Alef izlerken ,sokağa çıkma yasağı geliyor..

TV'de günlerdir reklamı dönen Alef dizisi başlamıştı. Ödüllü yönetmen Emin Alper'in dizisini ilgiyle izliyordum.Kendisinin Kızkardeşler Filmi , geçen yıl izlediğim en güzel film olarak aklımda mesela.
Sağlık Bakanı 'da konuşmuştu, pek bir şey demedi,açıkladı işte yine olağan bilgileri.
Sağlık Bakanı'nın konuşmalarını  bizim evlatlarda ilgi ile bekliyor ve dinliyor. Sanırım gençler tarafından babacan ,sakin tavırları ,açıklayıcı ve endişeye mahal yok ama tedbirli olalım ,açıklamaları ,sorulara elinden geldiğince verdiği cevapları dolayısıyla seviliyor.Bu güzel geliyor bana.

Ben Alef dizisinde İngiltere'den gelen Komiser Kemal[Kenan İmirzalıoğlu] ile klasik Türk Polisi Komiser Settar'ın[Ahmet Mümtaz Taylan] bir travesti ve ünlü bir yazarın cinayeti ile ilgili çalışmalarını merakla izlerken ,eşimde yan koltukta kulağında kulaklık haberleri takipteydi.
Dedi;
-Ayvalık'a falan giriş çıkışlar yasaklanmış, İstanbul'da da bir çok meydan, cadde,yol kapatılmış..

Sonra dizi piç oldu tabii.
Meraklandık ,bir baktık sokağa çıkma yasağı tivitleri dönmeye başladı.
Haber kanalları ''Son Dakika'' ibareleri ile çalkalandı.

Derken yine de ,bir elimde telefon olmak üzere, kendimi dizinin ikinci bölümüne verdim.
Alef ne demekmiş?
İbranice'de alfabenin ilk harfi imiş. Ses değeri yokmuş.Sesini ünlü işaretlerinin üzerine konan noktalamalardan alırmış.Sayısal değeri 1 miş. İlk şekli ile öküz kafasına benzetiliyormuş vs. vs.
Bu arada sevgili halkımız sokağa çıkma yasağı olacak diye açık olan market, şarküteri,fırın,tekel vb. ne kadar dükkan varsa koşmuş, ne bulduysa(Kola alıp çıkan gördüm ekranda!!!) almaya çalışıyor.Sokaklarda birden vızır vızır araba sesleri, ekranda uzayan kuyruklar, kaynaşan insanlar.
Ahh.. benim güzel insanlarım.
Korona sizi dışarıda bekliyor diyorlar,
umursamıyorsunuz.
Ahh!! benim güzel devletim..
Sen bunun önlemini neden almazsın ya hu!!

Alef iki bölüm yayınından sonra bitti.
Değerlendiremedim, güzel mi ,taklit mi, benzerlerinin çok mu gördük,konu çok mu bilindik, daha anlayamadım.Biraz karanlıktı  sadece.
Kısmetse devamını seyredeceğiz artık.

17 yorum:

  1. blu tv ücretsiz mi hepimiz izleyebiliyor muyuz istediğimiz zaman?

    YanıtlaSil
  2. Gecenin anlam ve önemini belirten twit

    "Halk sokağa çıkma yasağını coşkuyla kutluyor"

    oldu.çok acayip bir şeyiz..gerçekten:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu tivitler alemdi hakikaten. Olayı iyi madara ettiler. Umarım gece çıkanlar sabah ,durup bir düşünmüştür.İyi mi ettik, kötü mü? diye.

      Sil
  3. ben de izlemek için bölümlerin birikmesini bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. Biz zaten 20 günü geçti yasağımızı koyduk, seyrediyoruz. Çalışmak zorunda olanlara kolaylıklar diliyorum.

      Sil
  5. Biz insanlar deneyimlemediğimiz şeyler karşısında panikleyebilme potansiyeline sahibiz. Fakat yönetenlerin bir adım önde olup öngörmesi lazımdı. Sonuç malum :( Sağlıklı, akl-ı selim günler dileyelim o halde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gece yaşananların ceremesini bir hafta on gün sonra hep beraber yaşamayalım da.
      Sevgiler.

      Sil
  6. Biz zaten sokağa çıkma yasağımızı kendimiz ilan etmiştik. O yüzden değişen çok bir şey olmadı. Ancak olanı biteni ekrandan izlediğimde dehşete kapıldım. Üzüldüm. Bahsettiğin dizi İmirzalıoğlu için izlenir diye düşünüyorum 😎😊🤚

    YanıtlaSil
  7. Alef dizisini merak ettim...:)

    YanıtlaSil
  8. Alefi bende seyrediyorum

    YanıtlaSil
  9. alef ve sokağa çıkma yasağı hihi :) ben de eski güzel bir dizi varmış. doktorlar. onu izliyom. çok sevdiim. hergün 17.30 da teve2 de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa Doktorlar oldukça popülerdi bir zamanlar.Pek çok yıldız oradan parlamıştı.

      Sil