Yeşil Domates Yemeği

Bu tarif geçtiğimiz Mart ayında kaybettiğim sevgili anneannemin.
Domateslerin o en kırmızı zamanları geçtiğinde, kırçıllı yeşil sert domateslerle
 onun deyimiyle ''turşu zamanında'' pişirdiği bu yemek tam bir sonbahar yemeği.

Tarif anneannemden , 
pişirmek annemin elinden,
bu seferlik yemek:) ve tarifi sizlerle paylaşmak benim elimden.


*1 kilo kırçıllı yeşil domates
*1 tane kırmızı domates,
*2 kuru soğan,
*3-4 yeşil sivri biber,
*4-5 diş sarımsak,
*3 çorba kaşığı pirinç,
*bir tutam maydanoz,
*2 kesme şeker,
*tuz
*zeytinyağ..

--Soğanlar yarımay şeklinde ince ince doğranır, sarımsaklar bütün bırakılır.
--Zeytinyağda soğanlar  ,biberler kavrulur.
--Sarmısaklar ilave edilir.
--İri kesilmiş domatesler katılır, şöyle bir karıştırılır.
--Pirinçler, kesme şeker, tuz ilave edilir.
--Çok çok az su ilavesiyle kısık ateşte pişmeye bırakılır.
--Pişmeye yakın kıyılmış maydanozlar ilave edilir...

                                                                  Afiyet olsun..

İstanbul'da günlük güneşlik bir gün bugün,
ben annemin arkadaş gününe katılacağım,
aşure pişirmedim ben bu sene anneciğimle teyzem pişirmiş ,
aynı zamanda aşureden de  yemeye gidiyorum efendim..

Güzel bir çarşamba günü olsun...

41 yorum:

  1. bizdede yapılır.üzerine yoğurt dökülerek yenir.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoğurtlu hiç yemedim olabilir, yemeklere yoğurt karıştırıp yemeye bayılırım aslında..teşekkürler.

      Sil
  2. Bu sene başka bloglarda da gördüm bu yemeği ve her seferinde şaşkınlıkla okuyorum. Çok ilginç geldi yeşil domatesle yemek. Osmanl yemeği olabilir aslında onlar domatesi yeşilken kullanır, kızarınca bozuldu diye atarlarmış. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Domates hem yeşil hem kırmızı hemde başka renklerle her türlü tada açık bir meyve ve ben çok seviyorum.Teşekkür ederim.

      Sil
  3. ne tesadüf ben de bugün bloguma yeşil domateslerle neler yaptığımı anlatan bir post hazırladım.
    yeşil domates yemeği benimde ananemin ve annemin yaptığı ve çok sevdiğimiz bir yemek...benim ailem rumeli göçmeni, sanırım oralara ait bir lezzet...size aile boyu afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen okumaya geliyorum postunu.Teşekkürler..

      Sil
  4. Mehtapcım aynen İlhan beyin dediklerine katılıyorum bu yaz başka paylaşanlar oldu bu Osmanlı yemeğini, tam zamanında görmek ise çok güzel oldu. Ellerine sağlık. Deneyeceğim mutlaka..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim...Diğer paylaşımları kaçırmışım ben, annem pişirip getirince tarifini paylaşmadan edemedim.. sevgiler..

      Sil
  5. Mehtapcim bu yemegi yaz zamani bahcede yesil domatesler cok olunca Nilgun ogretmisti ve tum yaz boyu ve sonrasi domateslerim bitene kadar yaptim muthis sevdim..senin tarif biraz farkli ilk yesil domates buldugumda seninkinide deneyecegim..ne kadar guzel bir lezzetmis bu..Anneannecigine allah rahmet eylesin, anneciginin ellerine saglik , sizlerede afiyet olsun canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim tabiiki kendi bahçenden topladığın domateslerle daha da bir leziz olur, o açıdan her zaman gıpta ediyorum ,bir bahçen olduğu için çok şanslısın. Teşekkürler ,kocaman sevgiler...

      Sil
  6. Öncelikle anneanneciğine Alah gani gani rahmet eylesin. yeşil domatesin turşusunu çok severim ama yemeğini hiç denemedim. Farklı bir lezzet ellerine sağlık. sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Ben turşusunu çok seviyorum, Allah rahmet eylesin anneannenize

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hmm evet turşu diyince akan sular durur bende, bir de dokunmasa..

      Sil
  8. Anneanneciğine Allah gani gani rahmet eylesin canım..Anneciğinin eline , senin de klavyene sağlık:-)Ben de bu tarifi ilk kez Vişnap'ta görmüş ve çok şaşırmıştım..Hatta yapmak istediğim de de bulamamıştım :((Ama deneyeceğim mutlaka.Ellerinize emeklerinize sağlık canım..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. nasılsın canım mmmmmm eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. domatesin yeşili daha olmamış oluyor çiğ domatesle yemek yapmak ilginç.

    YanıtlaSil
  11. Anneanneye Allahtan Rahmet diliyorum,mekani cennet olsun...
    Annenizin ellerine saglik,yiyenlere de afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık Mehtapcığım :)

    YanıtlaSil
  13. Allah rahmet eylesin anneannenize.. Hiç yemediğim bir lezzet ama harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  14. Anneciginin ellerine saglik canim ben de cok severim bu yemegi kocaman sevgiler..:-)

    YanıtlaSil
  15. hiç yemedim ama duydum eminim güzel oluyordur.Ama bir kere yeşil domatesden yapılmış kaygana tarzı bir şey yemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Domates her rengiyle mutfağımızın baş rollerinde.

      Sil
  16. yeşil domatesin reçeline de bayılıyorum ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. ne güzel tarif,aslında eskilerde var ne varsa,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizlere de düşen eskileri devam ettirebilmek sanırım.Teşekkürler..

      Sil
  18. Merhabalar iadeyi ziyarete geldim…
    Bu yemeği ben çok severim ellerinize sağlık nefissss olmuş...
    Çok mutlu oldum bende etkinliğe 15 dakika geç katılmış olmamdan dolayı bilgileriniz bende yoktu ve sizin ziyaretinizle çok mutlu oldum …
    Hayret bende bu güzel blogu nasıl izlemeye almamışım bugüne kadar kısmet tanıştıktan sonra blog kardeşliği yapmakmış…
    Sevgilerimle Mehtap Hanımcım...

    YanıtlaSil
  19. Mehtapcım annanen Nur içinde yatsın...
    Eskilerin nefis tarifleri bende yedim ama hiç pişiremedim annenin ellerine sağlık...
    sevgileirmle...

    YanıtlaSil
  20. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil