Kırşehir Gözlemesi


Çocuklar okuldan gelince yesinler diye onlara dün hazırladığım Oktay Usta tarifi Kırşehir gözlemesini size de sabah yayınlayıp kahvaltı yapmayanlara kahvaltıyı hatırlatmak istedim.
Asla kahvaltısız çıkmayın...Hele öğrenciler için kahvaltı şart.
 Mehtap teyzelerinden naçizane  tavsiye ;dersleri daha iyi dinlersiniz.
Bu tarifi denememin bir sebebide Ömer'in memleketinin yemeği, ona da bir güzellik
olsun istedim..

*4 su bardağı un,
*1 yumurta,
*1/2 çay bardağı sıvı yağ,
*1 su bardağı su,
*tuz,

İç malzeme;
*250 gr kadar kıyma,
*3 soğan,
*1 kaşık domates salçası,
*tuz ,karabiber,
*zeytinyağ

***Unu yoğurma kabımıza alıp ortasını havuz yapalım, yumurta ,sıvıyağ ve azar azar
su ilavesiyle güzel bir hamur yoğurup bir süre dinlendirelim.

***İç malzememiz için soğanları yarım ay şeklinde doğrayıp, kıymayla iyice kavuralım,
 salçasını tuzunu karabiberini ilave edip ılınmaya bırakalım.

***Dinlenen hamuru ben 14 bezeye ayırdım. Bezeleri merdaneyle açıp içine ılınan
harcımızdan koyarak D şeklinde kapatalım.
***Teflon tavada (tabii ki saç da daha güzel olur ama ne yapalım
 apartman mutfaklarında ancak teflon tava ile oluyor bu işler)
 alt üst kızarana kadar pişirelim...

Günümüz güzel olsun,
   ama en önemlisi ağzımızın tadı da yerinde olsun...


22 yorum:

  1. Mehtapçığım eline sağlık tam bana göre hamur işlerine bayılırım yalnız tabii kıymasız olacak benimkisi:))maydanoz peynirli..afiyetle yiyin hepiniz...
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin için patatesli de yapabilirim müjdecim.

      Sil
  2. Bende çok severim böyle gözlemeleri bizde de içli denir adına nefis olmuş canım eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende hamur işi dendi mi akan sular duruyor, seviyorum.teşekkürler..

      Sil
  3. mehtapcım bayılırım böyle hamur işlerine birde yanına çay eşlik ediyorsa değmeyin keyfime ellerine sağlık canım harika

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Arzucum ,biz yanına milli içkimizi tercih ettik ama çay da fevkalade olur.

      Sil
  4. olsa da yesek bir Kırşehirli olarak çoook severim.Kıyma bile olmasa ki çoğu zaman öyle yaparız bol soğan bol domates, biber şahane olur.Hatta biz mucur'lular soğanlama deriz:))Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tarifte soğanı fazlacaydı ama ben biraz az tuttum.Sevgiler..

      Sil
  5. Mehtapcim nefis gozukuyor ellerine saglik..kokusu Meksikalara geldi:) afiyet olsun hepinize..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi tatiller Emelcim, Meksika'lılara da selamlar:))

      Sil
  6. Çok güzel görünüyor canım...
    Ellerine sağlık.
    Tarifi not ettim, mutlaka deneyeceğim...
    Sevgiler gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar.

    Elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Çok güzel göründükleri gibi çok da enfes olduklarını biliyorum. Çünkü bu gözlemeleri biz de çok yaparız. Her ne kadar adına "Kırşehir Gözlemesi" deniyorsa da ülkemizin her yöresinde yapılan bu hamur işine içli, gözleme, kaygana, börek de dendiğini biliyorum. Ben de Kırşehir'liyim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bizde sadece gözleme diye biliriz Recep bey ama tarifi aldığım yerde Kırşehir Gözlemesi denince değiştirmek istemedim, bir de özelliği bol soğanlı bir içle yapılması.İsimleri ne olursa olsun hamur işlerine bayılıyorum ben. Selamlar...

      Sil
  8. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor çok severim :)

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım... bende çook sık yaparım bu şekilde çook severim ama şu Kırşehir sözü beni başka iştahlandırdı yöresel tatlar başka oluyor. bana şimdi memleketten un geldi ne yapsam memleket Malatyam kokuyor:))) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. memleketten bir şeyler gelmesi ne güzel, afiyetle yiyin..

      Sil
  10. Tamam sabah kahvaltısında yiyelim de kim yapacak sabahın köründe? :)) Şaka tabii ellerinize sağlık. nefis gözüküyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten bende akşam üzeri yaptım, kahvaltıyı hatırlatmak sadece niyetim.

      Sil
  11. kokusu geldi...mmm çok lezzetlidir ...

    YanıtlaSil