Boşlukta Sallanan Adam



Yazar; Saul Bellow (1915-2005) Kanada doğumlu Amerikalı yazar. Nobel Edebiyat Ödülünü 1976 yılında almış.

Boşlukta Sallanan Adam
Türkçesi ;Neşe Olcaytu
Sayfa sayısı;215

Roman ,kahramanımız Joseph'in 1942 yılının 15 Aralık ve sonrası 9 Nisan  tarihleri arası günlükleri şeklinde yazılmış .Savaş dönemi  askere çağrılmayı bekleyen ,başkaca bir işi olmayan Joseph , karısı İva, yaşadıkları pansiyon müşterileri, sığ akraba ilişkileri,Joseph'in düşleri, yaşadıkları, iç dünyasının ışığında kahramanın ağzından anlatılmış romanda. Çoğunluğu insan ruh hali ile ilgili bir dönem kitabı belki ama yine tüm usta yazarlarda olduğu gibi Saul Bellow'un da zamansız duygu ve ilişkilerle örülü bir anlatımı ve yalın bir dili var. Çeviri de kitabın rahat okunmasını sağlıyor.
Saul Bellow da okuduğum yazarlar arasına katılmış oldu.  Bakalım bundan sonraki hangi büyük yazar olacak?
Tüm okuyanlara güzel bir gün olsun.


7 yorum:

  1. bunu duydum gördüm de okumadım ama okurum tabii :) bu okuduğun bazı kitaplar hep bir yayınevinin seri çıkardığı kitaplar herhalde de mi :) nobelli yazarlar serisi gibi bişi sanırım :) hangi yayınevi acaba, bir de basım tarihleri ne acaba? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok eski kitaplar , evet bir seri. Oğuz Akkan tarafından kurulmuş olan CEM YAYINEVİ nin Nobel Edebiyat Ödüllü Yazarların eserleri serisi. Basım tarihleri yıllar öncesi, hani yaprakları sararmış , sayfaları güzel kitap kokan, mavi iplik ayraçlı eski kitaplar:)

      Sil
  2. Bunu ilk defa burada gördüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sipariş verdim ama dış kapağı farklıydı. Yine de burada haber etmek istedim :)

      Sil
  3. 9 Nisan doğum günüm :) ziyaret için teşekkürler.Kitabı duymuştum ancak okumadım

    YanıtlaSil