Eylül'den bir fotoğraf anlatın..

''Bugün eskilere bakıyoruz. Fotoğraf albümlerinizi açın ve yazılması gereken bir fotoğraf seçin.Fotoğrafta ne var, kimler var, ne görüyorsunuz, kaç yıl geçmiş aradan,ya da kaç hafta.Sonra dönüp aslında fotoğrafın sınırlarının dışına bakın,fotoğrafta gördüğümüz değil,görmediğimiz şeyleri yazın.Ufak yada büyük şeyler ,ne hatırladınız o fotoğrafla ilgili.''


Sanırım kişilerle ilgili bir yazı olması gerekirdi.Ama ben kocaman bir üzüm kasası resmine takıldım fotoğraflarıma bakarken.
Resimde plastik ,koyu renkli bir kasa var.Üzümler kasanın dibinde kalmış.Bakıyorum çavuş mu diye?Buraların meşhur üzümü.Tam yemelik.Eylül de tam zamanı.Ama yok değil sanki.Çavuş üzümü daha sarı ,ince kabuklu olur. Çekirdeği çıtır çıtırdır içinde.Lezzetlidir. Bunların yaprakları üzerinde, tam olmamış ,biraz koruk gibi,diriler. Yeşil yeşil duruyorlar, üzerileri buğulu. Başka bir cins olsa gerek.Kasanın ön tarafına beyaz bir defter sayfası iliştirilmiş;
''Üzümler Ücretsizdir''
 yazıyor. Gelen geçen yemiş, belli.Dipte kalmış bir kaç salkım ancak.Acaba yeni mi bıraktılar üzüm kasasını oraya, yoksa sabahtan beri burada mı?Yanında beyaz papatya iskemle duruyor.Belki de üzümlerin sahibi biz gelmeden önce orada oturup, gelen geçene ikramda bulunuyordu, hem de onlarla üç beş sohbet ediyordu.Belki üzümcülüğün neden gerilediğini, yeni gençlerin üzümcülük yerine pansiyonculuğa rağbet ettiğini anlatıyor, dertleniyordu.Şimdi saat  geç oldu.Akşam çökmek üzere.Sanırım evin dinlenmeye gitmiştir.Üzümler gelen geçenin göz hakkı . Çünkü bahçedeki asmanın üzerinde de olmuş bir dolu, olgun üzüm sarkıyor.Çok güzel görünüyorlar .Belki de bağları var. Malum  bu ada üzüm bağlarıyla meşhur.
Şarapçılık yapan yerler var.Genelde bu amaçla üzüm yetiştirir olmuşlar.Bir zamanların tadı damaklardaki çavuş üzümü biraz öksüz kalmış.Tur rehberi birazdan bizi tadım yapmaya bir bağ evine götürecek.
Böyle bir tadım etkinliğine daha önce katılmadım. Tam da gurup vakti şöyle bir kadeh hoş olabilir. Elimi kasaya daldırıp salkımlardan bir tane koparıp ,ağzıma attım.Mayhoş bir tadı var, ağzı kamaştıran türden.Yine de lezzetli ve sulu.İçlerinde bir tane bile ezik,çürük yok.Bedava diye ,çürükleri koymamışlar kasaya.Bravo.Bir tane de koparıp yanımdakine verdim. Burun kıvırmaz mı? Yıkamadan yemem ben onları,ilaçlıdır belki?
Haspam benim,yemezsen yeme,dedim.
Tabi içimden..


12 yorum:

  1. Anlatışını ayrı, konuyu ayrı bir severek okudum Mehtap, ağzına sağlık :) Ha bir de afiyet olsun tabi, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. ay allahım sorma bi de öyle bişey var oraya koyup üsretsiz yazan düşünememiş ilaçlı koymuş sanki yediği hiç bişeyde yok ilaç ,bursada öğrendim ben pembe yanaklı armutları pazarda seçme alışkanlığımın aslında ilaç kalıntılıları seçmek olduğunu :P keyifli bi sonbahar gezisi olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pazarda da bayılırım bir şeylerin tadına bakmaya:)

      Sil
  3. Üzümler ücretsizdir ay ne güzel ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle şeyler de var, inanamıyor insan :)

      Sil
  4. FOTOGRAFLARA HİÇ ÖYLE BAKMAYI DÜŞÜNMEMİŞTİM MEHTAP HANIM. ÇALIŞMALARINIZ ÇOK HARİKA OLMUŞ, TEBRİKLER.

    YanıtlaSil
  5. Bir fotoğraf ne anılar, ne renkler, ne kokular, ne tatlar hatırlatır insana değil mi?

    YanıtlaSil
  6. Seviyorum böyle insanları.

    YanıtlaSil
  7. ah ah şimdi ne üzümler ve incirler vaar süfeeer :) üzüm turu hihi :)

    YanıtlaSil
  8. O korukları ne yerdim ben. Rahmetli anneannem kızardı. Karnın ağrıyacak ilaçlı yeme diye ama dinleyen kim? Ücretsiz üzüm çok mantıklı.Bu arada bloğuna mail abonelik butonu koyarsan daha rahat takip edebiliriz:)

    YanıtlaSil
  9. Bizim üzümleri kuşlar yemiş biz tatildeyken 😅

    YanıtlaSil