Çiriş Otu




*1 kilo çiriş,
*1 kuru soğan,
*1 kaşık domates salçası,
*1 kesme şeker,
*2 çorba kaşığı pilavlık bulgur,
*tuz..

--Pazarda görüp merak ettiğim çirişleri, bu sefer pazarcı son artık abla, deyince dayanamayıp aldım,
Mart ve nisan  aylarında bulunuyormuş zambakgillerden olan bu bitki..
Nasıl pişiriyorsunuz? diye benden önce aynı tezgahta alışveriş yapan hanıma sorduğumda,
'' ben ıspanak gibi pişiriyorum ''dedi, bulgurla beraber..

-Bende tadını tam alabilmek için herhangi bir ilave yapmadan
klasik usul, soğanı küp doğrayıp iyice kavurdum, salçasını şekerini ilave ettim.
Ayıklayıp  doğradığım çirişleri iyice yıkayıp (suda da bekleterek)
soğanlara kattım, tuzunu ve karabiberini  bulgurlarla birlikte ilave ederek pişirmeye
bıraktım.
Doğrusu yedikten sonra , daha önceden almadığıma pişman oldum:)
Bir de belirteyim  yemeklerimizin olmazsa olmazlarından karabiber
 koymasanızda olur kendinden acımsı bir tadı var, 
çok beğenerek yedik,  değişik otları denemekte fayda varmış.

Bugün Hıdırellez baksanıza  ilk bereket yağmurdan , ne de güzel yağıyor..

ağız tadıyla...

8 yorum:

  1. ben hiç bilmiyordum bu otu ama nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. İlle de ot derim ben... ne güzel olmuş, pişerken mis gibi kokmuştur...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. bence de ille de ot:)) teşekkürler hayat mutfakta güzel..

    YanıtlaSil
  4. artık pazarda değişk otlar görmeye başladık arada denemekte fayda var diyorum mutfağa buyrun..teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık canım burada Fethiyede köylü pazarında bu ot hep satılıyor ben de baştan haşlıyarak denemiştim evet kokusu biraz ilginç ama lezztli olmuştu sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel bir yerde yaşıyorsun:)Burada sizin oralardaki kadar taze midir bilmem ama çeşit buldukça deniyoruz, sevgiler...

    YanıtlaSil