Sokak gezmesi


Ayvalık'ın da Cunda(AlibeyAdası)'nın da sokakları nostalji kokuyor.
Evet biraz daha bakımlı olabilir.Mesela bir gezi programında izledim,Yunan adalarının birinde ,her yıl evleri beyaza boyamak zorunluymuş, cezası varmış,boyamayana yönetim yardımda bulunabiliyormuş. Bizim sokaklar, biraz daha doğal haliyle kalması tercih edilse de çok güzel.Ama daha güzel olsa, bakımlı olsa fena mı olur?
Arada restore edilip pansiyona çevrilmiş olanlar da var. Ya da içerisinde yaşanılan güzel evler göze çarpıyor.
Ama yine de gönül daha bakımlı sokaklar görmeyi arzu ediyor. Tabi bunları söylemek kolay, işler nasıl dönüyor bilemiyoruz.Biz keşkelerimizi iletiyor, memleketimiz daha güzel olsun, daha güzel görünsün diliyoruz.


aa! araya karışmışım ya!



27 yorum:

  1. Fotoğraflar çok güzel. Yakın zamanda bende Cunda'ya gittim fakat çok niyet etmeme rağmen zaman sıkıntısından dolayı ara sokakları keşfe çıkamamıştım.

    YanıtlaSil
  2. Daracık sokaklar, çok güzel fotoğraflar. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. yavaş yavaş kıymet bildikçe olacak inanmak istiyorum buna

    YanıtlaSil
  4. Ayvalık çok görmek istediğim bir yer.Annemin arkadaşı Cunda adasında oturuyor.Hep çağırır bizi😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eh hazır yerde var, mutlaka görmen lazım o zaman:)

      Sil
  5. Yunan adalarında her yer öyle bakımlı ki biz niye yapamıyoruz bilmem.

    YanıtlaSil
  6. Görgü, kültür farkı diyeceğim sonra da üzüntü kaplayacak içimi. Bu güzel yerler, İtalya'nın İspanya'nın hatta Yunan'ın elinde olsaydı böyle mi kalırdı. Kaynaklarımızı saçma sapan şeylerde tükettikçe yapacak bir şey kalmıyor işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen ,genelde estetik ve temizlik yoksunu olduğumuzu düşünmüyor değilim.Evet üzücü ama maalesef gördüklerimiz bize bunu düşündürüyor.

      Sil
  7. Ayvalık bu bölgede en sevdiğim yer olabilir..hatta hep derim fakirin bodrumu diye :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla fakirin Bodrum'u lafına katilamayacağım.Zengini de fakiri de mevcut:))Bodrum 'dan çok daha güzel olduğunu düşünüyorum, en azından şimdilik, dağ taş ev değil.

      Sil
  8. O sokaklar hep bir nostalji uyandırıyor. Özlem duyuyor insan eskilere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiye özlem duyuyoruz da azıcık da kıymet bilsek ne iyi olur, o sokak aralarında bakımsızlıktan çürümüş öyle güzel binalar var ki, öyle güzel.

      Sil
  9. oooooo yani geziyoduuun ondan yoktun blogundaaaa hoşgeldiin iyi gezi olmuş kii. ivit bizim ülke çok pis yaa. yunanistan ve avrupayı görünce insan ülkesinden utanıyoo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol datlım, telefonla zor oluyor ,laptopsuz olmuyor benim için:))

      Sil
  10. yazınız ayrı, görseller ayrı güzel teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. ÇOK GÜZEL, İNSANIN İÇİ AÇILIYOR. TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  12. Bizler evlerimizin içine daha çok kıymet veriyoruz. Sebep bu. Hâlbuki çevremizle bütünüz. Çevremiz de bizi yansıtıyor. Daha önce yazmıştım. Orhun lisedeyken uluslararası bir program dahilinde okulumuza gelen, birkaç gün misafir ettiğimiz Eston çocuk "Siz Türkler evinizin içini çok temiz tutuyorsunuz ama dışına önem vemiyorsunuz" demişti:) Çok akıllı bir çocuktu, iyi gözlemlemiş. Utanmıştım doğrusu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yabancı gözü ile bakmaya gerek yok ben hep görür oldum son zamanlarda. Bu ancak herhalde ev ve okul eğitimleri ile çocuklarda bir kaç nesilde ancak değişir.

      Sil
  13. Çok güzel fotoğraflar, yine hayran kalarak izledim. Özellikle de araya sıkışan fotoğrafın hepsinden güzeldi, sevgilerimle güzel kadın :)

    YanıtlaSil
  14. Gitmişken keşke Çöp Madam ın atölyesine uğrasaydınız ;)

    YanıtlaSil
  15. Ne güzel resimler... Ayvaliğa gitmeyeli 20yıldan fazla olmuştur 😊

    YanıtlaSil