Yoğurtlu Şeftalili Tatlı



*1 bardak süzme yoğurt,
*150 gr sade bisküvi,
*1/2 bardak dövülmüş fındık,
*1 paket jöle,
*şeftali(büyüklüğüne göre 3-4 adet)

--Jöle iki su bardağı sıcak su ile eritildikten sonra ,bir bardak  soğuk su ilave edilir.
--Islatılmış cam bir tepsiye jöleden 1 bardak konularak, içine soyulup dilimlenmiş
şeftaliler yerleştirilir. Buzdolabına konularak donması beklenir.
--Bir bardak yoğurt , jölenin 3 de 1 i ile iyice karıştırılır. Buzdolabında donmuş olan
 şeftalili jölenin üzerine yayılarak tekrar buzdolabına kaldırılır.
--Son kalan jölede dövülmüş bisküvi ve fındıklarla karıştırılır, çok katı ise bir iki kaşık
 su ilave edilir, yoğurtlu jölenin üzerine yayılır.
--Buzdolabında dondurulan tatlımızın tepsisini, ılık su bulunan başka bir kapta ,
kısa bir süre bekletirsek kolayca servis tabağına ters çevirip,
servise sunabiliriz..

**** hafiften serinlemeye başlayan  hüzünlü, sarı, ıslak Eylül günlerinde 
       sıcacık yaz aylarını hemen unutmayın demek için güzel bir tatlı...

                                                           afiyet olsun....

40 yorum:

  1. ellerine sağlık canım..
    tatlın harika görünüyor :)
    şeftaliyi bol bol tüketmeli bitti bitiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazın en sevdiğim meyvelerdendir şeftali aslında tatlıya girmeden bile bitebiliyor bizde.Sevgiler...

      Sil
  2. Tam şeftali zamanı nefis olmuş eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. Tam bana göre olmuş. Şefteli en sevdiğim meyve, jöleyi de çok severim. tarif de kolay gözüküyor, yazdım defterime. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kolay ve pişmeden hazırlanıveren bir tatlı.Teşekkürler İlhan bey..

      Sil
  4. böyle şeftalili tarifleri gördükçe benim de yapasım geliyor
    hazır henüz varken :)
    eline sağlık canım harika olmuş

    YanıtlaSil
  5. Masallah bu jole kat kat olmus.. :)
    Eline saglik olsun canim. Farkli ve guzel goruntulu lezzet..

    YanıtlaSil
  6. Mehtapcim nefis bir tatli
    jole dedigin burada jello lar sanirim. Acaba aldigin kutu kac gr.lik burada buyuk ve kucuk kutu var. Olculerin disinda fazladan bir bardak soguk su mu koydun?? Mutlaka deneyecegim hatta bugun bile yapabilirim. Ellerine saglik..sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim 2 s bardağı ile hazırlanan bir paketti kullandığım jöle , bir bardak erittikten sonra ilavesi var.sevgiler canım.

      Sil
  7. Jöle hımm çok severim görüntü nefis ben yutkunuyorum Mehtapcim :) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. yoğurt yumuşak yapmıstır cok guzel olmus elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoğurt jöleyle karışınca ve donunca dondurma gibi oluyor:)

      Sil
  9. hımmm nefısss gorunuyor ellerine emeklerıne saglık

    YanıtlaSil
  10. Mehtapcığımm ellerine sağlık çok güzel görünüyor tatlın meyveler üzerinde ışıl ışıl afiyetler olsun canımm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizleri okurken bende ışıl ışıl oluyorum:)), seviyorum yorumları..Sevgiler...

      Sil
  11. ellerine sağlık canım cok nefis görünüyor inş deniyeceğim bu tarifini

    YanıtlaSil
  12. Görüntü gel beni önce seyret sonra da ye diyor, nefis olmuş, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Canım ellerine sağlık harika gözüküyor...

    YanıtlaSil
  14. Jöleyi çok severim, harika bir tatlı olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. of harika görünüyor ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  16. harika görünüyor canım çok çok beğendim,keşke bir dilim alabilsem:) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  17. Mehatpcım etkinliğime beklerim bakalım seni ne şımartır:))
    Merhaba canlarım :) 27 Eylül 11 Ekim 2013 Tarihleri arasında Şımartan Tatlar etkinliği yapmaya karar verdim.
    Beni şımartan un helvası ve çikolatalı tatlardır.
    Peki ya sizi hangi nefis yiyecek tat şımartır?
    Sizleri Şımartan Tatları benimle paylaşmanızı bekliyorum.
    Paylaştığınız tarifin linkini bana yorum olarak yazmanız yeterli...
    Sevgilerimle
    Banu Altun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolay gelsin Banucum, bakalım biz yemek bloggerlarının en sevdikleri nelermiş...

      Sil
  18. off canım çekti..Süper olmuş canım.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  19. Canim ellerine saglik.cok güzel nefis görünüyor.

    YanıtlaSil