Milföy Börek


Belgin ablada yedik, anlamadık hazır milföy hamurundan olduğunu,
ondan sonra da bu aralarda ki muhabbetlerimizin baş köşesine konuldu.
yani '' moda'' şu aralar ,(tabii ki pasta böreğinde moda olanları, demode olanları var)
Resimdeki börekler annemden...

-10 adet milföy hamur,
İÇ MALZEME;
-300 gr kadar kıyma,
-1 adet kuru soğan,
-zeytinyağ,
-tuz, karabiber
-1 çorba kaşığı kadar kuş üzümü,
ÜZERİ İÇİN:
-Galeta unu,
BÖREKLERİ ISLATMAK İÇİN SU

İç malzemesi;
-Kıyma, zeytinyağda  ince doğranmış kuru soğanlarla , soğanlar içinde iyice sararıp,
 saydamlaşana kadar kavurulur,
tuz, karabiber ,kuş üzümleri konulur, ocaktan alınır.
-Milföy hamuru, buzluktan çıkarılıp yumuşayana kadar beklenir,
sonra  elimizle yada merdane yardımıyla incelteltilir,
-İçine kıymalı harcımız konulup, ay şeklinde sarılır.
-Bir kase içine koyduğumuz suya batırdıktan sonra  üzeri galeta ununa
bulanır.


Akşam üzeri çayını demleyenler,
benim gibi çayını boş içemeyenler,
 böreği hemencecik hazırlayıp ,pişirip
çıtır çıtır sıcacık yiyebilirler....



                                                          AFİYETLER OLSUN....

35 yorum:

  1. Hem pratik hem harika olmuş,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık. Ben seviyorum pratik ve lezzetli tatları.. Afiyetler olsun sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. ellerine saglik canim :-)

    YanıtlaSil
  4. annenıde elıne sağlık pratıkmıs

    YanıtlaSil
  5. Çok güzelmiş.Deneyeceğim hemen.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Nefiss olmus... anneciginin emeklerine saglik...

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Elinize sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  9. nefis görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. süper ,ellerinize sağılık canım.

    YanıtlaSil
  11. nefis nefiss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım...
    milföylü börekleri çok severim :)

    YanıtlaSil
  13. Bence hiç bir pasta böreğin demodesi olmaz Mehtapcım. Hepsi afiyetle yenir:)) Ellerine sağlık. Çok güzel. Anneciğine de sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten yeme her zaman moda canım benim, ama yaparken demode oluveriyor bazı tarifler, ama yapılınca gayet güzel mideye indiriyoruz...Annem adına teşekkürler ..

      Sil
  14. ellerine sağlık canım, çok pratik ve lezzetli,sevgiler

    YanıtlaSil
  15. bu milföyler gerçekten harika şeyler.herşeye yakışıyor.en kısa zamanda tarifinizi denemek istiyorum.ellerinize sağılk.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet mutfağın kurtarıcılarından:) acil durum börekleri.. sevgiler..

      Sil
  16. canım annnenin de senin de ellerine sağlık.güzel bir tarif.denenecekler arasına girdi bile.sevgilerimle..
    aa bu arada yorumlarını alıyorum ama izleyici listemde göremedim,takip etmek istersen buyur canım.ben izlemedeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Şule annem adına da teşekkür ederim.
      Sana hoş geldin mutfağıma diyorum, ben senin uzun süredir takipçinim:)
      Eskilerdeyim yani..Sevgiler...

      Sil
  17. hafif citir citir nefis bir börek olmus, ikinizinde elllerine saglik

    YanıtlaSil
  18. Off nefiss görünüyor.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Annenin ellerine sağlık börek çok leziz görünüyor.

    YanıtlaSil