bir yılda dört kez

 

İki sinovac aşıdan sonra ,yaz aylarında üçüncü olarak biontech, şimdi dördüncü doz olarak yine biontech aşımızı olduk. Dokuz ay içersinde dört kez aşılandık.  Olumlu olumsuz internetteki her şeyi okuyup dinleyen sevgili beyim tedirgin, ben garipsiyorum. Genel kanım aşı konusunda olumlu şeyler anlatan bilim insanlarından yana ,yine de.Çocuklarım da aşılanacak. Umarım aşılar salgının bir nebze önüne geçer. 

Aşı sırasında, benden önce içeri giren hanım;'' Aşıların tarihi geçmiş diyorlar ,kızım, doğru mu?'' falan diye sormuş; '' yok öyle bir şey, şisesi burada isterseniz buyrun bakın'' , demişler.

Kadıncağız ; ''ufacık şişe, minicik yazılar ,ben nasıl göreyim onu, bakmadım.Zaten gelmişiz aşı olmaya,merak ettim sadece,sordum'' dedi. 

***

Genç bir arkadaşımın covid nedeniyle kayıpları oldu bu ay. Oysa ayın ilk günlerinde,  havayı tüplü sobalar gibi, hem ısıtıp hem baş ağrısı yapan lodoslu havalardan birinde, sahilde bir kafede genç arkadaşımla muhabbet edip, küçük kızının yaramazlıklarından bahsetmiştik. Daha aradan iki hafta geçti geçmedi genç arkadaşın önce babası, sonra annesi covid olup bir hafta içerisinde hayata veda ettiler. Genç arkadaş, küçük kızı kayınvalidesi de pozitif.  Çok can sıkıcı , üzücü.

Salgın hızla devam ediyor, maskeleri takmaya ve aşılarımızı olmaya devam. 

 
Bir de yeni yıl geliyor konusu var:)            Resimde yeni yıl şarkısı var⤴

Yeni yıl geliyor gelmesine de hevesim bu yılda yok.. Sevgili bey ikide bir hindilerden mesela nerede o eski Kandıra hindileri ,şimdikiler hep beyaz hindi ,diye konu açsa da oralı olduğum söylenemez. Tamam, ( Turgay bey'in yazısı aklıma geldi ) diyerek geçiştirdiklerim arasında. Hindi sevdiğimiz bir beyaz et değil , pek tüketmeye alışkın da değiliz. Yılbaşı olunca, kalabalık maaile kutlandığı yıllarda, misafir ağırlama açısından iyi bir tercih oluyordu. Hiç unutmam bir sene yılsonunda kalabalığız diye heves edip bütün bir hindi sipariş vermiştim. Kestaneli, içpilavlı falan, reklamı şahaneydi. Mutfak hayatımın en bahtsız alışverişiydi.Tam saatinde gelen hindinin,dışı harika pişmiş görünüyordu fakat etleri pembe pembe çiğ kalmış, pirinçler tıkır tıkır pişmemiş, kestane var mı yok mu belli değildi.. Hindiyi parça parça kesip tekrar fırında pişirmiştik. Pilavı ziyan olmuştu. Hepsi canım ciğerim misafirlere , mahçup olmuştum. Yine yenilip içilmişti ,ama sipariş edilen hindi bir müddet hep söylenmeme neden oldu.

Sevgili bey, hindiyi geçtik bari  biraz aydınlanalım, diye ,dört beş yıldır kutusunu bekleyen yılbaşı ağacının ışıklarını,duvardaki aynaya sardı. Şıkır şıkır ,ışıl ışıl güzel oldu.. Ağaç süsleri ,hani parlak top gibi olanların iki tanesi 50 Tl olmuş. Süsleri hazine sandığı gibi saklayayım bari, dedim. O kadar ucuzdu ki zamanın da almışız iyi ki. Belki ilerde güzel yılbaşlarında yine ağacımızı kurar ,süsleriz.

 Ötelemek iyi değil , aklına gelince yapmalı vs.süslü cümleler iyi hoş da, bazen  öyle olmuyor. Can istemeyince el işlemiyor, gönül hoşnut olmuyor, yapsan da akılda kalmıyor .Vazife gibi olmuyor hayaller. Yaşadıkça tükenmiş gibi görünse de  umutlar bitmez, olmadık yerden yeşeriverir. Güzel yılbaşılar , canı gönülden kutlanacak yeni yıllar  her daim olacaktır, varsa zamanımız göreceğiz, umuyorum.. 

21 yorum:

  1. Sevgili meHtap aşı, ölüm hastalık hindi, yılbaşı konularına değinmişsin. Salı günü 3 sinovactan sonra işe yaramadığı söylendi. Biontek olmaya gideceğim. Size de sağlık lı antikor diliyorum. Fırında hindiyi kalabalıkken seviyorum. Hindinin beyaz eti hariç severim. Yılbaşı dışında pek bulunmaz. Yılbaşı bana muhasebe ve yeni sayfayı bir de yaş almayı çağrıştırıyor. Kocaman çiçeğim var. Onu süslüyorum. Evet bir zamanlar çok ucuza aldık süsleri. Umutlar bitmez ,olmadık yerden yeşeriverir. Yeşersin umutsuz yaşanmıyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de emekli olmus bir bankacı olarak yeniyila hep fazla iş olarak bakardım, neyse o psikolojiden kurtuldum
      Sevgiler.

      Sil
  2. Küçükken yediğim hindilerin tadını bir daha hiç bulamadım. O zaman köyden ya da pazardan alınıp evde kesilirdi. Yılbaşlarına da hindisiz girilmezdi. Şimdi dev gibi hindileri parçalayıp satılıyorlar. Bir sene özenip but kısmını almıştım. Hiç severek yiyemedik.

    Aşı konusunun suyu çıkı gibi. Pek güvenim yok bayat aşı mı ne vuruyorlar. Bizimki de kaç saat önce hazırladığı belli olmayan içi aşı dolu 6 şırınga (belki de daha fazla) hazırlayıp buzdolabına koymuş, saatinden de önce başladı, milleti gazi yapıyordu:(((
    Aynayı süslemek de güzel fikirmiş. Yeni yılda size ve ailenize en başta sağlıklı, huzur ve mutluluk dolu günler diliyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçükken hiç hindi yediğimi hatırlamam genelde tavuktu:)
      Tesekkurler size de mutlu yıllar dilerim, sevgiler.

      Sil
  3. şifa olsun :) mutlu yeni yıllar :)

    YanıtlaSil
  4. Biz de 3. tekrar dozlarımızı bitirdik, 8 yaşındaki kızım ilk aşısını oldu 5 yaşındaki oğlum da inşallah bu hafta olacak.. Aşıya ve bilime güveniyorum ama sanırım grip aşıları gibi artık bu aşı bir süre sürekli, düzenli aralıklarla olunacak gibi duruyor... Hayırlısı.
    Dün noeldi, ışıl ışıl buralar bu sene, son 2 senedir moraller bozuktu ama bu sene insanlar daha da parlattılar her yeri. İnanıyorum ekonomik krizin önü biraz alınabilirse bence orada da insanlar mutlu olacak yine. Umutluyum.. 2022 güzel gelecek inanıyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada yaş sınırı henüz 13 diye biliyorum, küçükler aşılanmiyor.
      Ekonomi düzelsin inşallah yoksa çoluk çocuk herkese bi haller olacak.
      Avrupada salgın çok, herkes kapanıyor diyorlar haberlerde, artık ne derece doğru bilmem🤔 mutlu yillar,sevgiler.

      Sil
  5. YORUM DEĞİL.
    ARTIK BLOG SAYFANIZA DIŞARIDAN BEĞENDİĞİNİZ BİR TEMANIN
    "XLM" KODLARINI YÜKLEYEREK TEMANIZI DEĞİŞTİREBİLİYORSUNUZ.
    DUYURMAK İSTEDİM.

    YanıtlaSil
  6. İnşaallah diyorum sizin için.
    Zira içimde, şu yaşıma kadar yeniyıl coşkusu olmadı. Yani kutlamak falan ne biliyim hiç umrum değil nedense.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epeydir yoktunuz sanki,hoşgeldiniz tekrar.

      Sil
    2. Teşekkürler. Böyle cümleler duymak insanı mutlu ediyor. En azından beni.
      :)

      Sil
  7. O kocaman hindinin içinin tam olarak pişmesi mümkün mü bilmiyorum. Bir de hindi ya da tavuğun içinde ki iç pilavı sevmiyorum. Parçalayıp pişirince de bi numarası kalmıyor. Yabancı filmlerde filan nasıl yapıyorlar acaba:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yuksek ısılı büyük bir fırın lazım:)

      Sil
  8. hindi olayı kötü olmuş, ben hiç sevmem tadını, ama seven insanlar çok ülkemizde ve de dünyada... yeni yıl olaysız olur umarım :)

    YanıtlaSil
  9. Umarım bu hastalıktan bir an önce kurtuluruz Mehtap Hanım:)

    YanıtlaSil
  10. ben de 3 biontech oldum. halen geçmiyor salgın dünyada ama artık bir yıl sonra biter sanırım, evet, maske mesafeye devam ediciz tabi, o arkadaşın ailesi şanssızmış, çevreden hasta birinden bulaşmış olmalı, hindi anısı ilginçmiş, şimdi hatırlamak hoş tabii, ağaç süslemek de yeni yıla girmek de güzeeel :)

    YanıtlaSil
  11. Aşı önemli.. Şu an elimizde tutunacak tek dalımız.. Vakalar tekrar artarken... Üstelik artık herhangi bir kronik rahatsızlığı olmayan gençleri de alıp giderken..
    Hindi bir sefer yedim sadece; üniversite zamanı arkadaşlarla kampüsün en lüks lokantasonda yılbaşı gecesine katılmıştık o zaman.. Diyetisyenler rtık rutinde de tavuk yerine hindi öneriyor ama elim varıp da almadım hiç..
    İyi senelr dilerim..

    YanıtlaSil