belki pizza yaparsın bugün..

 


*125 gr tereyağ (margarinde olur)
*1 yumurta,
*3 çorba kaşığı kadar yoğurt/ya da aynı miktar süt.
*2,5 su bardağı un,
*yarım çay kaşığı kabartma tozu,
*bir tutam tuz

Üzerindeki malzemeler;
*Bir parça sucuk,
*3-4 çeri domates,(yoksa bir domates)
*Yeşil biber (çarliston, sivri artık hangisi varsa)
*Maydanoz,
*1 yumurta,
*1/2 bardak süt,

--Tereyağ, yumurta, yoğurt/süt,  karıştırılır, kabartma tozu ve tuz ilave edilmiş un katılarak güzelce yoğurulup, elde edilen hamur üzeri örtülerek yarım saat  dinlendirilir.
--Dinlenen hamur  yuvarlak bir kalıba (30 cm lik kadar) yerleştirilir.(hafif unlayarak merdaneyle açarsanız daha kolay ve ince açılır)
Ben kenarlarını da biraz yükselterek tart kalıbında yaptım, sosu pişerken akmasın,diye.
--Sucuklar yuvarlak dilimlenir, domatesler  küp küp,biberler minik doğranır, maydanozlar ince kıyılır ,hamurun üzerine yerleştirilir.
--Yumurta ve yarım bardak süt çırpılıp, malzemelerin üzerine gezdirilir.
--180 derece ısıdaki fırına verilir..
******
Günlerden pazartesi iken ,göz açıp kapayana dek pazar oluveriyor. Ne ara geçti mart ayı derken bakıyorsun nisandan bile kaç gün geçmiş. Havalar da baharı bulamadı henüz. Evde oturmamız, dışarılarda dolaşmamamız için bize yardımcı oluyor belki ,kimbilir. Sağlıklı olduğumuz her güne şükürler..Yazıma güzel bir şarkı ile noktayı koyuyorum. Ben mutfakta müziksiz iş yapamayanlardanım da;
 

16 yorum:

  1. Ev yapımı pizza..Afiyet olsun..😊

    YanıtlaSil
  2. Değişik bir tarif. Pizzayı hiç böyle yapmadım. Yani üzerindeki yumurta ve süt değişik geldi.
    Dün yapacaktım, istediler. Bildiğin çocuk gibi moralim bozuldu.
    Size afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  3. Cidden bugün çocuklara yapsam mı diye düşünüyordum:)))

    YanıtlaSil
  4. Çıkmamak için iyi bir sebep ama artık havalar ısınsa belki mücadele de biraz rahatlar 🙏 Akıllı insanlar için tabi :-)) Mutlu pazarlar 🙏🤗

    YanıtlaSil
  5. pandemide bir dolu yemek öğrendim, pizza yapmadıydım, saol denerim, çocuklar gibii, ali kocatepee :)

    YanıtlaSil
  6. Çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlıkk

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık, afiyet olsun. :)
    Gerçekten günlerin geçişi iyice hızlandı sanki, nedense?!

    YanıtlaSil
  8. Günler haftalara, haftalar aylara ekleniveriyor peşpeşe.

    YanıtlaSil
  9. Eline sağlık. Değişik bir pizza. Alışılmışın dışında.

    YanıtlaSil
  10. Nisanın da ortalarına doğru geldik bile. Ben de şaşkınım.
    Piza, üzerine dökülen sosa kadar oldukça sıradışıymış, denemeye değer. Müzik de güzeldi. Sabahattin Ali'nin bu şiirinin şarkı yapıldığını bilmiyordum. Emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Ayy çok güzel görünüyor saat geç olmasa kalkıp yapacağım :)) Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. ohhhh misss gibi. ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  13. Ev yapımı piza, yenmez mi hiç. Geniş bir vakitte yapayım ben de. Çokkkkk teşekkürler 👍😊🌺🤚

    YanıtlaSil
  14. emeğine sağlık, gerçekten çok hoş görünüyor.

    YanıtlaSil
  15. Oooo....eline sağlık, tarif için de çok teşekkürler. Ben bunun sucuksuz vs. olanını çok seviyorum ama üşeniyorum. :(

    YanıtlaSil