Patatesli Bulgurlu Köfte


*4-5 patates,
*1 su bardağı ince bulgur,
*7-8 taze soğan,
*yarım demet maydonoz,
*2 çorba kaşığı biber salçası,
*2 limon suyu,
*1/2 su bardağı zeytinyağ,
*tuz.
*kırmızıbiber,
*kimyon.(2 çay kaşığı yeterli)

-Patatesleri haşlayıp iyice ezelim.
-1 su bardağı bulguru iyice yıkayıp, üzerini çok az geçen suyla kısık ateşte suyunu çekip,
yumuşayana kadar pişirelim.
-bu arada maydonoz ve taze soğanları yıkayıp doğrayalım, limonumuzu sıkalım.
-patateslerle bulguru harmanlayıp  2 kaşık salçamızı ilave edelim,
-limon ve zeytinyağla beraber tuz, kimyon, kırmızıbiber katalım.
-en son yeşilliklerimizi de koyup karıştıralım ve elimizde küçük köfteler halinde
salatamızı hazır hale getirelim.

                                                                 AFİYETLER OLSUN..

24 yorum:

  1. sık olmasa da bende yaparım,mercimek köftesine alternatif nefis bir köfte,eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık bende hafta sonu misafirlerim için yapmayı düşünüyordum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de kardeşime yapmıştım:) misafirler için güzel bir fikir..

      Sil
  3. Ohh ellerine sağlık :)Yiyenlere de afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  4. Mehtap'cığım bayılırım bu tür şeylere, eline sağlık, tarifi kesin not edeceğim...harika gözüküyor
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende tam bir bulgur ve bulgurlu lezzetler aşığıyımdır, heleki içine limon, zeytinyağ da girerse:)

      Sil
  5. Ne zamandır yapmamıştım görünce canım çekti ,elinize sağlık.Ziyaretiniz ve yorumunuz içinde teşekkürler ayrıca,sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Ben bunu cok severim, ellerine saglik diyorum..uzun zaman yapmamistim hemen mutfaga girmem lazim:) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdiden afiyetler olsun o zaman...sevgiler..

      Sil
  7. Canımm hayırlı kandiller ,sağlık ve huzurla öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım sana da sağlıklı güzel günler dilerim.

      Sil
  8. Eline sağlık çok severim ayrıca çekilşimde var
    Bloğuma vede çekişime beklerim sevgilerimle

    http://semadanlezzetler.blogspot.com/2013/06/semadan-lezzetlerden-buyuk-cekilis_16.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çekilişinizde başarılar ,kazananı şimdiden tebrik ediyorum.

      Sil
  9. Amaninn bende unutmuştum epeydir bunu iyiki hatırlattın Mehtap'cım..Bende hemen yapayım..Ellerine sağlık Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hatırlattım bak iyi oldu, kolay gelsin canım.sevgiler...

      Sil
  10. Bulgur ve patates vazgeçilmez lezzetler, biraraya gelince eminim süper olmuştur, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil