Islak Kurabiye (teyzemin usulü ile)



*125 gr tereyağ ya da margarin,
*1 su bardağı sıvıyağ,
*1çay bardağı toz şeker,
*1 adet yumurta,
*25 gr.lık bir paket kakao,
*kabartma tozu,
*vanilya,
*aldığı kadar un (yaklaşık 4 su bardağı)
*üzeri için bir kase hindistancevizi
 
*1 su bardağı soğuk suyun içinde
*1 su bardağı tozşeker eritilir,
 
 
-Önce sıvı malzemeler karıştırılıp, sonra kuru malzemeler eklenerek yumuşak,
ele yapışmayan bir hamur yapılır.
Ceviz büyüklüğünde parçalar alınarak yuvarlanır ,tepsiye dizilir.
-Fırın tepsisine yerleştirilen kurabiyeler 175 derecede 25-30 dakika pişirilir.
-Fırından alınca sıcak sıcak soğuk şekerli suya batırılıp , Hindistan cevizine bulanır,
servis tabağına dizilir..
 
--Bende daha önceden olan ıslak kurabiye tarifinde şerbet kaynatılarak hazırlanıyordu,
bu kurabiyenin özelliği şekerli suyla ıslatmak, inanılmaz derece de tadına fark katıyor.
Yerken kurabiye değil kakaolu kek  ya da bisküvili bir tatlı yiyormuşsunuz gibi.
 
ne demişler küçük dokunuşlar ama büyük farklar..
 
Ben tatlı bir nokta koydum haftaya, güzel bir hafta sonu dilerim..
 
ağız tadıyla....

6 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım oğluşumun en sevdiği kurabiyelerden görüntüsü al beni ye diyor sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok severim ıslak kurabiye, bende şerbeti kaynatılarak biliyordum ve öyle yapıyorum... teyze usulü sanki daha pratik olmuş:))) eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş canım eline sağlık

    YanıtlaSil
  4. pratiklik konusunda haklısın Filizcim:) sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. zaten hep çocukların sevdiği şeyleri yapıyoruz:) teşekkürler sema..

    YanıtlaSil