Domatesli Kek


 
 Annemin eski bir tarif defteri geçmişti yazın elime. Onu karıştırırken
''domatesli Kek'' tarifi gözüme çarptı. Nasıl olur bilemedim ama hep denemek istedim.
Şimdi domatesin en bol olduğu mevsim, bu yaz Bozcaada'da domatesin reçelini tadıp,
 tatlıya çok yakıştığını test edince, keki deneme fikrim kesinleşti.
Dün pişirdim, eşim evde yokken ve çayın yanına ona ikram ettim;
-bil bakalım bu kek neli??
bir çatalla kocaman bir kek parçasını ağzına attı, yedi,gülümsedi;
-şeftali li mi desem???
renginden dolayı sanki domates diycem ama ne alaka dersin,hıımm.

işte yazın en çok tükettiğimiz, tüm tezgahlarda en bol ve en ucuz ,en kırmızı,
sağlığımıza pek çok yararı olan hatta baş derdim tansiyona bile iyi geldiğini yeni duyduğum,
DOMATES VE KEKİ;

malzemeler;
*3 yumurta
*3 orta boy domates
*2 su bardağı toz şeker,
*1 su bardağı zeytinyağ,
*1/2 su bardağı ince çekilmiş fındık,
*3 su bardağı un
*1 paket kabartma tozu,
*1 paket vanilya,
*1 çimdik tarçın,
*1 avuç kadar kuru üzüm.

-domates kabukları soyulup, blendırdan geçirilerek püre haline getirilir.
-oda sıcaklığındaki yumurtalar toz şekerle iyice çırpılır.
-sonra domates püresi, sıvıyağ ilave edilip karıştırılır.
-elenmiş un, kabartma tozu,vanilya,tarçın ve fındık ilave edilip önce tahta kaşıkla,
sonra hepsinin iyice karışması için mikserle kısa bir süre çırpılır.
-yağlanmış cam tepsiye(kare borcamda pişirdim) dökülerek, üzerine kuru üzümler serpilir.
-180 derece önceden ısıtılmış fırında 30-40 dakika pişirilir..


                                                                     afiyet olsun...

28 yorum:

  1. Ellerine sağlık Mehtapçım.Bende duydum methini ama ne yaptım ne de tattım denemeyi düşünüyorum bu da senin tarifinle olacak inşAllah sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. çok değişik miş.hiç denemedim ama görüntü güzel canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ılk defa duydum denemeye değer bır tarıf ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  4. İlk kez görüyorum. Çok ilgi çekici bir tarif. Merak ettim ben de şimdi. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. BİR YAŞIMA DAHA GİRDİM
    KIRK YIL DÜŞÜNSEM AKLIMA GELMEZ
    ELLERİNŞİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  6. Ben domatesli deyince tuzlu kek sandım tatlı kekmiş değişik denemeli diyorum canımm ellerine sağlık olsun..

    YanıtlaSil
  7. Aaa ilk kez duydum, domatesli kek ha? Çok ilginç ama görünüş şahane! Eminim lezzeti de güzeldir, sağol tarif için, eline sağlık ve de afiyet olsun
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. Değişik bir tarif olmuş. Tadını merak edenlerden biri de benim:)) Yapıp, tatmak gerek.:) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. ilk kez yaptığım domates reçelinden sonra bu keki yapmalıyım :)
    ilginç ve hoş olmuş,eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende domatesin reçelini ilk kez bu yıl yedim ama yapmadım, kekten başladım diyelim:) sevgiler..

      Sil
  10. Mehtapcim bendede bir tarif var bu hafta sonu deneyim diyordum birde baktim sen yapmissin:)) gerci bendeki biraz farkli ve kremali ve iside uzun, ustelik domatesler dogranarakiri kullaniliyor..birde bendekini deneyim bakim usenmezsem..ellerine saglik canim..anneciginin eski tarifi olup esinde beyendigine gore nefis olmus:)) afiyetler olsun..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bekliyorum tarifini merakla, yaşasın domatesli kekler:))

      Sil
  11. aa oldukça ilginçmiş.Merak ettim tadını.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  12. muzlu keke gelmiştim ancak bu domatesli kek çook güzel olmuş mehtapcığım... emeklerine sağlık....

    sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kek sırasını domatese verdi, sen herzaman gel:) beklerim. sevgiler..

      Sil
  13. notu aldım yapılacak arkadaşım eline sağlık

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık balım olur niye olmasın mmmm:)))
    nasılsın canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neymiş ,mutfakta alternatifler tükenmezzz..iyiyim ayşecim sen?? sevgiler..

      Sil