Arpa Şehriyeli Bulgur Pilavı



Bulgur ve şehriye uyumunun tadını ben yeni keşfettim galiba.
Kavrulmuş tel şehriye karıştırılmış bulguru ilk markette paketlenmiş, sonra pazarlarda
satılırken görünce güzel fikir demiştim. Ama ilk kez bu yaz arpa şehriyeyle denedim.
 Denedikten sonra bizim mutfakta sık pişen bir pilav çeşidi oldu.
Bulguru oldum olası çook severim.
Salatatasını, köftelerde ki halini, pilavda çeşitlenmesini..
Her öğün yiyebilirim.
Üstelik sağlıklı olduğu  uzmanlarca da sık sık gündeme getiriliyor.


*2 su bardağı  bulgur,
*2 kahve fincanı arpa şehriye
*1 yeşil köy biberi,
*1 domates,
*zeytinyağ,
*tuz,karabiber..

-Yemeklerde genel tercihimiz olan zeytinyağda ,arpa şehriyeler minik doğranmış biberle
 beraber kavrulur.
-Kabukları soyulup ufak doğranmış domatesler ilave edilir.Karıştırılır.
-Bulgurda kavrulan arpa şehriyelere ilave edilip ,tuz karabiber ve bulgur ölçüsünden
iki kat fazla sıcak su ,varsa et suyu ya da tavuk suyu konularak önce harlı ateşte,
sonra kısık ateşte pişirilir..
(Bulgur pilava göre daha çok su kaldırır hele ki arpa şehriyeliyse)

Güzel bir Eylül haftası dilerim...
unutmayın  romantik hüzünlü Eylül'de bitiyor...

                                                                 AFİYET OLSUN..                                           

36 yorum:

  1. nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgiler canım, güzel bir cumartesi olsun..

      Sil
  2. Ellerine sağlık canım. Ben de tel şehriye ve yeşil mercimekli bulgur pilavını çok severim. Arpa şehriye ile hiç denemedim.. Afiyetler olsun .. sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeşil mercimekte çok yakışıyor gerçekten girdiği lezzetlere, çocuklarıma hamileyken tek aşerdiğim yeşil mercimek yemeği olmuştu, her gün yemiştim:) çok severim.

      Sil
  3. Ellerine sağlık canım. Ben de tel şehriye ve yeşil mercimekli bulgur pilavını çok severim. Arpa şehriye ile hiç denemedim.. Afiyetler olsun .. sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık Mehtapçım nefis bir pilav olmuş. Bulgur pilavına bayılırım.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Eminim çok lezzetli olmuştur, ben de çok severim, görüntü süper, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. çok severim bulgur pilavını ama domatesli biberli daha çok severim
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz mevsimi olunca her türlü sebze meyve karışıp yemeklere daha bir güzellik katıyor, teşekkür ederim.

      Sil
  7. Mehtap abla bende çok severim bulgur pilavını,soğanlı yaparım genelde
    Arpa şehriyeyi de denicem
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen hem soğan hem arpa şehriye kavurarak yapıyorum o da lezzetli oluyor tatlım,tavsiye ederim.sevgiler...

      Sil
  8. Eline sağlık Mehtap'cığım, afiyetle ye bulgur pilavı, şehriyeli oh oh yeme de yanında yat:) çok severim, ben de rahmetli annemden gördüm bulgur pilavının üzerine kuru soğanı halka halka doğrardı, bayılıyorum üzerine bolca tuz (tuzu biraz aşırı severim)yanına da cacık olsun:)))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ahh bende bir zamanlar tuz delisiydim , sonunda çift ilaçla kontrol ettiğim tansiyonum oldu..Senin için yanına cacık yapıyor ve sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  9. Ellerine sağlık canım afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  10. nefis gozukuyor ellerine saglik Mehtapcim:)

    YanıtlaSil
  11. Şehriyeli bulgur pilavı hiç denememiştim. Fikir verdin teşekkürler Mehtapcığım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yemek bloglarının een güzel yanı birbirimizden aldıklarımız bence, teşekkürler canım.

      Sil
  12. Şehriyeli bulgur pilavını çok severim sen biberle domatestee klemişsin ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz mevsiminin nimetlerinden bol bol yararlanmak lazım...sevgiler tatlım.

      Sil
  13. afiyet olsun canim bende severim bulgur pilavini afiyet seker bal olsun sevgilerimle♥

    YanıtlaSil
  14. biz bunu tel şehriye ile yapıyoruz bazen tavuğu haşlayıp pişmeye yakın kıvama gelince üzerine bulguru ayrı yerde tel şehriye ile az yağ ile kavurup kaynayan suya atıp pişiriyoruz tadından yenmezz harika oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Adsız güzel olmaz mı tavuk da girince işin içine, teşekkürler ziyaretin için.

      Sil
  15. Merhabalar.

    Bulgur pilavı, bizim baş yemeğimizdir. Arpa şehriyelisinin de çok enfes ve damak lezzetine hitap edeceğinden eminim. Elinize ve emeğinize sağlıklar dilerim. Her şey gönlünüzce olsun efendim, saygılarımla.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
  16. nefis görünüyor. bu sıralar biz de daha çok bulgur daha çok tüketiliyor. arpa şehriye ile hiç denemedim. güzel bir fikir. ellerine sağlık. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulgur pilavı bence de sık tüketilmesi gereken bir yemek, sevgiler Hatice..

      Sil
  17. bulgur pılavını neyle olsa guzel oluyor bu da cok guzel olmus elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı fikirdeyim Selmacım..Teşekkürler..

      Sil
  18. Bulguru ben de çok severim. Ellerine sağlık farklı ve nefis bir pilav olmuş.

    YanıtlaSil
  19. Mehtap'cığım, bir süredir blog ziyaretleri yapamıyordum.
    Sana da uğramak istedim. Yine muhteşem lezzetler ve tarifler...
    En çok ilgimi çeken mayasız olduğu için patatesli biberli poğaça oldu. Hemen not ettim. İlk fırsatta deneyeceğim.
    Teşekkür ediyorum ve sevgiler gönderiyorum sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Heyyfi hoş geldin:) güzel sözlerine teşekkür. O poğaçayı bu hafta sonu tekrar yaptım, çok sevdik üstelik poğaçalar 1-2 gün sonra kurur genelde bu tam tersi ertesi gün
      daha da yumuşak oluyor tavsiye ederim, sevgiler...

      Sil