Karlı hava psikolojisi

Yağdı,yağacak derken ,bu sabah uyanıp pencereden kar manzarası görünce
yine içimdeki çocuk sevindi bu işe.
Dışımdaki kadın ise ;off yollar kar tutmamıştır inşallah,dedi.Bugün toplantım var, nasıl gidicem.
İçimdeki çocuk; umarım Bursa'da da yağmıştır, oğlum bayılacak, koca adam hala kar bekliyor, diye gülümsedi.
Dışımdaki kadın;evlatlar tam zamanında dönmüşler memleketlerine ,yoksa yolda pek sefil olurlardı,kış kıyamet baksana, diye düşünüp, şükretti.
İçimdeki çocuk;lapa lapa dökülen karlara bakıp yine gülümsedi, damlardan rüzgarlarla toz halinde uçuşan kar zerreciklerini  beyaz tüllere benzetti.
Dışımdaki kadın ;gidip kombinin derecesini bir kademe arttırdı. Yüklenelim bakalım doğalgaza ,fatura ne kadar gelecek yine ,diye dertlendi.
İçimdeki çocuk;arabaların üzerinde biriken karlarla kartopu oynamaya çalışan çocuklara bakıp , ne şanslılar bakarsın okullar da tatil olur bugün kar var diye, düşünüp çocuklar adına gülümsedi.
Dışımdaki kadın ;buradaki de kar mı, pöhh! doğuda aylarca toprağı göremeyen yerler var, kaşlar, kirpikler buz tutar,çatılardan buz sarkar, diye söylendi.Üşüdü,hırkasını giydi.
 İçimdeki çocuk ;gittikçe küçülen kar tanelerine, yükselen bulutlara,arada maviye dönen gökyüzüne bakıp;biraz daha yağsaydı keşke; diye hayıflandı.
Dışımdaki kadın; oh çok şükür yağmura döndü, eh! işte İstanbul' da kar ne kadar yağar ki , havasına ne derece güvenilir ki,budur ,diye sevindi.
Kar durdu,gök maviye döndü, lodos etrafı yumuşatıverdi.
Öğleden sonra, bir varmış bir yokmuş misali, karlar sadece damlarda birer beyaz leke olarak kaldı.

12 yorum:

  1. Kar masumiyeti :) "İçimdeki çocuk" ve "dışımdaki kadın"... Çok sevdim bu yazını :) Böyle içli dışlı bir yazı yazma isteği duydum ben de :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  2. Karları bu yüzden çok seviyorum belki de çocukken gördüğümüz masalları tasvirleyen kartpostallar misali her beton yığınını bile masala dönüştürdüğü için.

    YanıtlaSil
  3. İçimde ki çocuktan tarafım ben.Dışımda ki kadın acımasız gerçekler yüzünden nefes aldırmıyor çünkü

    YanıtlaSil
  4. Sizde ki ikilem güzelmiş ama ben dertliyim. Ankara ya zaten doğru dürüst kar yağmıyor diye aracıma kar lastiği almadım. Ben artık yağmaz sabret biraz daha dedikçe kar yağıyor :))

    YanıtlaSil
  5. Biz de kar görmedik bu kış. Bir gün yalandan yağdı eridi.

    YanıtlaSil
  6. Harika bir yazı olmuş.
    İç ve dış çatışması.
    kaç role hakimiz tek bir günde bile, değil mi?

    YanıtlaSil
  7. çok zormuş senin işin hihi :)

    YanıtlaSil
  8. Kışçı olarak kardan çok memnunum keşke 12 ay yağsa.

    YanıtlaSil
  9. İçimdeki çocuk- dışımdaki kadın. Çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  10. İçinizdeki çocuk ve dışınızdaki kadının tespitlerine bayıldım yalnız. :) Kesinlikle buradaki de kar mı. Doğuda aylarca sürüyor kar. Doğal gaz faturası açısından soğuk olmaması avantajlı tabii. Ama bir yandan da kar yağışı hepimizin içindeki çocuğu heyecanlandırıyor. :)

    YanıtlaSil
  11. Ahahahaa iç-dış çok iyi geldi okuması :))

    YanıtlaSil