Havadan sudan ve aşıdan..

 

Bir yanda bahar gelmek için bekliyor ,bekler iken tüm çiçeklerin döküp, yaprağa durdu ağaçlar. Diğer yanda kış, gitmemek için kapı aralığına ayağını koymuş, son soğuklarını üfleyip duruyor. Yağmurunu, rüzgarını salmış ortalığa. 

Biz de bu yağmurda aşı olmaya gittik. Aşı sıramız geldi, ne mutlu bize. Ben beyimden torpilli olarak sıraya karıştım. En yakınımızdaki özel hastanede olduk ki babam da orada olmuştu aşısını. Yine aynı eli tüy gibi hafif hemşire yaptı aşılarımızı. Sanırım ,bir tek aşıcı hemşire var. Aşının ilk başladığı zamanlardaki heyecanlarını, telaşlarını aşmışlar, çok daha sakin bir şekilde davranıp aşıları yapıyorlar. Yeni moda selamlaşma şeklide ''Antikorunuz bol olsun..'' şeklindeymiş aşı olanlar arasında.. Tabi antikorlar ,ancak 2. doz aşıdan sonra oluşuyormuş.

Aşıları olduk olmasına da bizim buralar kırmızı ötesi, site de kimse burnunu dışarı çıkarmıyor, hasta çok etrafta. 

Yine de kapalı olan şehirlerdeki lokanta ve kafeleri de açtılar. Eh haksızlığı bir nebze giderelim diye düşündüler, sanırım. Nasılsa 2 hafta sonra ramazan ve ramazan da tüm yiyecek içecek yerleri kapalı olacakmış. Herkes niyetli olacağına göre, dışarda kim yiyip içecek ,değil mi ama?!

Şu anda uygulanan 'kontrolü olmayan tedbirlerin', sadece' dostlar alışverişte görsün' şeklindeki eski sözümüze uyduğunu düşünüyorum. Herkes başının çaresine baksın, kendi tedbirini kendi alsın, yapacak bir şey yok.Diyorum, noktamı koyuyorum.


22 yorum:

  1. Selam ,antikorunuz bol olsun. Antikorda değil şimdi t hücreleri oluşsun mu desek. Her birimiz tıpçı olduk sanki. Yarasın hasta olmayın derim. Bahar ve kış değerlendirmeniz çok güzel. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. t hücresini de hiç duymadımdı. memlekette ne varsa o konuda uzman kesiliyoruz yıllardır.Deprem uzmanı olduk, ekonomi deseniz ha keza, hastalık şimdi de:(
      Daha da var yani.

      Sil
  2. Aşınızı olmanıza sevindim. Süreç hakkında artık be desem bilemiyorum .. sonumuz hayır ola..

    YanıtlaSil
  3. O zaman 2nci dozdan sonra antikorunuz bol olsun :-)) Selamlar Şaka bir yana ben aşının faydasına inananlardanım, umarım sizde de etkili olur, en azından psikolojik bir rahatlama oluşur 🙏 Kongreler sanırım Ramazan'a kadar bitecek ki yasaklar geri geliyor ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psikolojik rahatlama kesin. Bir rahatlıyor insan.Gerçi ben önce çalışanlara yapılmasından yanaydım. Devamlı dışarda insanlarla birebir ilişki içinde olanlarla.Ama böyle karar vermişler.Neyse aşı çok gelirse inşallah yaza kadar herkes aşısını olur umarım. Evet dinlensinler tabi biraz, tezahürat yapmaktan telef oldular gidenler kongrelerde .

      Sil
  4. Inşallah şifa olsun güzel güzel korusun aşı

    YanıtlaSil
  5. Evet gerçekten de başımızın çaresine bakacağız galiba :( keşke biz de aşı olabilsek, antikorunuz bol olsun sizin de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani evet biraz sabırlı olacağımız günler bunlar işte.Yok hava güzel , yok onlar akraba ,yok ama onlar yapıyor falan diye diye kendimizi doldurmamalı, biz kendimizi korumaya ,dikkatli olmaya devam etmeliyiz.

      Sil
  6. Geçmiş olsun.
    İnşaallah faydası olur bu aşıların. Annemde 2.dozu geçen hafta olmuştu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, biz zaten kendimizi sıkı koruyanlardanız. Ama işte nereden geleceği belli olmayınca, endişeleniyor insan.
      Anneye de geçmiş olsun, bizimkiler oldu da yazlığa bile gittiler.Sezonu erken açtılar.

      Sil
  7. Antikorunuz ve T hücreniz bol olsun, o vakit. :)
    Sağlıklı günler dilerim.

    YanıtlaSil
  8. "Antikorunuz bol olsun " iyimiş :D Bir yıl oldu resmen 2020 su gibi geçti şimdi de yasaklar geri dönüyor çoğalıyor yine aynı yerimize döndük sanırım İnşallah en kısa sürede kurtuluruz şu virüsten artık yaa :( Geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormayın 2020 çabuk geçtiği gibi 2021'inde ilk üç ayını yedik bile.
      Teşekkürler.

      Sil
  9. Herkes kendi tedbirini alsın, o arada işimize gelmeyen herşeyi de bahaneyle kapatalım modu. Biz çok şanslıyız, kendimizi eve kapatabiliyoruz. Gerçi Bilgiç okula gidiyor ama en azından okul kalabalık değil diye avutuyorum kendimi. Zira online eğitimde hepten dağıldı oğlan. Gerçi üiversite sınavında da bir şey yapacak gibi gözükmüyor ya, neyse. Hahaha aklım dönüp dolanıp oğlanın hallerine bağlıyor her konuyu :D

    Antikorunuz bol olsun :) Ben haftaya annemin antikorlarına baktırtmayı düşünüyorum. Belki (pek ummuyorum ama) çıkar da biz de evine doluşup sarılırız ona. Bir senedir uzak durmaktan bi hal olduk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Evde evlatlar olunca en önemli konu onlar tabi ki konu döndürülüp dolanılıp onlara gelecek. Benim oğlumunde son senesi, dua edip duruyorum, online falan nasıl oluyor, bilmem artık.
      Evet işlerine gelen serbest, oteller, tatiller,ama işlerine gelmeyenler kapalı,o da sözde yani.İşte..
      Bir de antikora baktırmak çıktı. Aşı oldum ama onu hiç düşünmüyorum
      ne kadar az hastane ortamı o kadar iyi.

      Sil
  10. Hayırlı olsun, şifa olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  11. oleey artık sana da eşine de bişi olmaz yaa, bulaşmaz, bulaşsa da bişi olmaz :)

    YanıtlaSil
  12. Antikorunuz bol olsun!:) Darısı herkesin başına. Aksi takdirde bitmeyecek.

    YanıtlaSil
  13. Geçmiş bitmiş olsun bu stres <3

    YanıtlaSil
  14. Antikorunuz bol olsun o zaman şimdiden :) Umarım bizlere de sıra gelir, vaka sayıları çok arttı...

    YanıtlaSil