Patatesli Kahvaltı Poğaçası



*2 patates,
*2 yumurta(bir tanesinin sarısı üzeri için ayrılacak)
*1 su bardağı ılık süt,
*200 gr tereyağ,(eritilmiş ılıtılmış)
*1 kahve fincanı şeker,
*1 tatlı kaşığı tuz,
*1 paket kuru maya
*Aldığı kadar un..
*üzeri için susam.

---Patatesleri haşlayıp rendeleyelim.
---Yumurtaları yoğurma kabımıza alıp üzerine bir kahve fincanı şekeri dökerek,
   iyice çırpalım.
---Erittiğimiz tereyağını, ılık sütü mayamızı ilave edelim.
---Rendelenmiş haşlanmış patatesleri  katalım, karıştıralım, unu azar azar ilave ederek
 kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edene kadar yoğuralım.
---Üzerini kapatıp 1-2 saat mayalandıralım.
--Mayalanan hamurdan parçalar kopartıp yuvarlayalım, yağlanmış kağıt serili
 fırın  tepsisine dizelim, ayırdığımız yumurta sarısını sürüp üzerlerine susam serpelim.

--Sabah  poğaçaların ortalarını kesip peynirle buluşturalım.
Yanına sıcak çaylarımızı alalım, çocuklara da birer bardak ılık süt olsun,
bugünlük de böyle olsun,
yiyelim içelim sabah kahvaltısız  güne başlamayalım.

Afiyetler olsun...

27 yorum:

  1. bence de aynen dediğin gibi : )güne kahvaltısız başlamayalım... ellerine sağlık: )

    YanıtlaSil
  2. güzel bir tarif canım hele beslenme çantaları için ideal eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ben neler çektim o beslenme çantalarından :) sevgiler..

      Sil
    2. Çeken biliyor öyle değil mi canım ,bugün bayram kutlaması için sayfanıza girdim ama yorum kutusu yok o yüzden yazamadım ama buradan bildireyim dedim Cumhuriyet bayramımız kutlu olsun

      Sil
  3. Kahvaltı günün altın öğünü,ellerine sağlık,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. çok nefis görünüyor, kahvaltı dediğin gibi önemli, ben de çok severim, akşam da kahvaltı yaparım, dizi bakarken de...eline sağlık afiyet olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çalışırken hiç kıymetini bilemediğim öğündü, şimdi çocuklar aynı şeyi yapmasın istiyorum.Akşamlarıda hafif oluyor iyi oluyor..

      Sil
  5. Mehtapcim nefis bir pogcaya benziyor mmmm..afiyetler olsun..simdi olsaydida yeseydim:)sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelciğim poğça gönderemiyorum ama sevgiler gönderiyorum sana..

      Sil
  6. Ellerine sağlık canım nefis olmuş:)Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. Sevgili mehtap çok leziz bir poğaça belli. Ellerine sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Muhteşem görünüyor. Yalnız maya alerjim olduğundan mümkünse en kısa sürede mayasız bir tarif rica ediyorum :))
    Ellerine sağlık...
    Nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek canım, bundan sonraki mayasız tarif senin için olsun:) sevgiler..

      Sil
  9. güzel bir tarif ellerinize saglik patatesli lezzetleri severim
    muhabbetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hem ziyaret, hem yorumunuz için.Sevgiler..

      Sil
  10. Mehtapçım ellerine sağlık.. Çok lezzetli görünüyor.. Sevgiler canım..:))

    YanıtlaSil
  11. Kahvaltı en sevdiğim öğündür, ellerine sağlık Mehtapcım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. bir pazar sabahı kokusuyla tüm evi saran mis gibi bir poğaçadan başka bizi ne mutlu edebilir ki :)
    http://gizemselmutfak.blogspot.com/ bende bu adresteyim beklerim ...

    YanıtlaSil