SALDA GÖLÜ ve KOVADA GÖLÜ

#SaldayaDokunma

Yıllardır orada durup dururken, sosyal medyanın birdenbire popüler yaptığı gerçekten insanı başka bir gezegene mi düştüm, hissine kaptıran bir köşe;
 Salda Gölü,
ki toprak yapısı, Mars gezegenine  benzermiş,rivayet öyle.Bembeyaz, pudra gibi yumuşacık bir toprak göz alabildiğince uzanıyor.
 Salda gölünün etrafının tamamı ,bu yapıda değil.Lakin aşağıda gördüğünüz gibi diğer tarafları da şahane manzaralar sunuyor ziyaretçilerine.

 Toprağın bu bembeyaz görüntüsü içeriğindeki sodyum, magnezyum ve az miktarda kilden kaynaklı. Balçık bir yapısı var, çok yumuşak, ayaklarınızın gömülmesi ihtimaline karşı rehberimiz uyardı, lakin hava sıcaktı ve toprak kuruydu şansımıza ,batıp çıkmadan rahat gezdik.Salda gölünün turkuaz rengi, suyun temizliğinden ileri geliyor.Su o kadar temiz , o kadar parlak cam gibi ki hayran kalmamak elde değil.  Türkiye'nin en temiz, dünyanın da sayılı temiz göllerinden.


 Salda gölünün suyu yarı tuzlu , gölün etrafında plajlar var, suya girilebiliyor.
Fakat çok derin bir göl.185 m derinliği ölçülmüş. Salda gölünün de sularının çekilmekte olduğunu da ,üzülerek öğreniyoruz bu gezimizde.
Gölün etrafı karaçam ormanlarıyla çevrili. Salda gölünün kıyısında kurulu Yeşilova beldesi ünlü yazar Fakir Baykurt'un da doğduğu yer, memleketiymiş.
Salda gölü sosyal medya tarafından bu kadar meşhur edilip , popülerliği artınca ziyaretçileri çoğalmış, hatta bir kaç yıldır  Elektronik Müzik Festivali düzenlenir olmuş .Ufak kamping alanları kurulmuş. Birde olmazsa olmaz yerli ürün satışı yapan, çay demleyip, gözleme pişiren ahali gölün civarına konuşlanmış.Otopark kurulmuş, hemen bir çarşı pazar havası yaratılmış
Bu mavi cennet gölden sonra, sırada yemyeşil bir cennet göl, Kovada Gölü manzaraları var..Henüz sosyal medya tarafından meşhur edilmese de Eğirdir gölünden ,yeraltı sularıyla beslenen bu gizli cennet göl, seyrine doyum olmayan bir tabiata sahip.Kuş gözlemcileri için müthiş bir alan,150 tür kuş olduğunu öğrendik,yabanıl hayat korunmaya çalışılmış, yurdumuzdaki 32 milli parkdan biri.Etrafında kızılçam, karaçam, meşe,ardıç, kocayemiş daha sayamayacağımız türde bir çok ağaç türünün yeraldığı ormanla kaplı.Kovada gölünde sazan ve sudak yani bir çeşit levrek yaşıyor.Bu sudaklar 1950 yılında göle bırakılmış ve çoğalması sağlanmış.
Evet biraz da Kovada gölü manzarası ile olayı kapatalım,


22 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor, fotoğraflar harika. Bayıldım. 💕

    YanıtlaSil
  2. Salda gölünü merak ettim ben de. oğlum orada düzenlenecek gençlik festivaline gidecek
    orjinal bir doğası olduğu kesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gençlere göre bir müzik festivali yapılıyormuş, oğlunuza şimdiden güzel bir tatil diliyorum.İyi bir seçim yapmış:)

      Sil
  3. Salda gölü bir anda ünlü oldu. İlk duyduğum andan beri çok merak ediyorum. Bakalım biz ne zaman görebileceğiz.
    İyi ki gitmişsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi ki gitmişim:) Aslında niyetim hep Gül hasadına katılmaktı,Salda gölü bonus oldu.

      Sil
  4. Salda dediğiniz gibi sosyal medya sayesinde meşhur oldu. Biz de gideceğiz inşallah. :)

    YanıtlaSil
  5. Bu gölü çok duydum. Psychedelic müzik etkinlikleri oluyordu. Birgün görmeyi isterim :)

    YanıtlaSil
  6. Bazen bazı güzelliklerin fazla meşhur olması da iyi olmuyor... Görseller harika bu arada keyifle okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum. Insanlar bazen dokunduğu yere ıyi gelmiyor. Ama yinede bu güzellikleri görmek havasını koklamak lâzım. Bozmadan ☺

      Sil
  7. salda mars mı ilginçmiş yaa :) ah maziiii bak berlin berlin artık yazmıyoo :)

    YanıtlaSil
  8. Çook güzel gözüküyor! Gitmek istedim şuan :)

    YanıtlaSil
  9. Salda GÖlünü çok seviyorum ama geleceği için endişeliyim. Malum ihale mevzular :( Insallah tahrip edilmeden turizme düzgünce kazandırılır. En iyisi en kısa zamanda ziyaret etmek

    YanıtlaSil
  10. Kovada gölünü duymamıştım. Salda nın o beyaz kısmına gitmek de nasip olmadı halen. Çok güzel bir gezi olmuş, fotoğraflarım da çok güzel. Sağolasın, Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  11. Bilgi sahibi oldum, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. İnşallah yapılaşmaya açılmaz.

    YanıtlaSil
  13. DOğru ya bir de her popüler alana gözlemeci açıyyoruz. Ben Tazı kanyonunda gözlemecileri görünce dumur olmuştum resmen. Netten okuduğumda bakir 4-5 km. yürüme alanı var diyordu. Gittik ki (daha dozerler bile oradaydı) yok açılmış gözlemeciler kurulmuş.

    YanıtlaSil
  14. çok gitmek istiyorum ama ola ki, gidersem paylaşmayacağım sosyalş medyada o kadar çok salda fotografı gördüm ki yıldım :)

    YanıtlaSil