Japonlar şu soruyu düşündürttü?

Temizlik nereden gelir?
İmandan mı?..Görgü den mi?..Eğitimden mi?
Bu konuda Japonlardan örnek alacağımız, öğreneceğimiz çok şey var anlaşılan.
Daha öncede okullarını temizleyen minik Japon öğrencileri ile ilgili videolar izleyip hayret içinde ve fakat hayran kalmıştım. Bu kez Japon Milli takımının
2018 Dünya Kupasında yaptığı örnek alınası davranış beni yine hayran bıraktı.

Belçika ile oynadıkları 2018 Dünya Kupası maçından sonra elenen Japon Milli takımı ,üzülerek sahadan ayrıldı. Lakin tüm medyada yer alan o habere göre ;soyunma odalarını tertemiz temizleyip, pırıl pırıl yaptıkları, masanın üzerine de Rusça bir ''Teşekkürler'' yazısı bırakıp öyle veda ettiler 2018 Dünya Kupasına.
Bu konudaki haberlere göz gezdirince gördüğüm resimlerde, aynı alışkanlığın Japon seyircilerde de olduğu, seyrettikleri maçlardan sonra tribünleri temizleyip, ellerindeki çöp poşetlerine ,etraftaki çöpleri doldurduklarını gördüm.
Aslında tıpkısının aynısı bizim toplum,diyeceğim..
Yani bizlerde , hadi maçı geçtim, haftasonu sahillerde mangal yapıp ,piknik
yapıp giderken mutlaka çöplerimizi toplarız!
Ya da parklarda çitleyip attığımız çekirdek kabuklarını ,öbek öbek bırakmaz
toplarız.!
Yani ,örnekleri çoğaltabiliriz.
Ne fayda.
Demem o ki , bu etrafı , yaşadığımız dünyayı temiz tutma, evimiz gibi görme,
koruyup kollama işi bir eğitim, görgü,nezaket ve saygıdan ileri geliyor.
Bunu nasıl başarıyorlar, bilemiyorum ama  çoğu ülke insanlarına örnek olmalarını dilerim.



11 yorum:

  1. İlk yurtdışına çıktığımda Fransa'ya gitmiştim. Sabah erkenden bir parkta yürüyüş yaparken baktım öyle temizdi ki buraya pek kimse gelmiyor herhalde diye düşündüm. Zira mahallemdeki park sabahları çöple dolu oluyor. (Nezih bir mahalle güya) Bir sonraki gün öğlen o parktaydım. Herkes de oradaydı. Çimenlere yayılanlar, piknik yapanlar, yürüyenler. Kimse ortalıkta çöp bırakmıyor . Biz ne zaman bu kültüre ulaşacağız bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanı ben gıpta ediyorum böyle toplumlara. Bizler için zor çok ilerde belki olur göre göre öğreniriz.

      Sil
    2. Fransızları ben de tam tersine aşırı pis bulmuştum. Tramvaylar af edersiniz ama idrar kokuyordu.

      Japonlara diyecek sözümüz yok. Fast food restoranlarında bile herkes kendi çöpünü kendi kaldırıyor. Ayrıca tepsi toplayan çalışanlar yok ortada...

      Sil
  2. Ne güzel! Başka insanlara saygı duymakla alâkalı bir durum bu. Bizden öylesine uzaklaştı ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz hadi temizliği geçtim varolan güzel görgü ve geleneklerimizi bile yeni nesillere aktaramıyoruz.

      Sil
  3. Taraftarların staddaki çöpleri toplaması bir gelenekleriymiş. Japonlar genel olarak nazik ve ahlakli insanlar. İşin yine futbol tarafından bir örnek vereyim. Japonya Milli Takımı'ndan Nagatomo, Galatasaray'ın futbolcusu. Dünya Kupası için Nagatomo'yu Rusya'ya gönderdiğimiz için yanlış hatırlamıyorsam Japonya Devlet Bakanı Galatasaray'a teşekkür mektubu göndermişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten bambaşka bir kültürleri var demekki.

      Sil
  4. Fas ta bırakın parkı komşular eline geçen pisliği camdan aşağı atıyor. Medeniyet herşey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok bizde o kadar değil.Gerçi sigara küllerini aşağılara atanlar , çamaşır asılı alt balkonların üzerine halı falan silkeyenler var ama azaldı azaldı.

      Sil
  5. ah bizim ülkenin pisliğini de onlara temizlettireliim. bikaç yıl kiraya verelim şöyle bir köşe bucak temizlesinleer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu gidişle her işimizi ellere yaptıracağız zaten..

      Sil