sebzeli biftek

*1 kg biftek,
*1 adet havuç,
*2-3 domates,
*1 tatlı kırmızı biber,
*2-3 adet yeşil köy biberi,
*2 adet kuru soğan,
*2-3 diş sarımsak,
*tane karabiber, tuz
*zeytinyağ,

Bulgur pilavının yanına gider diye düşünüp ondan sonraki tarif olarak,
 bu pratik ve kendime has et yemeğini uygun buldum..Kendime has derken bazen adını
koymadan, eldeki malzemelerle doğaçlama yemekler pişiririm tabii ki ;
'' ben deee' diyen pek çok insan gibi.. Özellikle etle sebzenin birlikte kullanılması
özellikle yazın bir sürü yemek çeşidi yapmamıza olanak sunuyor...Kulakları çınlasın
bazı etle arası hiç olmayan blog komşularımız da yok değil onlara da sevgiler kocaman:))

---Tavayı iyice ısıtıp az biraz zeytinyağ gezdirelim, tava kızsın.
---Etlerin her iki yüzünü tava da 3 er dakika kadar kızartıp mühürleyelim.
  (bu kelimeyi bu şekilde kullanmayı seviyorum)
--Hafif rengi dönen etleri başka bir kaba alalım.
--Yarımay biçiminde doğranmış soğanları , sarımsaklarla beraber aynı tavada kavuralım.
--Küçük doğranmış havuçlar, biberler ve en son domatesleri ilave edelim.
--Kısa bir süre hepsini harmanlayarak kavuralım ve etleri ilave edelim.
--Tuz ve tane karabiberleri de katıp, tencerenin kapağını kapayalım,
 kendi suyuyla kısık ateşte  etler iyice yumuşayana kadar pişirelim...
*****
İhmal ettiğim bloğuma bu hafta umarım daha çok zaman ayırıp ,sizleri daha çok dolaşırım.
Instagram denen muhitte de buradaki blog komşularımı yakalayınca takibe geçiyorum,
orası da farklı bir alem, daha zahmetsiz ,daha şipşak...

Bu şaşırtıcı sıcak İstanbul  akşamının ,
hepimize güzel bir hafta  getirmesini diliyorum.
çalışanlara hayırlı bol kazançlar ,
güzel performanslar, 
öğrencilere ki iki tane de bende mevcut ,zihin açıklığı diliyorum.

                             ..........******..........

19 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık.. hem lezzetli, hem pratik bir tarif.. Afiyetler olsun.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık. çok sevdiğim bir lezzet. afiyet şeker olsun.

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık Mehtap'cım, ben et yemiyorum ama bulgur pilavı demişsin bayılırım:)
    sağol sana da harika bir yeni hafta dilerim, çocuklarına da Allah zihni açıklığı versin...

    YanıtlaSil
  4. Canim ellerine saglik lezzetli bir görüntü sergilemisin canim sevgiler♥

    YanıtlaSil
  5. elerine sağlık canım.. yemeğin nefis görünüyor..
    bereketli olsun..
    mutlu haftalar dilerim..

    YanıtlaSil
  6. Eline sağlık Mehtapçım harika bir yemek sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. Görüntü muhteşem, lezzet nasıldır tahmin edebiliyorum, ellerinize sağlık, afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  8. nefisss ellerine sağlık canım acıktıran bir görüntü var:)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba canlarım :) 27 Eylül 11 Ekim 2013 Tarihleri arasında Şımartan Tatlar etkinliği yapmaya karar verdim.
    Beni şımartan un helvası ve çikolatalı tatlardır.
    Peki ya sizi hangi nefis yiyecek tat şımartır?
    Sizleri Şımartan Tatları benimle paylaşmanızı bekliyorum.
    Paylaştığınız tarifin linkini bana yorum olarak yazmanız yeterli...
    Sevgilerimle
    Banu Altun

    YanıtlaSil
  10. Güzel tarifin ve güzel dileklerin hiç bitmesin Mehtapcım. Teşekkürler..Yüreğin dert görmesin.

    YanıtlaSil