üç malzemeli börek


Evlatlar okullarına gidip ,evde yine  bir eşim bir de ben kalınca mutfak işleri azaldı. Pratik,hafif yemekler tercih etmeye başladık. Sağlıklı yaş almak açısından bu mühim bir konu. Tabii ki evlatlar içinde ,eve geldiklerinde elimden geldiğince sağlıklı menüler hazırlamaya dikkat ediyorum artık. Ne kadar erken başlarlarsa sağlıklı beslenmeye özen göstermeye,  onlar için o kadar iyi olur.
Herkesin sağlık öyküsü ayrıdır ama çoğu hastalığın beslenmeyle birebir ilişkisi vardır,eminim. Mesela ben uzun yıllardır tansiyon ilacı kullanmamı, çocuk ve gençliğimde aşırı tuzlu yememe de (diğer sebeplerle birlikte)bağlıyorum. Tuzun fazlasının ne kadar zararlı olabileceğini yaşayarak öğrendim.Şimdi beslenme ile ilgili konularda doktorlar her platformda açıklamalar yapıyorlar, bizi bilgilendiriyor, aydınlatıyorlar.
Şanslıyız.
Efendim konu başlığı üç malzemeli börek lakin oraya gelemedim daha. Yemek tarifleri o kadar çok ki akıllı telefonlardan sonra ''bugün ne pişirsem'' derdine düşen pek kalmamıştır sanırım. Bu konuda İnstagramda takip ettiğim bazı kullanıcılar  pek güzel tarifler veriyor. Bunlardan bir tanesi Canan Hastürk
namı diğer ''@fitmühendisçe'' . Üç malzemeli börek tarifini ondan aldım,
Çok lezzetli oldu.Yapımı gayet kolay;
* 3 yumurta,
* 3 çorba kaşığı yoğurt,
* 3 çorba kaşığı un..
Kendisi buğday unu dışındaki diğer un çeşitlerini önerse de ben 1 kaşık mısır unu, 2 kaşık buğday unu kullandım.
Karbonat  kullanmadım(bana dokunuyor)
*tuz karabiber,kekik.
Ve içine arzunuza göre isterseniz peynir çeşitleri, belki zeytin, yeşillikler,
baharatlar konabiliyor.
Çok az tereyağ ile yanmaz yapışmaz tavada, kısık ateşte , kapağı kapalı
alt üst pişiriyorsunuz.Benim tavam biraz genişçeydi, karbonat da kullanmadığım için pek kabarmadı.
Tadı çok lezzetli oldu. Her öğüne yenilebilir bir yemek.Hafta sonu denemek isteyenler için yazayım dedim.
Mutlu bir pazar günü sizinle olsun..

16 yorum:

  1. harika bir tarif olmuş paylaşımın için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  2. Kokusu buraya kadar geldi,yemiş gibi olduk..😀 Afiyet olsun size..✔🙂

    YanıtlaSil
  3. Tam çocuklara sabah kahvaltılık, not edeyim bir yere :)

    YanıtlaSil
  4. heeeey saool bilmediğim bişii :)

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık, buna bizim oralarda şırıfta, yada akıtma denir. Yoğurt yoksa süt ile de yapabilirsiniz.
    Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  6. Nefis :)
    Ben de beklerim bloga, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  7. Cok güzel bir tarif 😊

    YanıtlaSil