HİPPİ


Hippi,Paulo Coelho'nun   1970 yılında dünyayı kasıp kavuran hippilik felsefesi
akımı içersinde, kendi hayatından bir bölümünü hikayeleştirdiği bir roman.
Aslında birazda yol ve yolculuk romanı.
Genç Paulo Peru,Brezilya,Hollanda gibi pek çok ülkede yaptığı ilginç seyahatler sonrasında, o zamanlar dünyanın en ünlü ve merak edilen meydanlarından olan Amstredam'daki Dam meydanına geliyor. Niyeti bu duraktan sonra,dünyanın merkezi olma yarışında ikinci sırada olan Londra'daki Piccadilly Circus a gitmek. Lakin Dam meydanında karşılaştığı genç ve  güzel hippi kızı Karla, dostça yaklaştığı Paulo'yu  ne yapıp edip  Nepal yolculuğuna ikna ediyor.
Nepal'e  Magic Bus isimli bir otobüsle ve kendisi gibi özgürlük, barış, başka bir dünya arayışı içinde yirmi hippiyle seyahat etmek Paulo'ya ilginç geliyor bu deneyimi yaşamak için Karla ile yola çıkıyor.
Geçtikleri ülkeler ve yaşadıkları , tüm yolcuların yeni tecrübeler edinmelerine,
kendilerini tanımalarına yol açıyor.
En son bir hafta kalacakları İstanbul'a geliyorlar. Paulo İstanbul'da, döne döne dans ederek ,bir çeşit trans haline girdiklerini düşündüğü müritlerine hayranlık duyduğu sufilik öğretisinin arayışına giriyor.
Peki Paulo, çok ilgisini çeken sufilik ile ilgili merakını giderecek mi?
Karla ile dostça başlayan ilişkileri yine Karla'nın isteği ile aşka doğru dönecek mi?
Karla ve Paulo'ya ne olacak?
Diğer yolcular İstanbul'da neler yaşayacak?
Evet kitabın son bölümü,bir çok ülkeden geçip geldikten sonra  İstanbul'a bağlanıyor.İstanbul ve insanlarından bahsediyor.
Kitapda  anlatılan başka bir dünya , özgürlük ve barış isteyen hippi insanları olmakla birlikte,bence esas konu   Paulo ve Karla'nın ilginç arkadaşlıkları .
Hippi'nin kapak tasarımı rengarenk. 5 ana renk olarak tasarlanmış.Benimki pembe olandı.
Bir dönemi ve insanlarını ,yaşanmışlıklar çerçevesinde anlatan ,rahat okunan
güzel bir Paulo Coelho romanı.Tavsiye ederim.
(Çeviri; Emrah İmre)

17 yorum:

  1. Coelho kitaplarını severim, ben de alacağım bu kitabı :)

    YanıtlaSil
  2. Son zamanların çok satanlarından, Hippi. Zaten ilgimi çekiyor ve Paulo Coelho okumayı seviyorum. Galiba yakında ben de bu kitapla buluşacağım :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde sevdiğim yazarlar arasında, çok farklı konularda gezinmesi hoşuma gidiyor.sevgiler..

      Sil
    2. Farklı konularda gezindiği gibi, aynı konuyu bilinen sokaklardan değil de daha seyrek geçilen yollardan anlatabiliyor. Belki de onu "Paulo Coelho" markası haline getiren şeylerden biri de bu.

      Sil
  3. Ne yazsa okurum dediğim bir yazar Paulo Coelho. Bu kitabını da merak ediyordum, yazın fikir sahibi olmamı sağladı.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende diğer kitaplarını alıp bu yaz okumaya çalışacağım bakalım.

      Sil
  4. Aaa çok ilginç hiç bilmediğim bir kitap Coelho romanları her zaman kolay okunmuyor ama bunu merak ettim doğrusu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paulo coelho 'yı okumanı öneririm.Simyacı ile başladım alışkanlık oldu:))

      Sil
  5. Bu kitabı hep görüyordum okumayı düşünmediğim için konusunu da merak etmemiştim. İlginç bir konusu varmış. Hem de yabancı bir yazar İstanbul'a değinmiş. Hiç böyle bir konu düşünmemişim. Bazı kitaplara karşı da ön yargılıyım demek i...
    Güzel bir anlatım olmuş kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son bölümlerinin İstanbul'da geçtiğini bende okuyunca öğrendim.Gerçekten geldi mi bilmiyorum :)

      Sil
  6. Farklı renk kapak tasarımlarıyla öğrendim kitabı. Okumak istediğim bir kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap tasarımları da kitap seçerken etkiliyor bazen.Bunda etkisi okuyucu için büyük olacak gibi.Rengarenk kapaklar..

      Sil
  7. Bu kitabı çok merak ediyorum paylaştığınız için teşekkür ederim, keyifli okumalar, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. Her zamanki gibi severek okudum ve nedense Karla ile evlenecegini dusundum ben:)

    YanıtlaSil
  9. Bu adamın kitapları gerçekten kolay okunuyor, sıkılmıyor, hippilik sahi 70'li yıllara damgasını vurmuştu hatta Türkan Şoray Ediz Hun'lu bir filmde vardı çok şeker bir filmdi. Sevgiler...

    YanıtlaSil