun kardeş.

      Sil
  3. fena film diil de evet işte ağır film. ya benim çok sevdiğim türk filmi bak, sonbahar, yönetmen özcan alper

    YanıtlaSil
  4. Bu filmi çok izlemek istemiştim ama bir türlü kısmet olmadı.
    Filmlerin bir sonu olması konusuna canı gönülden katılıyorum, çok merak ediyorum yahu :)))

    YanıtlaSil