Pizza



pazartesinin ''P'' si pizza ;
sevmeyen azdır diye düşünüyorum, buyrun tarifime;
MALZEMELER;
-1 yumurta,
-1,5 bardak ılık süt,
-1 paket kuru maya
-iki çorba kaşığı oda ısında tereyağ,
-5 su bardağı un,
-1 tatlı kaşığı tuz,
-1 tatlı kaşığı şeker,

sos;
-10 adet sosis.
-1 irice domates,
-1 çorba kaşığı tatlı biber salçası,
-1 kahve fincanı zeytinyağ,
-bir tutam kekik,
-1 diş sarımsak
-tuz, kara biber

 -bir kase dolusu kaşar peyniri rendesi..

**yoğurma kabına unu kayup ortasını havuz gibi açalım.
**önce yumurta ve tereyağını , üzerine ılık sütü ,kuru mayayı, tuz ve şekeri ilave edelim.
**elimizle önce sıvı malzemeleri yavaş karıştırarak ,unla azar azar harmanlayıp,
    hamur haline getirelim.
**iyice yoğuralım, hamur özleşince üzerini kapatıp, mayalanmaya bırakalım.
**yaklaşık 1 saat kadar bekleyen ve kabaran hamuru, zeytinyağla yağladığımız tepsimize
    alalım ve elimizle açarak tepsiye yayalım. Bir süre daha bu şekilde beklerken biz sosumuzu
    hazırlayalım.
**sos için domatesi ve sarımsağı rendeleyip, bir kaşık biber salçası ve çok az bir miktar
    su ile açalım. Zeytinyağ,tuz ,karabiber,kekik ve haşlayıp ufak ufak doğradığımız
    sosisleri ilave edelim.
**Hamurun üzerine sosumuzu yayalım ve bol kaşar peyniri rendesiyle leziz hale getirelim.

                                                 AFİYET OLSUN...

33 yorum:

  1. pizza sevilmez mi bayılırım, kendim hiç denemedim ama cesaret de edemedim:)))üstelik otoburlar için biçilmiş kaftan etsizleri de bolbol mevcut:)eline sağlık..afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi sosissiz de sırf domates sosu, kaşar peyniri harika olur..teşekkürler..

      Sil
  2. Pizzaya bayılırım ev pizzasının tadına da doyum olmaz ve herzamanki gibi muhteşem görünüyor,elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. mm ellerine sağlık canım.olsa da yesem şimdi.sevgi ve selamlarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz yakın olsaydık, gönderirdim bir dilim amma:)) sevgiler..

      Sil
  4. Canımmm eline sağlık ben de çok severim pizzayı.Nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. İşte can damarımdan vurdun beni... Gitti diyet:) Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. merhaba pizzamı kim sevmez helede çocuklar bende çoktan yapmadım ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. merhaba pizzamı kim sevmez helede çocuklar bende çoktan yapmadım ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  8. merhaba pizzamı kim sevmez helede çocuklar bende çoktan yapmadım ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Eline sağlık canım bu pizza sevilmez mi.Nefis olmuş sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Mehtapcim, sali olmus ben bloglarda gezinirken bir yerde simit biryerde lavanta kokulu kurabiye simdi sende pizza..olmuyor arkadasim olmuyor..yapsam yesem olmayacak yapmazsamda olmayacak:)) ellerine saglik afiyetler olsun..sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya sorma o lavantalı kurabiyelerde benim de aklım kaldı..yapıp yapıp yememek olmuyor ama elimden geldiğince az yiyorum..yapmamak hiç olmuyor hem evde 2 genç var hemde yemek yapmayı seviyorum özellikle mutluyken:)) sevgiler..

      Sil
  11. Sevilmez mi, pizza bu, her türlüsü yenir...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  12. Hmm,pizza en sevilen yemeklerden bir tanesi ellerine saglik canim nefis görünüyor sevgiler♥

    YanıtlaSil
  13. Güzel yorumunuza desteğinize teşekkürler...Her zaman her türlü yorumlarınızı beklerim...

    Pizzaya gelince ben her gün yesem bıkmam sanırım :) ...Harika görünüyor ellerinize sağlık...
    Sevgiler...
    http://www.gonuluncelezzetler.com/

    YanıtlaSil
  14. ELLERİNİZE SAĞLIK
    ÇOK LEZZETLİ GÖZÜKÜYOR

    YanıtlaSil
  15. Eline saglik olsun..
    Pizzayi evde yapmak saglik..

    YanıtlaSil
  16. Kim sevmez ki pızzayi.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  17. pizza en sevdiğim..harika görünüyor.ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, dünyada en sevilen klasik tatlardan galiba..

      Sil