Muzlu Kek


-3 yumurta,
-1,5 su bardağı toz şeker,
-1 su bardağı sulu yoğurt,
-1/2 su bardağı zeytinyağ,
-1 adet muz,
-2 su bardağı un,
- 2 çorba kaşığı kakao,
-1 paket vanilya,
-1 paket kabartma tozu
                    -------*****--------
İstanbul a döndük yine çay saatleri başladı. Bu aralar ,
biraz da çocuklardan dolayı keklere ağırlık veriyorum, sık yaptıklarım var
 bir de arada denediklerim. (Domatesli Kek gibi)
Mesela bu da ,buzdolabında kalan ,hafif karardığı için yenilmeden
bekleyen muzun değerlendirilmesi amacıyla yapılan bir deneme keki olup,
 çok beğenildiği için sizlerin huzuruna geldi...
                  -------*****----------
**Yumurta ve şekerler iyice çırpılır,
**çırpmaya devam ederken yoğurt ve zeytinyağ ilave edilir. Muz iyice ezilerek
püre haline getirilir ve çırpma kabındaki malzemelere katılır.
**kuru malzemeler, un, kakao, kabartma tozu, vanilya elenir.
**sulu karışımla unlu karışım birleştirilir, tahta bir kaşıkla iyice karıştırılır.
**yağlanmış cam bir tepsiye(ben kare borcam kullandım) dökülür.
**önceden ısıtılmış fırında 180 d. de pişirilir..

****** tüm malzemeler oda ısısında olacak...
güzel bir hafta olsun..

                                                                  AFİYET OLSUN...

35 yorum:

  1. Bir dilimde bana lutfen:))) ellerine saglik afiyetler olsun sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. bende denicem, bende deniçem, canım çekti nasıl muzlu kek tadını bilmeliyiz eline ve emeğine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. bloğuna bayıldım, özellikle muzlu keki oğluma yapacağım, sevgiler Mehtap'cım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende seni keyifle okuyarak takip ediyorum canım, hoş geldin.

      Sil
  4. Böyle bir muzlu kek tarifi de ben de var.Browni gibi oluyor.Kızlarıma yapıyorum sıkca.Nefis gözüküyor.Ellerine sağlık canım.Sevgi ve selamlarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hafif ıslak bir kek ve kokusu çok hoş.kızlara da sevgiler Şulecim.

      Sil
  5. Hem muzlu hem kakaolu nefis görünüyor
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. elinize sağlık çok güzel görünüyor. benimde ara sıra denediğim bir kek. bu arada sitenizi takibe aldım. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende ziyaretine geldim ama bloğun yoktu?? hayırdır..

      Sil
    2. sorun olmuş şimdi düzeldi...onu saymam tekrar beklerim:))

      Sil
  7. ellerine sağlık canım tamamı koakaolu çook nefis görünüyor sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. elıne sağlık muzlu guzel olmustur

    YanıtlaSil
  9. kek çok güzel kabarmış ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar.

    Kekler, çaylarımızın yanında vazgeçilmez ve olmazsa olmaz dediğimiz türden ikramlardandır. Çayla birlikte alındığında tadının damağınımızda kalacağından eminim. Elinize ve emeğinize sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz ve güzel kelimeleriniz için teşekkür ederim Recep bey.

      Sil
  11. İçine meyve konan kekleri çok severim canım ellerine sağlık.Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım..
    mis gibi muzlu kek şahane görünüyor buradan :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize saglik, nefis gorunuyor. Ne guzel tarifleriniz var. Hep gorusmek dilegiyle, selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Offf müthiş görünüyor, bir dilim de bana:)))eline koluna sağlık canım
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek Müjdecim, istediğin kek olsun, sevgiler...

      Sil
  15. Muzu pastalara çok yakıştırıyorum,elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet nefis bir koku veriyor, teşekkürler.

      Sil
  16. Tatlı işlerinden pek anlamam da domatesli keki merak ettim. Bu arada muzlu kekiniz ve tarifiniz süper. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin de yemekleriniz harika özellikle balıklarınız İlhan bey. Teşekkür ederim..

      Sil
  17. Tatlı işlerinden pek anlamam da domatesli keki merak ettim. Bu arada muzlu kekiniz ve tarifiniz süper. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil