Cevizli Köfte(teyzemden)



köfteyi teyzem özellikle tavsiye etti, gerçekten de harikaymış.
neler konuluyor;

*500 gr kıyma,
*1 haşlanmış,rendelenmiş patates,
*1 su bardağı ince bulgur,(sıcak suda bekletilip,yumuşatılmış)
*1/2 su bardağı ceviz(Rondodan geçmiş,öğütülmüş)
*1 soğan,
*1 yumurta,
*1 çay kaşığı kimyon,
*tuz , karabiber
*kızartmak için zeytinyağ,

sos;
*4-5 orta boy rendelenmiş domates,
*2 çorba kaşığı zeytinyağ,
*1 kesmeşeker,
*tuz..
*Sarımsaklı yoğurt,(Bir-iki diş tuzla dövülmüş sarımsak katılmış bir kase yoğurt)

-Kıyma ,diğer tüm malzemelerle yoğurularak güzel bir köfte hazırlanır.
-Orta büyüklükte, yassı köfteler hazırlanır, zeytinyağda kızartılır.
 -Üzerine sarımsaklı yoğurt ve domates sos dökülerek servis edilir.

aşağıdaki resim ise yanına eşlik eden salatamız:)



İYİ GÜNLER OLSUN...




42 yorum:

  1. cevizli köfteyi merak ettim deneyeyim bari,
    çok lezzetli görünüyor
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. cok deişik bi tarif cevizi severim eminim tadıda cok güzeldir bende deneyim inş güzel olur banada beklerim canım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cevizi bende yemeklere de tatlılara da yakıştırıyorum, tabii çerez olarak da bayılıyoruz..ziyaretine gelirim tabii ki canım, sevgiler..

      Sil
  3. Mehtapcim teyzenin tarifide pek guzelmis her ikinizede tesekkurler...donmek guzel yahu ozlemisim sizleri:) sevgiler kocaman.

    YanıtlaSil
  4. Mehtap'cım senin ve teyzenin ellerine sağlık cevizli eminim nefis olmuştur sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. oooy oooy oooy bayıldım...
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. cevizli köfteyi daha evvel sedef iybar'ın elinden yemiştim,gerçekten çok nefisti.teyzenin ellerine sağlık çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  7. köfte nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. cevizli ilk defa duydum,eminim çok güzel olmuştur ,denemek lazım,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  9. Böyle değişik tariflere bayılıyorum teyzenin ve senin ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de değişik tarifleri severim,teşekkür ederim.

      Sil
  10. Değişik güzel lezzetli bir köfteymiş canım ellerine sağlık olsun sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  11. köftenin her türlüsü sanırım çok seviliyor, görüntü harika bu bile yeter, ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen çocuklara köfte dedi mi ,yetiyor zaten:)teşekkürler.

      Sil
  12. HİÇ CEVİZLİ KÖFTE YAPMADIM VE YEMEDİM CANIM DENEMEK İSTERİM TEYZENE TARİF İÇİN TEŞEKKÜRLER SENİNDE ELLERİNE SAĞLIK CANIM SEVGİLER

    YanıtlaSil
  13. değısık cevızlı guzel olur teyzeyede senınde elıne sağlık

    YanıtlaSil
  14. Değişik tariflere bayılıyorum.İyiki tarifi bizimle paylaşmışsınız,elinize sağlık. Deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  15. ellerinize sağlık çok farklı denemeliyim bende severim değişik tarifleri

    YanıtlaSil
  16. Cevizli çok değişik olmuştur eminim. Ellerinize sağlık. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık teyzeciğinin canım..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. Aciktigimi hissettim. Ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  19. ellerinize sağlık köftede salatada nefis gözüküyor gerçekten,sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Mehtapcım duydum ama daha önce hiç yapmadım. Ne güzelmiş meğer. Ellerine sağlık ilk fırsatta deneyeceğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten de güzel oluyor, beğeneceğini umuyorum, sevgiler canım..

      Sil
  21. Güzel ve değişik bir köfte tarifi .faydanacağım mehtapcım.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  22. Köfte güzel görünüyor,ben de cevizi köfteye çok yakıştırırım,eline sağlık...Bana da beklerim.
    http://benbuara.blogspot.com/

    YanıtlaSil