sırada ramazan pidesi var.


Ramazan ayı başladı. Ramazan ayı başlayınca, oruç tutarız. Oruç sadece aç kalmak değildir .
Herşeyden önce nefsimize hakim olmamız ki bunun için sadece açkalmamız değil, yalan-dolana bulaşmamak,riya, gıybet yapmamak,hak yememek , etrafımıza daha fazla maddi manevi yardım etmek vs. gibi her türlü insanı duygularımızın da olumlu yönde geliştirmemiz beklenir.
Umarım hepimizin sağlıkla ,afiyetle geçireceği bir ramazan ayı olur.
Evet ramazan ayında ilk akla gelen tüm gün yemek yememek.Onun için de akşam iftar sofraları her zaman çok iştah açıcı gelir. Sofraya ne konulursa can çeker, bir kase çorba bir dilim pide bile insanı kendinden geçirir.
Bu yıl fırınlarda pide kuyruğuna girmek ,mangal gibi yürek ister.
Malum sosyal mesafesi ayrı, maskeli eldivenli giyinip kuşanması ayrı.İşi çok.
N'apalım ,karantina günlerinde yapılan ekmekler yerini ramazan pidesi yapımlarına bıraktı. Dün itibariyle.

İlk denemem; kuru mayayla.

Tabii ki tıpkı bir pide görünümünde olmadı:)Pişmeden önce şekli güzeldi, ama biraz kabarınca toparlanır gibi oldu.Bir de çörekotu eksikmiş neyse.Niyet önemli.
İçi ve tadı tam bir pide oldu. Ne poğaça gibi, ne pastane pidesi gibi.
Youtube'den MasmaviMutfak'dan denedim.
Tarifi şahane vermiş. Ben onun ölçülerini yarıya indirdim.Ama tam yapsaymışım daha iyiymiş.
İkinci daha mikemmel olacak.
..ve evet görüntü de tamamdır.

17 yorum:

  1. Ellerinize sağlık... Bir sonraki daha da iyi olacaktır... İlk denemelerde dört dörtlüğü yakalamak zor gerçekten... Yaptıkça öğreniyor insan. :)
    Hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Bu hamur işlerine bu kadar sardırmamızın sonuçları ne olacak bakalım:)

      Sil
  2. Afiyet olsun .ellerinize sağlık insan zor durumda kalınca güzel şeyler ortaya koyabiliyor. Hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle.Mutfakta birşeylerle uğraşmak iyi geliyor bu aralar.

      Sil
  3. Bu ara hepimiz mikemmel pideye, mikemmel ekmeğe sardırdık. Herkesin içindeki gizli aşçı şaha kalktı. Eline, ekmeğine sağlık 😊🤚

    YanıtlaSil
  4. İlk gün beş tane pide almıştım, dün gece baktım hepsi bitmiş. Çok tehlikeli bişey, çok. Yalnız gariptir Bilgiç'e dün tartılsana dedim, yine kilo almamış. Evdeki kızartmalar hamurlar bile sağlıklı sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dışarıdan yemeyi kesince kilo alınmıyor sanırım, bende farkettim bunu kendimden ve çocuklardan:)

      Sil
  5. Harika olmuş...Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Emek harcamışsınız elinize sağlık Mehtap hanım

    YanıtlaSil
  7. Dün ben de yaptım. Ama çok da meraklısı değilim açıkçası, uğraştım uğraştım, yaptığım 2 pide 24 saat dolmadan tükenmek üzere:) Güzel oldu ama her işi erbabına bırakmak lâzım benim fikrimce, fırınlar sağ olsun var olsun:)
    Size de afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  8. oooooo eline sağlıııık :)

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar.
    Pandemi döneminde pide kuyruklarında hastalık kapmamak için, çareler üreten kadınlarımızın ellerine, emeklerine ve gönüllerine sağlıklar olsun. Çok güzel nefis ve enfes görünüyor. Bence fırın pidelerinden daha lezzetlidir. Emeğinize sağlık.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil