Bülbül Konağı tatlısı nasıl yapılır?



Bu bayram oğlumun ısrarları sonucu bu tatlıyı yapmaya karar verdim.
Biraz el oyalasa da çok leziz bir tadı var,denemenizi tavsiye ederim.
Arife  gününden hazırladım, artık kimlere kısmetse...

*250 gr margarin,
*1 çay bardağı sıvı yağ,
*2 yumurta(bir tanesi hamura ,diğeri üzeri için)
*1 çorba kaşığı yoğurt,
*1 çorba kaşığı sirke,
*1 paket kabartma tozu,
*1 kase kadar ceviz içi.
*aldığı kadar un,
Şerbet için:
*4 su bardağı şeker,
*4 su bardağı su,
*limon
---Su ve şekeri kaynatarak indirmeye yakın limonun sıkalım(birkaç damla)
ocağı kapatıp soğumaya bırakalım.
****Tatlımız sıcak şerbetimiz soğuk olacak***

-Hamur için margarini eritip soğutalım bir kaba alalım. İçine,sıvıyağ bir yumurta,
bir kaşık yoğurt, bir kaşık sirke ilave edip azar azar unu(kabartma tozu ilaveli)  katarak
hamuru yoğuralım.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur olsun.
-Sonra hamurumuzu bir merdaneyle açarak ,ben ajda çay bardağını kullandım,
yuvarlak parçalar çıkartalım.
-Parçaların bir kısmını daha küçük bir kalıpla delerek halkalar yapalım ,
üzerine yumurta akı sürdüğümüz bütün parçanın üzerine yapıştıralım.
Böylece ortası havuz olan tatlıların ortalarına yarım ceviz içi yerleştirelim.
-Yumurta sarısı sürüp, orta ısılı fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.
-Fırından çıkınca şerbeti üzerine verelim ki hamurumuz tatlansın..


Yarın ki bayram münasebetiyle;
tüm aileme, sevdiklerime, blog komşularıma,dostlarıma,arkadaşlarıma,
 memleketimin tüm insanlarına sevgiler gönderiyor Bayramlarını kutluyor
ve diyorum ki Bayram bahane tatlılar şahane...


                                                           AFİYETLER OLSUN...

40 yorum:

  1. bende bayram için bu tatlıyı yapmayı düşünmüştüm birkaç gün önce ama kadayıf ağır bastı sanırım:)) senin tatlında harika olmuş.ellerine sağlık. hem lezzetli hemde görüntüsü ile misafir sofralarında şık duruyor.b u arada kurban bayramın kutlu olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadayıfı da eşim çok sever seninde eline sağlık. İyi bayramlar...

      Sil
  2. elıne sağlık ıyı bayramlar

    YanıtlaSil
  3. Çok güzeldir bu tatlı ellerine sağlık.yıllar öncesi yapmıştım aklıma getirttin sağol canım yapayım bir ara ben de.Kurban bayramın kutlu olsun,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir kere yiyenin tadı damağında kalıyor:) İyi bayramlar, sevgiler..

      Sil
  4. Çocuklar isteyince akan sular duruyor :)
    eline sağlık canım, iyi bayramlar dileğiyle , sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ablam bütün günü internet başında geçirdi değişik bir tatlı yapalım diye :) ama ben yapıcam tabi :) bu tarifini çok beğendim ama zor biraz, hamur açamıyorum nedense :( yinede mutlaka denicem.
    Ellerine sağlık ve hayırlı bir bayram diliyorum canım benim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence deneyebilirsin, öyle yufka gibi açmıyorsun hatta küçük parçalar halinde tabak büyüklüğünde açıp açıp kesebilirsin, biraz el oyalıyor sadece.Sevgiler..

      Sil
  6. Oooo nefis.. bir tabakta bana lutfen:) iyi bayramlar olsun..

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım.ailen ve sevdiklerinle nice nice bayramlar geçirmen dileğiyle.hayırlı bayramlar...

    YanıtlaSil
  8. Tam bayramlık nefis bir tatlı...ellerinize sağlık...mutlu ve sağlıklı bir bayram dilieklerimle...

    YanıtlaSil
  9. Mehtap'çığım bülbül yuvası da mı bu? Yoksa ikisi farklı tatlılar mı? Çok lezzetli görünüyor gerçi ben bu tür şerbetli tatlıları hiç yiyemiyorum inanır mısın?:( eline sağlık afiyet olsun
    iyi bayramlar
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok bülbül yuvası baklavalık yufkadan oluyor, bu hamur tatlısı .Müjde yaa ne kadar seçicisin yemek konusunda canım yaa .Aslında bende pek tatlı sevmezdim ama son yıllarda bayılıyorum.. Sevgiler iyi bayramlar...

      Sil
  10. SADECE İYİ BAYRAMLAR DİLEKLERİMİ SUNAYIM ŞİMDİLİK,BAYRAMDAN SONRA TAM ZİYARETLERİMİ BAŞLARIM,BU SENE BENİM İÇİN DE BAYRAM SEVDİKLERİMLE BERABER OLMAK KIYMETİNİ DAHA İYİ ANLADIM....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Mazes ,sana ve ailene de iyi Bayram'lar..

      Sil
  11. Tam bayrama yakisir bir tatli olmus bu mehtapcim eline saglik keyifli bayramlar

    YanıtlaSil
  12. ellerinize saglik !mutlu bayramlar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Eda, sana da mutlu bir Bayram dilerim.

      Sil
  13. Sevgili Mehtap mutlu tatlımı tatlı huzurlu nice bayramlar dilerim. Sağlıkla sıhhatle..

    YanıtlaSil
  14. Seni oyaladığına değmiş ama çok iştah açıcı görünüyor :)

    YanıtlaSil
  15. Görüntü harika,bayramin son günü de olsa bir parca olsada kalmismidir acaba???
    Nice güzel bayramlari sevdiklerinizle beraber gecirmenizi diliyorum...

    YanıtlaSil
  16. Bende yapmistim bayram icin yaparken ugrastirsada güzel görüntüsü ve lezzetiyle ugrasmaya deger bit tatli
    Elinize saglik gecmis bayraminzi kutlarim

    YanıtlaSil
  17. Nefisss görünüyor gerçekten
    Ellerine sağlık
    Bu arada geçmişbayramın kutlu olsun
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. ooo ağzım sulandı valla
    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Mehtap öncelikle geçmiş bayramını kutlarım. bülbül konağını geçen bayramda bende yapmıştım çok güzel oluyor gerçektende. eline sağlık. eskisi gibi çok tatlı yememeye çalışıyorum artık yaşımız gereği .. Bu bayram bende şekerpare yapmıştım. her günümüz bayram tadında geçsin inşallah, sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler öncelikle.Tatlı yemeğe hep dikkat ediyoruz ,aslında ben eskiden pek sevmezdim de yaşım ilerledikçe daha bir düştüm tatlıya sanki:)Şekerpareye de bayılırım, seninde eline sağlık, sevgiler..

      Sil
  20. Cnm instagram adresim srplbzdg

    YanıtlaSil