Rise of empires:Ottoman


Rise of empires:Ottoman
Yönetmen ve oyuncuların çoğunluğu Türk olan, Amerikan dizisi. Belgesel olarak çekilmiş. Konu dizi şeklinde kurgulanmış, o şekilde ilerliyor.Aralarda konu ile ilgili ,bilgi sahibi ,araştırmacı uzmanlar açıklamalarda, yorumlarda bulunuyor.
Benim düşüncem Sultan 2.Mehmet'i canlandıran Cem Yiğit Üzümoğlu çok isabetli bir seçim olmuş.(Adı Efsane isimli dizide tanınmıştı)Genç bir oyuncunun İstanbul'u henüz 21 yaşındayken alan II.Mehmet'i canlandırması iyi bir fikir olmuş.Kendisi çok başarılı bir oyun çıkarmış. Cem Yiğit Üzümoğlu'nun dışında pek çok ünlü Türk oyuncu var. Tuba Büyüküstün, Birkan Sokullu,Selim Bayraktar, Damla Sönmez gibi. Anlatıcı ise Halit Ergenç.
Yönetmen, Emre Şahin. Celal Şengör diziye danışmanlık yapmış.
Dizi orjinali ingilizce çekilmiş .Türkçe seslendirmesi yapılmış.

Her ülke ,kendi tarihini kendi bakış açısıyla,kendi kahramanlık hikayeleriyle,gerçekleriyle anlatır.
Biz de tarih derslerinde bu şekilde öğrendik.
Onun içinde diziyi seyrederken ,koca koca gemilerin karadan Haliç'e indirilmesini, Ulubatlı Hasan'ın sancağı surlara dikmesini, II.Mehmet'in hep kaftanlar içinde güçlü görünmesini aradı gözlerimiz. Hatta bir ara ne kadar uzun zamanda almışız ya hu!neredeyse alamayacakmışız,  diye düşündük. Tabii ki yüzlerce yıldır Roma İmparatorluğuna başkentlik yapmış Konstantinapolis'i Bizans imparatoru 11.Konstantin kolay vermeyecekti. Dizi de de  Bizans savunması biraz daha fazla ön planda tutulmuş. Mesela Jüstinyen diye bir paralı askerin beş on askerle yaptığı kahramanlıklar fazlaca abartılı olmuş.Ama sonu yine gerçekçi ,Jüstinyen pılıyı pırtıyı toplayıp kaçmış mı, kaçmış.
Tabii ki bunlar kurgu, çoğu hikaye, o görüş açısıyla izlemekte fayda var.
Gerçekte neler yaşanmış, ne olaylar, ne kanlı savaşlar olmuş bilinmesi mümkün değil. Çünkü 1453'den bu yana gelen,çok fazla tarihi, yazılı kaynak sanırım yoktur.
Günümüze kadar gelen tek gerçek şudur ki ;
İstanbul , o günkü adıyla Konstantinapolis, Osmanlı Sultanı, genç padişah 2.Mehmet tarafından, akıl, hırs,zeka ve en önemlisi inancın sonucu fethedilmiştir.
Bunu, ne taraftan bakıp, ne taraftan anlatırsanız  ya da anlarsanız da sonuç ve gerçek değişmez. İstanbul ,1453 yılında Osmanlı İmparatorluğuna geçmiştir.

Kesinlikle izlenmesi gerekli bir belgesel dizi.
Benden haftanın  dizi önerisi olsun.

14 yorum:

  1. Hafta sonu bizde izledik. Ben de izlerken "tarihi tek taraflı öğrenmişiz, Bizans imparatoru çok çabalamış aslında" diye düşündüm.

    YanıtlaSil
  2. İzlemedim ama kesinlikle başlayacağım..Tavsiye için teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Sürekli goruyorum reklamlarını hep aklımda ama bir türlü başlayamıyorum. Sana katılıyorum tarihi anlatan yapıtları mutlaka izlememiz gerekli

    YanıtlaSil
  4. Ecdadı anlatan eserler güzeldir. Ancak yabancılar anlatınca her şeyi yansıtamamış olabilirler. Tanıtım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. çok başarılı bi yapım, insanca.

    YanıtlaSil
  6. izledim, ingilizce konuşan osmanlılar komikti yaa, görsellik iyidi ama, eh işte ortalama dizi diyom ben :)

    YanıtlaSil
  7. Bir çok versiyonunu izlemiş olmama rağmen halen çok istekli bir şekilde izlediğimiz bir tarih aralığıdır rise of empiresottoman tanıtımı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. iyi geceeleer, zamanın olursa feriha hanım öykümün yeni bölümünü yazdıım, sevmiştin sen sanki öyküyüüü :)

    YanıtlaSil
  9. Rise of empires:Ottoman bu ara herkes bundan bahsediyor. Ben izlemedim henüz. Ama tarih konuları çok ilgimi çeker. İzlemeyi düşünüyorum. Teşekkürler tavsiye için.

    YanıtlaSil
  10. 6 bölümdü bir günde izledim Ottoman'ı çok başarılı buldum.

    YanıtlaSil
  11. Yorum yapmak için önce izlemem lâzım. Fakat dediğin sebeplerle çokça eleştirildiğini duydum. Dizi mantığıyla bakıldığında ise beğenilmiş.

    YanıtlaSil
  12. çok fazla olumsuz yorum okuyunca vazgeçmiştim izlemekten
    tekrar listeme alayım o zaman
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Güzel bir öneri olmuş. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. Netflixte var galiba bakayim bir ara.

    YanıtlaSil