Gitmek, kitap ve Maske Şifresi

Geçen yıl tam bu zamanlar Nobel Edebiyat ödüllü yazar ALBERT CAMUS'un büyük bir salgın hastalığı, bu hastalığın sosyal ,kamusal ,zengin ya da fakir bireysel olarak insanlar,aileler üzerindeki sonuçlarını yazdığı VEBA isimli romanını (Türkçe çevirisi:
OKTAY AKBAL) okumuşum.TIK TIK TIIK  
Okurken biraz zorlanmıştım. Ama kitabı kenara koyduğumda hayat sıradan akışındaydı,herşey ''normal''di.


Bu sabah da her şey ''normal ''görünüyor.Camdan bakınca ,gök süt mavi,kırlangıçlar havada şen şakrak uçuşurken ,mavi deniz pırıl pırıl ,ohh!! şahane, misss gibi havayı içine çek, dedim kendime. Evdesin,yediğin önünde yemediğin ardında, çoluk çocuk yanında. Bu günlerde geçecek.
Her şeyin geçip gittiği gibi. Çoğu yaşanan gibi uzaklarda bir hayal olacak.Yaşadım mı ben bunları ya hu! diyeceksin, hikaye gibi anlatacaksın. Burada en mühim nokta;
Sağlıklı ve hayatta olursan. Başka bir diyara göçersen o ayrı.
İlla dırlanacağım, ne boktan günler, nasıl geçecek, nerede benim eski gezenti günlerim ,niye dışarı çıkmıyorum, bak herkes fik fik dışarda ,diyorsan.
Sen bilirsin, buyur kapı orada.Maske de yanda.Çık.
Git gidebilirsen..

 Bu arada unutmadan yazayım dün ailemizin üç bireyinin telefonuna
''Sayın ..,İstanbul Eczanelerinden 5 adet maskeyi .... koduyla ücretsiz alabilirsiniz.
Zorunlu değilse sokağa çıkmayın #HayatEveSığar.. diye mesaj geldi.
Sağlık Bakanlığının gönderdiği üç mesaj da ,sadece eşimin adına.
Yani şimdi eşim gidip sadece kendine mi alacak o beş maskeyi?
Yoksa,üç telefona gelen aynı şifre de olsa ,üç ayrı telefon olduğuna göre bir kere de 15 maske alabilecek mi?Ya da,
 Üzerine telefon hattı yoksa maske de mi yok?

Anlayamadık.
Neyse bizim maskemiz taaa fi tarihinde şu domuz gribi çıktığında aldığımız maskelerimiz var, idare ediyor.Şükür. Çünkü tam 1 aydır dışarı hiç çıkmayıp kendimizi muhafaza etmişken,şimdi bu salgının zirve yaptığı zamanlarda, eczane eczane dolaşıp maske almaya çalışmak büyük risk olacaktı.
Çıkmak zorundaysanız ,dikkat edin,tedbiri elden bırakmayın,maske,eldiven takmadan çıkmayın. Başka insanlara mesafeli durun. Sağlıkçıları dinleyin.
Dikkat etsin ki herkes , bir an önce bu illetten kurtulalım.
Zorunlu değilsek, evden çıkmayalım.
Sağlıkla evde oturmak çok güzel.


12 yorum:

  1. Her kişiye ayrı kod geliyor ve kişi başına 5'er maske düşüyor. Yani herkesin maske kodu ayrı. Kimliğinizle ve size özel kodla birlikte eczaneye gidip 5 adet maskenizi alabiliyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aldık maskeleri.Bizim evde eşimin adına 3 hat olunca herkesin telefonuna aynı mesaj geldi.Bakalım bana ne zaman gelecek:)

      Sil
  2. ben de başvurdum ama bekliyorum mesaj gelmedi birtürlü biz epey getirmiştik maske internetten ama ben çalıştığım için hızlı tükeniyor tabii ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım artık başvur/başvurma herkese gelecek maske için şifre:) Ay bu maske işi çok karıştı.

      Sil
  3. Tek şifre olduğu için kimin adınaysa ona veriliyor.Maskesini aldı eşim,şifre ve TC ile. 5 adet.

    YanıtlaSil
  4. Gelen maskeler çok üfürükten bir şeymiş. Ona güvenip sosyal mesafenizi korumaktan vazgeçmeyin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani işte ,ücretsiz olunca ,en iyisi gelmiyor tabi..

      Sil
  5. Allah yardımcımız olsun.

    YanıtlaSil
  6. Ben de mesaj gelince bir koşu gidip aldım maskeleri. Eczane boştu, iyi oldu. Öyle çabuk halletmeye çalıştım ki bu işler bitince dışarı çıkmak çok acayip olacak, becerebilir miyim bilmiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tedirginlik olur bir müddet. Artık o herkesle mucuk mucuk merhabalaşmalar ,el uzatıp öpturmeler,sarılışmalar biter en azından.

      Sil
  7. herkes ayrı ayrı kendi gidip alıyooooğğğğ :)

    YanıtlaSil