Cunda, Rahmi Koç Müzesi

Taksiyarhis Kilisesi 1873 yılında Alibey (Cunda) adasında yaşayan Rum Ortodoks cemaati tarafından inşa edilmiş.O zamanlar Ada nüfusunun çoğunluğunu Rumlar teşkil etmekteymiş(8000-10000 civarı sayıda) Kilise Taksiyarhis'e yani Koruyucu Baş Melekler Cebrail ve Mikhail 'e atfedilmiş.
Halen Ada'nın en önemli anıt yapısı olan  tek kubbeli kilise binası,
1927-1928 yıllarında minaresiz bir camiye çevrilmiş.1944 yılında yaşanan depremden sonra terkedilen bina bakımsız kalmış, zamanaşımı ve insan hasarları sonucu iyice tahrip olmuştur.1989 yılında korunması gerekli taşınmaz kültür varlığı olarak tescillenen Taksiyarhis kilisesi, 2011 yılında Rahmi M.Koç Müzecilik ve Kültür Vakfına verilmiş, yıllardır bakımsızlıktan çürümekte olan bina ,2014 yılında , bir müze olarak, ziyaretçilerin gezisine açılmıştır.
Müzede ,İstanbul ve Ankara'daki Rahmi Koç müzelerinin benzeri bir koleksiyon sergilenmektedir.
Rahmi Koç Müzesi










Ayvalık




Ayvalık

Tavsiye notu;
Cunda'ya giderken mutlaka deniz yolunu tercih edin.Ayvalık'dan Cunda'ya sık sık işleyen motorlar var. Püfür püfür deniz havası, harika manzaralarda cabası.

14 yorum:

  1. Ayvalık Cunda en sevdiğim tatil mekanlarından biri..her yıl giderim hemen hemen..bir ara blogger kızlar beraber tatile mi çıksak..

    YanıtlaSil
  2. Ankara'dakine gitmiştim ama burası henüz nasip olmadı. Eminim gezilip görülmesi gereken çok güzel eserler vardır. Fotoğraflar çok hoş, elinize sağlık. İyi gezmeler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz de her yıl niyetlenip, bu yıl gördük:)
      teşekkürler.

      Sil
  3. Fotoğraflar müthiş.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Bu zamana kadar nasıl sağlam tarihi eser bırakmışız ona hayret ediyorum ben.

    YanıtlaSil
  5. MEKAN TANITIMIN VE GÖRSELLER HARİKA MEHTAP, ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  6. Selamlar sizi takipteyim sizde beni takip ederseniz çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
  7. Cunda'ya iki kez gittim ikisinde de kısıtlı vakitten gidemedim ama gitmiş kadar oldum. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. çok güzel bir gezinti olur umarım yolum düşer

    YanıtlaSil
  9. istanbul koç müzesi güzel yorumlar okudum, epeydir görmek istiyordum ama buradakinden haberdar değildim. sahiden ilgi çekici.

    YanıtlaSil
  10. Koç larda olmasa, tarihimizi koruyacak kimse olmayacaktı diye geçirdim içimden. Harebeleri inanılmaz hale getirip hizmete sunuyorlar. Cunda benim için de bir aşktır. Özlemişim :)

    YanıtlaSil
  11. Iyi olmuş müze olarak 😊

    YanıtlaSil